Voel me depri....

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Het is altijd fijn om hier je hart te kunnen luchten vandaar dat ik effe van me af schrijf....

Momenteel zitten wij midden in de rommel i.v.m. een grondige verbouwing in ons huis.
Ik kan al weken helemaal niets ondernemen m.b.t. de naderende geboorte van de tweede  en voorlopig kan ik ook nog niets doen omdat anderen druk zijn met een belangrijk gedeelte van de verbouwing waardoor ik voorlopig nog niet verder kan. Hiermee bedoel ik dan dingetjes zoals kleertjes uitzoeken en wassen en kamertjes leuk inrichten en gewoon relaxt zwijmelen van de gedachte dat over een tweetal maandjes onze tweede wordt geboren...

Ik voel me momenteel zo k..t! Sorry voor het woord maar ik kan het niet anders omschrijven. Ik zwelg gewoon in zelfmedelijden.
Ik lees hier dan weer over dat jullie de babykamers al klaar hebben, kleertjes al gewassen en andere voorbereidingen hebben gedaan maar ik kan hier voorlopig nog niet aan beginnen. Ik kan ook nergens bij omdat alles in dozen staat opgestapeld in diverse kamers (lijkt wel huize Flodder momenteel).

Zelfs voor mijn zoontje zijn nieuwe kamer opknappen zodat hij daar naar toe kan verhuizen kan nog niet. Ik had gehoopt dat hij wat eerder hier naar toe zou kunnen zodat hij niet teveel veranderingen te verduren krijgt....
Als het effe meezit kan ik hier aan beginnen 4 weken voor de bevalling. In plaats van dan rustig de komst van de tweede voor te bereiden en van de kerstboom en zo te genieten, zal ik midden in de verf, behangrollen, gordijnrails etc. etc. zitten en stressen om het op tijd klaar te krijgen...

Als ik dit van te voren had geweten had ik de hele verbouwing tegen gehouden en de rotzooi uit de ene kamer (wat de kamer van mijn zoontje moet worden) op zolder gepleurd (wordt nu verbouwd incl. dakkapel) en was ik nu druk bezig geweest met het inrichten van de kamers van mijn kinderen i.p.v. me hier klote te voelen...

Het wordt straks wel heel mooi en ik stel me natuurlijk wel heel erg aan maar het is zo frustrerend om al weken niets te kunnen doen terwijl ik nog zo veel wil....

Bedankt voor jullie "luisterend oor"....

Liefs,
Rosanne
(mama van Quentin 3 jr en 31 wk zwanger van onze dochter...)

jeetje, nou kan me best voorstellen dat je dan wel depri voelt, het is niet leuk om in de rotzooi te zitten ook niet als je niet zwanger bent. Gelukkig heb je dit forum. Is de verbouwing al wel een beetje klaar? misschien kan je wel vast gaan wassen en in jouw klerenkast leggen, dan kan je toch vast een beetje beginnen. of vast wat roze kleertjes kopen, accessoires, andere leuke dingen voor je zoontje's nieuwe kamer, de baby kamer, dan heb je toch het gevoel dat je al wat doet?

sterkte in elk geval!!!
lia

Hoi Rosanne

Ik leef met je mee, wij zitten momenteel ook in de rotzooi! Ook wij zijn bezig met
een dakkapel van 5 meter breed. En een puinhoop dat het is, ook hier is het
huize flodder. Maar ik heb gelukkig voldoende afleiding, mijn schoonvader is net
ontslagen uit het ziekenhuis. Dus help ik hun met kleine klusjes, mijn schoonmoeder
heeft parkison dus kan niet alles zelf. Mijn dagen zijn gevuld met kantinejufvrouw
spelen voor me vader, die maakt ons dakkapel en t slaapkamertje voor onze dochter.
En taxi/ mantelzorg voor me schoonouders. Verder maak ik me niet al te druk, maar
ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Ik zag er ook wel tegenop die hele
verbouwing, maar laat het maar over me heen komen.

Meid veel sterkte en kom maar lekker ff zeuren klagen enz. op t forum
Liefs cindy

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik voel me al iets beter (heb goed geslapen vannacht!).

Ik houd me inderdaad maar wat bezig met het aanschaffen van de spulletjes voor de kamers. Meer kan ik niet doen. Helaas ook niet het wassen en neerleggen van de kleertjes ergens anders aangezien onze kamers helemaal bomvol liggen met rotzooi door de verbouwing en de kledingkasten van mij en mijn man straks ook weer naar zolder verhuizen (daarna pas komen de kinderkledingkasten leeg).
Verder wordt hier alleen maar geklust in het weekend omdat mijn vader het meeste doet dus de hele week kan ik niets.

