voel me zo ellendig

hallo allemaal,

Mijn naam is Kyra en ik ben nieuw hier. We hebben al een dochter van 2.Ik moet even mn ei kwijt.Volgens de test ben ik zwanger, echt nog maar net, want we zijn op 4 mei pas begonnen.
Na een hele heftige bevalling van mijn dochter, zei ik dat het bij 1 kindje bleef. Dat zeggen meer moeders vlak na de bevalling, maar ik heb het wel heel lang volgehouden.
Een paar maanden geleden toch erover gepraat met mn man, hij wil nl erg graag een tweede en we vonden het voor onze dochter ook leuk om een broertje of zusje te hebben. Maar ik zie zo tegen de zwangerschap en vooral de bevalling op! Daarom heb ik ook lang getwijfeld. Nu ben ik dus erg snel zwanger, als het al zo is want morgen doe ik weer een test, en nu voel ik me zo ellendig. Ik kan helemaal niet genieten van de zwangerschap, omdat ik er zo tegenop zie. En ik voel me zo schuldig tegenover dit kindje, want begrijp me niet verkeerd, het is zeer gewensd! Misschien zijn het de hormonen wel die opspelen, en het is nu natuurlijk zo snel gegaan dat ik helemaal nog niet aan het idee gewend was. Ik weet het ook niet meer...Ik hoop dat dit gevoel snel overgaat en dat ik wel kan genieten van het zwanger zijn.
Het lucht in elk geval wel op om het even op te "schrijven",want dit vertel je natuurlijk niet aan iedereen.

Kyra
 
Hoi Kyra,

Wat vervelend dat je je zo rot erover voelt. Ik kan me best voorstellen dat als je eerder een erg vervelende ervaring hebt gehad met een bevalling, het heel moeilijk is om je daar dan weer op voor te bereiden. Daarover hoef je je echt niet schuldig te voelen tegenover je kindje, het is gewoon heel logisch dat je er bang voor bent en er tegenop ziet.
Ik heb er verder geen ervaring mee, want dit is voor mij de eerste keer, maar er wordt hier overal gezegd dat het elke keer anders is, dus misschien valt het voor jou dit keer wel mee. En anders kun je misschien kijken of er een andere manier is om te bevallen. Ik heb ook wel positieve verhalen gehoord over bevallen in bad enzo, wie weet? In elk geval duurt het nog acht maanden voor het zover is, dus in die tijd kun je nog lekker wat genieten van je zwangerschap. En gewoon erover chatten op dit forum, dat helpt vast ook wel, als je het van je af kunt schrijven.
Ik hoop dat je snel wat blijer ermee wordt en dat het allemaal op rolletjes gaat lopen.
Succes!!

liefs Klarie
 
Klarie,

dank je voor je lieve, opbeurende reactie. Ik weet het ook wel: geen bevalling is hetzelfde. Ach, misschien ben ik ook gewoon een watje! Haha! De vorige keer heb ik het ook overleefd. Wel lang hoor 25 uur. Mijn man zegt ook dat ik nog aan het idee moet wennen en dat is ook wel zo.Het ging ook wel heel snel en daar mag ik natuurlijk niet over klagen, want er zijn er die veel langer bezig zijn of bij wie het niet lukt.
Bedankt in elk geval en ik blijf zeker chatten, want dat deed ik tijdens de vorige zwangerschap ook en dat was superleuk.

Kyra
 
Hoi,

Vervelend joh, dat je je zo ongelukkig voelt. Ik denk dat het ook wel even schrikken was dat het zo snel 'raak' was, anders had je misschien wat langer aan het idee van een nieuwe zwangerschap kunnen wennen.
Misschien is het wel een goed idee om (t.z.t.) met je verloskundige te praten over je angst. Zij heeft het vast vaker meegemaakt en kan je  goede tips geven.
Misschien geeft dit je ook nog een beetje vertrouwen/moed:
Een kennis van mij heeft inmiddels ook twee kindjes, de eerste bevalling duurde zo 'n 48 uur en is  uiteindelijk in het ziekenhuis geboren, het tweede kindje was er binnen 3 uur... zonder inknippen, inscheuren etc etc.

In ieder geval wens ik je een gezonde en probleemloze zwangerschap en bevalling toe.
Mam30
 
Terug
Bovenaan