voel me zo alleen!!

heb vorige week zaterdag een miskraam gehad...ontzettend veel krampen en bloedverles. Kon toen pas donderdag voor een echo en ja hoor het was weg. Was toen 7 weken zwanger.
een aantal mensen weten het maar het lijkt net of iedereen doorgaat met zijn leven (dat doen ze ook) terwijl het bij mij zo ontzettend veel zeer doet. Het was ook mijn 1e kindje. Iedereen zegt het was nog niks maar voor mij was het al heel wat...het was het begin van mijn kindje. Iedereen zegt ach jouw tijd komt nog wel hoop dat je gauw zwanger bent...maar ik wil dat niet ik wil dit kindje.... voel me zo rot....
Heb het idee dat ik er met niemand over kan praten dat iedereen me een aansteller vind.... en misschien maak ik er ook meer van dan dat het is.....

Misschien zijn er nog meer mensen die zich zo voelen..... misschien kunnen we elkaar steunen.....
je kunt me aanmelden op je msn erica_jansen84@hotmail.com

groetjes

Hallo Erica,

Ik kan niet over je verdriet meepraten want ik heb het zelf nooit meegemaakt. Maar één ding wil ik je meegeven: laat niemand je vertellen dat het allemaal wel meevalt en dat jouw tijd nog wel komt. Want dit is nu jouw verdriet en dat is heel erg. Het is logisch dat het voor een ander 'niks' is, want vanuit een ander gezien was het ook nog maar 7 weken en de eerste 12 weken moet je voorzichtig rekening houden met een eventuele miskraam. Maar waarschijnlijk was jij vanaf het eerste begin dolgelukkig met jouw zwangerschap en voelt dit gewoon als een vreselijk gemis.

Heel veel sterkte en ik hoop dat 'jouw tijd' dan maar snel mag komen!!

Anouk

Hoi,

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg vind dat jullie dit moeten meemaken. Je hebt je zo verheugd op je kindje, en dan word je droom ruw afgepakt. Ik weet helaas wat het is. Heb het 2 keer meegemaakt. Maar heb na iedere mk ook een goede zwangerschap gehad. Maar ik kan je vertellen dat je nooit meer zo onbevangen zwanger bent als die eerste keer. (hoe kort het ook geduurd heeft)

Zoek je meer mensen om je verdriet mee te delen? Kijk dan eens onder het kopje zwanger. Daar zit ook een zwanger worden na een miskraam-forum. Na mijn 2E mk heb ik hier veel steun gevonden.

Sterkte!
Groetjes, Cathy

Hoi,

Je stelt je zeker niet aan hoor!!! Ik herken wel wat je zegt. Zelf heb ik nu alweer anderhalf jaar geleden een miskraam gehad toen ik 17 weken zwanger was. Dat was zo ontzettend heftig. Wat waren we verdrietig!!! En dan krijg je inderdaad de opmerkingen; ach je bent nog jong……./ je wordt vast wel weer zwanger……./ wees maar blij het kindje was toch niet goed…../ je kan in ieder geval zwanger worden…….
Waarschijnlijk allemaal goed bedoelde opmerkingen maar dat wil je allemaal niet horen. Je bent gewoon intens verdrietig want dit kindje zat in je buik en was gewenst!!!!! Ook al was het nog zo klein dat maakt het verdriet niet minder erg. Probeer het een plaatsje te geven en praat er vooral veel over. Er zijn vast wel mensen in je omgeving die het wél begrijpen. Uit ervaring weet ik helaas dat er ook veel mensen zijn die vinden dat je verdriet maar over moet zijn en wordt er nergens meer over gepraat. Op het forum “zwanger na een miskraam” kun je wel je verhaal kwijt. Daar heb ik veel aan gehad toen ik weer zwanger wilde worden.
Nou meid, ontzettend veel sterkte!!!

Terug
Bovenaan