Maar, nogmaals ik ben blij dat ik het even van me af kon schrijven. Ik probeer nu gewoon wat andere kleine klusjes te doen en met mijn zoontje te spelen. Het zal vast allemaal goedkomen!!

Oh ja, Cindy, grappig dat jullie net zo'n grote dakkapel hebben gekregen als wij.  Wat een ruimte hè?!

Liefs,
Rosanne

Hoi Rosanne

Ja hier ook een enorme ruimte!! En een uitzicht dat onze dochter krijgt, echt heel
mooi! Tot nu toe verloopt alles heel goed, vorige week regende het een dagje,
woensdag als ik het goed heb. We hadden er wel zeil over het gat heen, maar het
regende toch een beetje naar binnen. Dus de zolder vol met emmertjes en teiltjes.
Achteraf hadden we beter het zwembadje op kunnen zetten, hahaha. Donderdag
heeft mijn man t waterdicht geplakt en de ramen zitten er nu in. Alleen de zijkanten
en t tussenschot zijn nog niet dicht. Dus het is best wel frisjes op zolder en op de
overloop. Morgen gaat me vader er weer mee verder, hij heeft 2 weken vakantie
genomen daarvoor. En de rest zal ook wel op vrijdag en de zaterdag gebeuren.
Leuk he zo'n handige vader, ik krijg altijd voorrang bij hem. Hij doet nogal
vaak wat voor een ander. En thuis natuurlijk, maar dan gaat het niet zo vlug.
Tot ongenoegen van me moeder. Die is weer zo lief dat ze straks komt helpen
schoonmaken als alles klaar is. Of we het redden voordat de baby komt weten
we niet. Maar dan moet ze maar bij ons op de kamer, die is gelukkig vrij groot.
Ach we wachten het maar weer af. Af en toe de zweep erover heen knallen om
ze aan t werk te zetten doet wonderen

Sterkte ermee en hou ons op de hoogte
Liefs Cindy

hey meid

ik vind helemaal niet dat je je aansteld hoor!!
wij hebben 2 maanden geleden een compleet nieuwe voorpui gekregen en toen was ik nog niet eens met de kinderkamer bezig.
maar ik werd er toen al helemaal gek van de hele benedenverdieping was wit van het stof. heb 5 keer moeten dweilen om de vloer weer een beetje mooi te krijgen. dus wat wij hadden valt zo te horen nog wel mee met wat jullie hebben.

ik moet er niet aan de nken om mn hele huis nu overhoop te hebben.
en af en toe mag je best even zwelgen in zelfmedelijden dat is helemaal niet erg.
ik doe dat ook wel (alleen zijn dat om de meest stomme dingen die nergens op slaan)

heel veel sterkte nog met de verbouwing en je krokodilletranen laten stromen wil ook wel eens helpen.

Hoi Cindy,

Hoe is het nu op zolder? Is de boel nu dicht?
Inderdaad fijn zo'n handige vader hè? Mijn vader doet ook ontzettend veel voor ons. En ook inderdaad zo dat hij bij mijn ouders thuis dingen laat schieten. Afgelopen voorjaar is onze tuin gedaan en bij hem staan de tegels nog steeds te wachten om gelegd te worden. Als ik daar aan denk voel ik me ook weer schuldig dat ik nu zo loop te klagen dat het allemaal lang gaat duren.

Aankomend weekend de boel boven opschuren en behang eraf halen. Ik hoop dat we ook gelijk verf kunnen halen maar weet niet of we daar dit weekend aan toe komen. Dat wordt dan weer volgend weekend......

Ik voel me nu in ieder geval al weer wat beter. Denk ook steeds nu: ach het komt wel op tijd af! Het komt wel goed! Nog even volhouden!

Succes met de verbouwing verder!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi Rosanne

Er wordt hier weer hard gewerkt, maar hij is nog niet helemaal dicht. De zijkanten
en de ramen zitten erin, alleen het tussenschot is nog open. Die gaat pas dicht
als het buitenom helemaal af is. Het is dus best wel frisjes boven, maar goed te
 doen hoor. Ook moet het kamertje nog gemaakt worden, dus voordat we kunnen
beginnen met schilderen dat duurt nog wel even. Het wordt wel heel mooi, we
staan nu al bekend als die mensen met dat grote dakkapel!! Er zijn hier nog niet
zoveel dakkapels in de wijk. Jonge buurt , dus die schieten straks als paddestoelen
uit de grond. Onze dochter krijgt in iedergeval een geweldig uitzicht.

Succes verder met de verbouwing en hou je me op de hoogte??
Veel liefs Cindy

Terug
Bovenaan