voel me vandaag super K..

A

Anoniem

Guest
ik voel me vandaag super K... heb vannacht ook niet geslapen. Realiseerde me gister dat Fleur 11 weken oud is en heb de agenda van mijn zoontje nagelezen wat hij al allemaal kon op die leeftijd, en hij deed dus al veel meer dan Fleur nu doet. Ze lacht haast niet, maakt nog niet echt geluiden, tilt haar hoofdje ook maar een klein beetje op. Ik maak me echt zorgen hierover. Nou begrijp ik wel dat omdat ze vroeg was ik haar leeftijd moet corrigeren maar toch, dan zou ze nu 11 - 5 = 6 weken moeten zijn.   Maar over 4 weken moet ik wel weer aan het werk en moet ik haar achter laten bij de creche.  En ik weet echt nog niet  of ik dat wel kan.

sorry hoor, maar ik moest dit even kwijt.
lia

Gelukkig is de ene baby de andere niet!! De een kan het een sneller en de ander kan weer iets anders sneller/beter. Het is moeilijk omdat je iemand hebt om mee te vergelijken, maar bedenk dat ook deze baby dadelijk weer zijn eigen speciale ding heeft!

Zelf moet ik er ook nog niet aan denken over 4 weken al weer te moeten beginnen en Dewi naar een creche te brengen... Ze is nog zo klein en kwetsbaar!! Het is vaak voor de ouders het moeilijkst... ik ben ook zeer benieuwd naar hoe dat dadelijk zal gaan.

Veel sterkte en probeer je kindjes niet te veel te vergelijken, daar wordt je alleen zelf onrustig van!

Omdat ik ook heel goed het verschil heb gezien wat de ene baby al wel kan en de andere niet, kan ik je maar 1 ding zeggen:   Geniet van je kindje, maakt nu niet uit wat ze allemaal doen, ze doen het op hun eigen tempo, het komt vanzelf wel!!
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om straks weer aan het werk te gaan, maar ook dan is je kindje weer gegroeid!!! maandje is nu zo heel erg lang, ze groeien nog zo hard nu!!
Heel veel sterkte alvast voor straks, je zult zien dat het heerlijk is om ook even weer wat anders te kunnen doen en met je kindje gaat vast alles goed!!!

Liefs Hilma

Hierbij een dikke cyberknuffel voor Lia vanuit Lelystad!

Heb geen idee wat baby's met 6 weken al moeten kunnen, maar ben blij met alles wat ze doet... kreetjes, hoofdje optillen, gericht kijken en reageren op gezichtsuitdrukkingen (oma die gekke bekken trekt).

Zat gister zelf te denken dat ik over minder dan 6 weken alweer terug moet naar mijn werk. Nu zeg ik nog "moet" maar over een paar weken zal het wel meer "mag" voelen.  Kan me nog niet voorstellen dat ik hele dagen gescheiden ben van Iris, maar weet dat ik wel terug moet naar mijn werk. Toch droomde ik vannacht dat ik terug was bij mijn oude werkgever op een internationaal callcenter en dat Iris elke dag meeging. Best gekke droom dus  en nog gekker dat als ik erover nadenk ik het helemaal niet zo'n verschrikkelijk idee vind.

Lia, hou vol, laat je niet gek maken door wat verschillen in ontwikkeling tussen Fleur en je andere kindje en probeer van de kleine leuke momenten te blijven genieten.

knuffel uit Lelystad,
Esther

Hoi hoi,

De kleintjes zijn hier ruim 7 weken (volgens mij morgen 8). Maar daar is nog geen lachje te bekennen. En het enige geluid dat ze maken is huilen en boeren.
Bij mijn zoon kwam zijn eerste lachje met 4 weken... Dus ik zit er nu wel op te wachten. Maar inderdaad, ieder heeft zijn eigen tijd. 1 begint nu al met proberen op de zij te komen terwijl de ander nog als lamme loetje in de box ligt.
Ach het zal allemaal wel komen denk ik dan....

Succes
groetjes Bertine

bedankt meiden!!! het helpt toch wel even van je afschrijven, voel me weer beter vandaag, ben zo wie zo niet iemand die constant aan het vergelijken is, en we (mijn man en ik) moeten ons gewoon realiseren dat ze eigenlijk jonger is dan haar leeftijd, en dat over een jaar het pas is ingelopen.

En natuurlijk kreeg ik vanochtend een big smile van haar!!

lia

en dan een hele dikke!!! Kan me helemaal in je verplaatsen, maar ik kan dan niet vergelijken met ander kindje. Kop op en wie weet is ze weer sneller met andere dingen!
Groetjes

Terug
Bovenaan