Voel me rot

Hallo meiden,

Misschien kennen sommige van jullie mij nog wel. Ik lees altijd elke dag jullie berichtjes maar ben zelf heel weinig aktief op het forum. Maar nu wil ik mijn gevoel van mij afschrijven. Ik heb gisteren mijn NOD gekregen. Alleen veel te vroeg. Ik heb een cyclus van minimaal 32 dagen, gisteren was het dag 27. Enorme buikpijn en onverwachts ongi. Echt balen! Dit was voor mij ronde 12. Ik ga nu een jaar passeren. Ik voel me er niet goed bij. Ik ben op het moment enorm onzeker. Mijn hormonen zijn heel goed bezig in mijn lichaam want ik kan op elk moment in huilen uitbarsten. Hoewel het verder goed gaat met mij en leuke dingen in het vooruit zicht heb voel ik mij down. Ik ben zo bang het moeder gevoel nooit te mogen kennen. En ik vind het ook eng om het medische circuit in te gaan omdat ik bang ben voor een confrontatie als er iets niet goed blijkt te zijn.
Ik hoop dat ik over een paar dagen er weer nuchter tegenaan kan kijken maar op het moment lukt me dat gewoon niet.
Sorry voor dit zeur verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Ik wens iedereen veel geluk en succes met het zwanger worden!

Liefs van Lena

Dat voelt altijd weer erg verdrietig als je ongesteld word.Je lichaam is natuurlijk ook even van slag vandaar dat je je verdrietig en down voelt.Ik hoop dat voor jouw snel de zon gaat schijnen en geef de moed niet op meid.
Sterkte en liefs engel

Hi meis,

Ik kan me je angst goed voorstellen maar het is nog echt niet nodig. Veel vrouwen (ruim 20%) wordt in het 2e jaar zwanger en als het toch niet mocht lukken dan sta je verbaasd over wat ze tegenwoordig allemaal wel niet kunnen met (kunstmatig) zwanger worden. Ik zou wel naar de dokter gaan als ik jou was. Misschien valt het wel heel erg mee en kunnen ze er iets aan doen. Dat is beter dan al die tijd in onzekerheid zitten. Sterkte!

Hee Lena,

Het is heel erg ut dat je weer je ongi hebt en dan ook zo vroeg al...
Daar zijn wij voor, hier kun je je ei kwijt!
Kom op meid, je hebt nog alle kansen!
De mmm kan ook dingen uitsluiten zoals je gevoel dat er iets misschien mis kan zijn. Was bij mij zo, en ik ben ook nog steeds niet zwanger dus een garantie is er nooit. Je weet dan tenminste wel waar je/jullie staan.
Effe lekker alles eruit janken helpt!

Fijn dat je zoveel leuke dingen in het vooruitzicht hebt, deze slepen je hopelijk snel uit dit dalletje!

Sterkte,
Suus

he Lena,
ik zou ook nog even goed overwegen of je niet toch zou laten bekijken of er iets aan de hand is. laat t nog even bezinken want zo snel na je nod ben je natuurlijk erg depri en dat is geen goeie tijd voor een beslissing lijkt me...
maar doe vooral wat voor jou goed lijkt, veel sterkte, lis

Hai Lena,

Wat vervelend voor je meid! De medische molen is echt zo erg nog niet hoor! Ik zit er nu al even in en bij ons blijkt er inderdaad het een en ander mis maar daardoor wordt er wel actie ondernomen en komen we in aanmerking voor behandeling middels IUI. Ze kunnen tegenwoordig zoveel. Het gebeurt ook heel vaak dat mensen de testronde bij de gyn. met glans doorstaan en omdat ze opgelucht zijn dat er niets mis is dan spontaan zwanger raken.
Bij de routine onderzoeken krijg je ook een HSG waarbij de dmv het spuiten van vloeistof door je eileiders een foto maken. Het voordeel van deze behandeling is dat je eileiders meteen weer helemaal schoon zijn en je daarna een aantal maanden extra vruchtbaar bent. Ik ken een paar mensen die na deze behandeling (eigenlijk een routine onderzoek) zwanger werden.

Echt waar het is echt goed te doen. Ik heb inmiddels een operatie achter de rug en ben er nog steeds niet erg gestresst van. Wij zijn nog steeds erg blij dat we de stap hebben genomen en dat we nu duidelijkheid hebben en verder kunnen.

Het komt ook bij jou vast allemaal goed!

Liefs Inge

Heee meisie,
Je zeurt helemaal niet en zo wel dan geeft het niet! Daar zijn we toch voor! Ik begrijp helemaal je gevoel hoor, ookal ben ik al moeder van twee kinderen. Je hebt al moedergevoel want je verlangt naar een kindje. Maar wat ik je nog wel mee wil geven is dat het beter is te weten wat er (eventueel) aan de hand is dan in onzekerheid te blijven. Toen wij een jaar bezig waren voor ons derde kindje zijn we ook naar de gyn geweest. Bij ons is er in principe niets aan de hand alleen moeder natuur denkt daar heel anders over (we zijn ondertussen twee jaar bezig) Onzekerheid sloopt je want je gaat veel te veel zelf nadenken (doom-denken) Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden, want dat gun ik iedereen hier.
Kop op meid!

Groetjes Els

Terug
Bovenaan