Voel me schuldig...

A

Anoniem

Guest
Hey mama's,

Vandaag is Thijmen voor het eerst naar de kdv. Hij is er vandaag de hele middag om te wennen. Ik ben gewoon thuis. Nu voel ik me ontzettend schuldig en heb zoiets van waarom doe ik dit.
Hebben jullie dit ook, was wel een beetje huiverig om hem achter te laten, heb er ook een uur over gedaan. De meiden daar zijn heel lief en hebben me laten gaan. zucht. Volgens daar gaat het goed, heb al gebeld, en ik denk dat ik er meer moeite mee heb als Thijmen. Stel ik me nu aan??
Ik moest het even kwijt....wanneer ga je je niet meer schuldig voelen??

Groetjes, Ellen

Hallo Ellen
Heel normaal hoor dta je je zo voelt..
Ikzelf ben mama van een dochter van 3 jaar en nu van een dochter van net 6 weekjes en werk zelf op een babygroep binnen een KDV.
Over het algemeen heeft iedere moeder dit, tuurlijk er zijn uitzonderingen.
Zelfs ik terwijl ik op hetzelfde KDV werk heb wekenlang Mila afgestaan met tranen in mijn ogen, ik verwacht dit ook bij Kyra (mijn jongste). Mijn collega`s zijn dus voorbereid... Voordeel is wel dat ik altijd stiekum kan spieken of zo nu en dan ff een snelle knuf kan geven. Ik kreeg toevallig vandaag een telefoontje voor een intakegesprek en dan komt het wel weer erg dictbij. Ik moet Kyra strax ook even afstaan.
Gr sandra

Hai Ellen!

Je stelt je helemaal niet aan hoor!! Mijn moeder past op Liz en zelfs ik voel me schuldig en ellendig als ik haar weg moet brengen, nu is ze al een paar keer wat uurtjes geweest en zelfs al een nachtje wezen slapen en ik weet nu dat het goed gaat, dus dat is al een pak van het hart.. De eerste keer gingen we het uitproberen om Liz een paar uur naar mijn ouders te brengen terwijl wij een filmpje gingen pakken, maar geloof maar dat we met een rotvaart reden om haar weer op te halen, en huilen dat ze had gedaan!! Maar we moesten de week daarop toch echt weg en een hele dag.. man man ik heb de hele dag gesmst en een keer gebeld en de volgende dag stond ik om 7 uur al op de stoep daar! Maar het bleek hartstikke goed gegaan te zijn!
Dus ik snap het heel erg goed hoor, want het zijn wel vreemden waar je je kindje naartoe brengt he, dus het vertrouwen moet nog even groeien, maar als je ziet dat je kindje het echt naar de zin heeft dan verdwijnt dat schuldgevoel wel hoor!!

Heel veel succes en lekker over praten als het je niet lekker zit!!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-07-2007

Herkenbaar hoor. Zelfs nu mijn 3e dochter er is, vind ik het nog moeilijk.

Ik wil haar vaak zlf vasthouden en verzorgen. Laatst moest ik een dag weg. Mijn man ook. De buurvrouw paste op en gaf haar de fles. Was de 1e keer. nu weet ik dat ze in goede handen daar is, maar oh wat voelde ik me rot zeg!

Nu gaat het gelukkig wel weer.

Britt speelt mee in een film. En als ze dan door de speelmoeder vastgehouden wordt, heb ik ook zoiets van ik blijf erbij, het is MIJN kind. Is heel normaal hoor ;)

Xxx Nienke

Even off topic, maar wat voor film is dat? Vertel! Hoe is Britt daar zo gekomen (niet dat ik enige intenties heb om Lotte in een film te laten spelen, hoor...)

Groetjes, Marisa

Volgens mij juist een hele natuurlijk reactie. Ik denk dat als je denkt mooi die is even weg dat dat juist een abnormale reactie is !

Terug
Bovenaan