voel ik nou al wat?

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal.

Ik had even een vraagje aan jullie?
Vanaf hoeveel weken kun je je baby al gaan voelen?

Ben zelf op het moment bijna 15 weken zwanger! en heb nu 2 avonden als ik in bed lig steeds zo'n raar gevoel in mn buik en steeds aan dezelfde kant, namelijk:

Alsof er een belletje knapt tegen mn buik aan, en achter elkaar door? ik dacht eerst mn darmen, maar dat voelt anders, dat voel ik meer dwarrelen en borrelen. maar dit voelde de afgelopen 2 dagen echt alsof er een bel knapt tegen mn buik, net als je een kauwgompje in je mond hebt en je blaast een bel en je klapt m stuk! snapje?  Nou ik hoop dat ik een reactie krijg! dit is mn 1ste kindje dus weet nog van weinig!

Bedankt!

Grtjs Chantal.. 14 weken en 5dagen zwanger!

Hoi Chantal,

Nog gefeliciteerd.
Volgens mij kan het wel, het is nog wel vroeg, meestal is het rond 20 weken bij de eerste zwangerschap, ikzelf zat bij de eerste ongeveer op 16-17 weken. Wat ik veel deed is het opzoeken. Als ik op bed lag, mijn hand op die plek leggen en kijken of ik iets opmerk, want dat kunnen ze voelen. Gewoon lekker van genieten. Groetjes

Hoi,

Leuke vraag, die had ik ook en dan blijkt het moeilijk uit te leggen wat je voelt. Ik kreeg toen  reacties van: dat kan nog niet enz.

Maar ik was bijna 16 weken toen ik het zeker wist: een veegje/bubbeltje, wat jij beschrijft. Echt anders dan darmprutteltjes zeg maar. Ook aan een kant.

Dusse, geniet ervan, volgens mij voel je het!

Inmiddels ben ik 17 weken +2 en als ik het voel en dan op mijn buik druk, krijg ik al echte schopjes! Kun je proberen, maar misschien is dat nog net  te vroeg.

groetjes, Marnie

hoi hoi

ja het  voelt wel zo als je omschrijving ja,vooral omdat je niet zo lang heen bent kan je nog niet echt spreken van schopjes. ik voelde me kindje ook toen ik net 15 weken heen was,maar dit is mij 2e kindje en dat schijn je sneller te voelen omdat je herkent. wat ik alleen wel een jammer vind is dat het zo weer dagen kan duren eer je het weer voelt. ik ben nu 18 weken geweest en voel het nu echt elke dag ,en dan vooral als ik in bed lig of op de bank zit.dus geniet er lekker van als je het voelt want denk dat je wel een mazzelpik ben dat je het nu al voelt!
ps weet je wat helemaal super is?: als je straks tegen de 20 weken heen ben kan je contact zoeken door je handen op je buik te liggen of zelf een klein duwtje te geven, daar word vaak op gereageerd!
groetjes esther

Leuk hè?! Ik denk wel dat je het voelt hoor, met de eerste voelde ik het ook al met bijna 16 weken en nu met de tweede nog iets eerder. Is niet helemaal standaard maar ja, dan zal vast de placenta bij jouw niet aan de voorkant liggen want het schijnt dat je het dan allemaal minder snel voelt.... Geniet er maar lekker van! Jojanneke.

Hoi,

Zo als jij het omschrijft zal het echt je kindje wel zijn denk ik.
Ikzelf voelde het met 17 weken echt regelmatig.
Nu ben ik 23 weken en krijg ik al echte trappen.
Maar in het begin lijkt het idd net of er belletje knapt.
Geniet lekker van het contact met je kind,en het word steeds leuker.

Groetjes Lena 23 weken zwanger van eerste kindje

Terug
Bovenaan