Voel me zo ondankbaar...

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik moet ff mijn hart luchten!
Na een miskraam en een hele tijd wachten, ben ik eindelijk zwanger!
Maar ik voel me zo ellendig!
Nu heb ik sowieso al veel last van "het vallen van de blaadjes" maar nu helemaal en ik kan me er niet bij neerleggen....

Ben de hele dag aan het piekeren, huilbuien en twijfel!
Heb geen trek in eten of moet overgeven waardoor ik me ook nog eens slap voel. Dubbel ellendig dus!!!!  Nu weet ik dat het ook bij de zwangerschap hoort maar het gevoel gaat niet weg en op die momenten voel ik me ook heel ondankbaar! Ik WIL blij zijn en genieten maar op de een of andere manier lukt het me gewoon niet.

Nu is mijn vraag of jullie dit herkennen of dat ik me zorgen moet maken?????
Bedankt!

Groetjes,
Snoopy32

Snoopy lieve meid, ik denk dat je je echt niet ondankbaar hoeft te voelen en dat jij gewoon heeeel veel last van je hormoontjes hebt! Ik heb er zelf ook last van gehad in het begin, niet zo erg als jij, maar voelde me er ook wel rot onder. Je wil het zo graag en dan voel je je niet blij......diep van binnen ben je natuurlijk heel gelukkig met je zwangerschap. Waarschijnlijk worden die gevoelens gaandeweg minder als je verder bent in de zwangerschap. Het is wel vervelend als je je zo voelt. Misschien moet je het maar een beetje loslaten en tegen jezelf zeggen dat het niet erg is.   Zorg goed voor jezelf en trek aan de bel als het erger wordt zou ik zeggen! Succes ermee!

Liefs Jolie, 20 weken en 4 dagen zwanger

Ik vind het erg herkenbaar, hoor.
Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn 2e en ik heb erg veel geluk gehad. Bij mijn 1e in ronde 2 al zwanger (en goed gegaan) en nu zelfs in ronde 1 al raak. Heb nooit een miskraam meegemaakt en ik zie/hoor in mijn omgeving (en hier op het forum) ook veel verhalen van hoe het heel anders kan. Ik ben dus eigenlijk een bevoorrecht mens.

Zo voel ik me nu bepaald niet. De zwangerschap is enorm zwaar, erg misselijk, braken, moe, moe, moe, vele huilbuien en soms zelfs ronduit depressief. Nu ook maagzuur, pijn in rug, pijn in bekken. Een kind krijgen is leuk, maar zwanger zijn... bleh, het kan me gestolen worden!! Genieten?? Nee, nee, en nog eens nee. Ben nu al meer dan 16 weken iedere dag ziek/zwak/pijnlijdend en ik baal ervan dat ik pas halverwege ben.

Zeker in het begin werd ik soms erg overvallen door negatieve gevoelens. Me schuldig gevoeld dat ik zo snel zwanger was, terwijl het anderen niet gegund is, me ondankbaar gevoeld, omdat ik maar heel kort blijdschap heb gevoeld waarna de ellendige kwaaltjes me overnamen, twijfels gehad, waar was ik in hemelsnaam aan begonnen, hoe ging ik dit volhouden?

Ik kan me voorstellen dat het nog heftiger voelt, als je een miskraam hebt meegemaakt (en weet dat het ook anders kan lopen). Niemand vindt het leuk om ziek te zijn, zwangerschap kan echt heel ellendig zijn, je hebt niet om de kwaaltjes gevraagd, er is toch niemand die van misselijkheid kan genieten??

Hormonen gieren door je lijf, meid, op sommige punten ben je gewoon echt niet jezelf. Ik zou proberen je er aan over te geven en vooral niet te veel hier over te piekeren. Ik denk niet dat er iets 'mis' is met je. Je bent zwanger en dat is nu eenmaal geen rozegeur en maneschijn...

Heel veel sterkte en beterschap, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Groetjes, Karin

Bedankt, bedankt!

Het doet me al zo goed om te lezen dat ik niet de enige ben!
Er zijn namelijk weinig mensen in mijn omgeving die me wel begrijpen.
Je "hoort" blijkbaar helemaal in de wolken te zijn als je zwanger bent.
Zeker na een miskraam.....
Nou, ik dus ff niet!

Ga me er maar een beetje aan overgeven (leuke woordspeling!) en toch proberen te genieten. Die huilbuien moet ik maar voor lief nemen......
En ervan uitgaan dat het goedkomt!
Maar blijf vooral jullie ervaringen op het forum zetten!

Snoopy32

@snoopy,
Ik heb ook een miskraam meegemaakt, maar gelukkig nu weer 20 weken zwanger van ons 2e kindje. Als je je zo rot voelt zou je natuurlijk ook eens met je VK of je HA kunnen gaan praten, die begrijpen je vast wel.
Meid kom op! Dikke knuffel, komt vast goed. Maar denk aan jezelf
Groetjes Amber

Terug
Bovenaan