voel me zo lelijk!

Hoi meiden,
mag ik ier heel even klagen? Vats wel, ik wil het liever niet tegen mijn vrienden, collega's of man doen, dus heel eventjes mijn hart luchten.
ik ben soms zo jaloers op van die stralende mooie zwangere vrouwen, zo helemaal mooi met zo'n leuk buikje en verder niks...
Ik ben nu 14 weken zwanger van nummer 4, en oh wat vind ik mezelf toch lelijk als ik zwanger ben!! Ik ben al  7 kilo aangekomen, veel te veel, ik weet het... ik ga elke week zwemmen en probeer in bewegin te blijven en op mijn eten te letten (nou ja, voor zover dat lukt...) maar de kilo's vliegen er gewoon aan!!
Mijn eus zwelt op, ik heb allemaal rode plekken en puistjes in mijn gezicht, mijn haar is slap en futloos en valt uit, en mijn gezicht is spierwit met van die donkere kringen onder mijn ogen en dan ziet mijn hoofd er gewoon zo pafferig uit (en mijn hele lijf ook, bleh). mijn buik begint al behoorlijk te groeien, maar ook mijn heupen, billen, benen, bovenarmen, ik zie er gewoon zo dik en verschrikkelijk uit!
Ik weet dat het ook weer over gaat, maar ik moet nog bijna 6 maanden en ik voel me echt zo verschrikkelijk onaantrekkelijk!
Wie herkent dit??
Ik ben verder heel blij met dit kindje hoor, alleen even niet met mezelf...

Hee Yvette,

Dat ken ik ook wel. Ben nu pas tien weken zwanger van de tweede en ik vind mezelf er niet uitzien. Komt omdat ik me ook niet lekker voel, ben bleek en vermoeid. Maar op de zeldzame momenten dat ik het zie zitten om aandacht aan mijn uiterlijk te besteden voel ik me soms vanzelf al ietsje beter.

Je ziet jezelf veranderen tijdens je zwangerschap, dat is logisch. Anderen zien dat ook, maar ze zien vaak iets heel anders dan jijzelf: ze zien het vaak veel mooier. Ze zien vaak een mooie, iets vollere, stralende vrouw. Echt waar. Dus probeer je hoofd op te houden en veel frissen lucht te krijgen (doet wonderen). En lach veel, dat maakt je ook mooi. Al valt er soms bar weinig te lachen vooral als je misselijk en moe bent, ik weet het.....

Sterkte ermee,
Jolien

Hey,

Maar vind je man dit ook? En je vrienden en familie?
Misschien vinden die je juist wel heel erg mooi met je zwangere buik!
Ikzelf voel me op het laatst van de zwangerschap ook altijd net een olifant, en heb dan ook een dikke neus, maar mijn man vind me dan juist heel erg mooi!
Op en top zwanger, heel je lichaam doet mee.
Probeer wat positiever naar jezelf te kijken!

Ik herken het wel een klein beetje. De ene dag voel ik me op en top, de andere dag zit mijn haar niet, glimt mijn huid en is er weer een megapuist aan het ontstaan. Verder ben ik ook al 10 kilo aangekomen.
Ik herken het van mijn vorige zwangerschap.
Manlief is gelukkig erg meelevend en vindt zwangere vrouwen mooi om te zien. Hij is apetrots op mijn bolle buikje en het kindje wat erin groeit.
Probeer ondanks alles toch te genieten van deze bijzondere tijd...

Terug
Bovenaan