voel me niet zo happy

Hallo allemaal,

ben vandaag 38wk + 3dgn en moet weer voor controle naar de vk. Vorige week vertelden ze mij dat de baby helemaal was ingedaald. Vandaag kreeg ik te horen dat de baby niet is ingedaald en wellicht ook iets aan de kleine kant is (2900 gram).

Ik ben sinds het bezoek aan de vk niet lekker. Ik hoorde dat ik gelijk moet gaan liggen als mijn vliezen breken en de vk moet bellen. Ik snap er niks van dat dit in een week tijd veranderd en ook dat hetgeen wat de ene vk zegt anders is dan de andere vk. Het is mijn eerste kindje en ben zo bang dat het straks misgaat ofzo.. wie heeft hier ervaring mee?

Groet Nanda

Klinkt heel bekend hoor wat je schrijft.
Hier heb ik hetzelfde met de gyn...heb inmiddels nu 4 verschillende gezien en allemaal zeggen ze wat anders!! Van een flinke naar een gemiddelde en weer terug. Ik zou als het je toch niet helemaal lekker zit de vk bellen en het hele verhaal voorleggen. Misschien is er een hele logische verklaring voor.

Suc6 en laat nog wat weten.

Vreemd en verwarrend die verschillende verhalen.
Ik zou inderdaad ook terug bellen om je verwarring aan te geven en uitleg te vragen. Als de twee VK's iets verschillends voelen kunnen ze toch een echo maken om zekerheid te geven over de ligging vd baby?

Dat als, de baby niet is ingedaald, je moet gaan liggen als je vliezen zijn gebroken is volgens mij normaal. Het waarom schiet me nu ff niet binnen.
Maar dat ik zou ik dan ook direct vragen.

Een kleintje hoeft niet verkeerd te zijn hoor. Het hangt af of de baby gelijkmatig groeit, de verhoudingen kloppen, de placenta goed werkt etc.
Er is een verschil tussen klein en TE klein en in het laatste geval zal een goede VK je doorverwijzen. Mijn baby is ook aan de kleine kant en de gyn. zei tevreden tegen me dat het wel zo makkelijk is met de bevalling.

Maar jezelf niet gek maken en gewoon bellen.
Sterkte Judith

mij is gisteren uitgelegt dat je kindje al wel helemaal ingedaald kon zijn, maar dat het hoofdje ook groeit en dan weer uit je bekken schiet!
bij mij is dat ook een keer gebeurt. kun je niks aan doen. maar gaat het weer indalen dan gaat het veel sneller dan de 1e keer

het gaan liggen heeft te maken met het feit dat de navelstrenganders rondom het nekje van de baby kan gana liggen, wat gevaarlijk is.
zouidd nog een keer de vk bellen en vragen om uitleg

Terug
Bovenaan