voel ik het goed?

Hallo allemaal,
ik ben dik 13 wk zwanger van ons 1e kindje. Sinds dit weekend heb ik het idee dat ik 'hem' voel!!! Ik heb door allerlei darmperikelen een jarenlange 'training', ik weet echt ontzettend goed wat darmrommels zijn en wat iets anders is en ben ook heel gevoelig wat betreft krampen en bewegingen in mijn buik. En nu zit er zo af en toe een nieuw 'blob'-achtig beweginkje in mijn buik. Vooral als ik, zoals gisteren, op de bank rustig een boek lig te lezen kan ik het best vaak voelen.
Wat denken jullie... maakte mijn hart een sprongetje om een onbenullig krampje (bijv. van een spier, een band of de baarmoeder!?) of was het echt ons kindje?
Groetjes, Elle
 
Mij lijkt het eerlijk gezegd wat vroeg. Volgens mij begint het normaal langzaam aan bij 18 weken ongeveer voor een eerste zwangerschap, bij een tweede schijn je het eerder te herkennen. Ik voelde het zelf pas echt duidelijk met 22 weken omdat mijn placenta aan de voorkant ligt.

Het wil natuurlijk niet zeggen dat het helemaal uitgesloten is, hou het in de gaten want als dit het kindje is dan wordt het steeds sterker en achteraf kan je dan terugdenken en dan weet je wel of dit het was of niet.

groetjes, Jane 37+1
 
Hallo Elle.
Ik heb al twee kids en voelde ze allebei toen ik 17 weken was. Heb jij geen echo gehad met 12 weken?? Misschien wordt het een flink kindje als dat het kindje is wat je voeld. In ieder geval PROFICIAT met je zwangerschap.groetjes.
 
Hoi Elle,

Ik dacht ook dat ik mijn kindje al voelde. Ben morgen 14 weken. Toen ik vorige week bij de echoscopiste was voor een NT meting (ik was toen 13+1) zei zij dat dat nog niet kon en dat het waarschijnlijk mijn darmen waren. Normaal voel ik m'n darmen nooit zo op deze manier, maar misschien gedragen ze zich anders (of liggen ze iets anders) nu we zwanger zijn? Ik ga er dus vanuit dat het niet mijn kindje is en dat dat over een paar weekjes wel komt. Als je placenta aan de achterkant ligt (en dat is bij mij het geval) en/of als het je tweede kindje is (of 3e, 4e enz.), dan kun je het wel sneller voelen als wanneer het je eerste kindje is en/of je placenta aan de voorkant ligt. Fijne zwangerschap!

Groetjes,
Jacqueline
 
Hai nou de meningen zijn verschilend maar ik voelde hem ook al heel vroeg rond de 11 weken en volgens de verloskundigen maatschap kon dat wel!!!
De meeste vrouwen hebben het kindje wel eerder gevoeld maar hebben het niet herkend of zijn te druk met andere dingen waardoor het ze niet opvalt. Vrouwen die daarintegen ontzettend goed naar hun lijf luisteren zoals wij door bv gevoelige darmen, kennen hun lichaam tot in de puntjes. Dus wat mij betreft geniet der van en waarschijnlijk zal je partner het kindje ook vrij vroeg voelen bij mij was die aan de buitenkant voor anderen al voelbaar rond de 19de week dus bedoel maar te zeggen dat iedereen verschillend is en dat we met zijn allen niet zo aan al die vastgelegde regeltjes moeten houden maar meer naar je eigen gevoel moet luisteren. Groetjes dani
 
Terug
Bovenaan