Voel me zo sip....

Moet even mijn hart luchten, ik voel me zo verdrietig....
Kom ik na een drukke dag thuis van mijn werk, blij om mijn meisje weer te zien. Oma komt met haar de kamer binnen en ik zeg haar gedag,en ze begint met haar lipje te trillen. Ik zei nog wat lieve woordjes, en toen ging ze toch huilen ! Echt helemaal overstuur. Ik heb haar in mijn armen genomen maar kreeg haar niet stil. Toen nam oma haar weer en ze ging meteen lachen en werd stil !
Papa kwam even later thuis en toen ging ze ook meteen lachen.....

Ik heb even een partijtje flink staan janken, mijn kleine meid wilde me gewoon niet
zien !      

Bianca (snik snik snik)

O, dat is niet leuk! Maar je dochter wil je heus wel zien hoor. Je bent haar mama!!!! Misschien ging het allemaal te snel voor haar en snapte ze het even niet meer. En het is toch ook wel fijn dat je dochter het erg naar haar zin heeft als jij aan het werk bent.
Mijn oudste dochter ging ook nooit huilen als ze naar opa ging en wij aan het werk waren, maar idd. wel als opa weg ging.

Hoi Bianca,

Wat een rotgevoel als je kleintje huilt als ze jou ziet!!! Maak je geen zorgen. Een kindje weet van nature wie haar moeder is en ze zal altijd blij zijn je te zien. Misschien was ze op dat moment wel even niet helemaal lekker (bijv. een beetje moe) of was ze lekker aan het spelen met oma en werd ze daarvan afgeleid. Geloof me, je kindje is helemaal dol op je.

Hoi..

Weet je wat ik op heb gehoord.
Kindjes vinden het heel moeilijk om met emoties om te gaan.
De hele dag gaat het goed en dan ziet ze jou weer en voelt ze in een keer allemaal emoties omdat ze jou zo gemist heeft.
Hier kan ze niet mee omgaan en gaat daarom huilen.
Het is dan heel belangrijk om je kindje dan even aandachte te geven!

Ik heb het zelfde gehad toen ik samen met mijn man een weekendje weg ben geweest. En dan voel je je inderdaad erg sip. Jij bent zo blij je kindje te zien en je kindje reageert niet zoals jij hoopt. Maar echt, je kindje heeft je zo gemist!!!

het kan twee dingen betekenen!

of ze heeft je zo gemist dat het traantjes van geluk zijn,en omdat ze niet te stopen was heeft ze je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gemist!

of

je hebt een heerlijke eigewijze meid die je even laat weten dat ze je zooooooo gemist heeft maar te trots is om toetegeven en dus boos is! niet op mama persoonlijk maar om het feit dat je zo lang weg bleef!

Kortom......

Ze heeft je vreselijk gemist! en er is niets mis met jou!

maar ik begrijp je wel hoor! ik kan me ook zo verdrietig voelen als Finnbar boos wordt op me als de melk niet snel genoeg toestoomd en hij giga honger heeft,ik weet dat hij niet boos op mij is,maar op mijn borst....toch voelt het verschikkelijk!

Wat herkenbaar! Ik vond dat bij mijn zoontje ook altijd erg moeilijk, als ik me in zo'n gelijksoortige situatie bevond.
Maar het went wel hoor!! En hoe dan ook je bent en blijft de mamma, niks dat dat kan veranderen. Mijn zoontje is nu bijna 3 en tegenwoordig krijg jIk opmerkingen naar mijn  hoofd geslingert als hij boos is: Mamma is stom, ik vind mamma niet meer lief. Maar gelukkig komt het altijd weer goed, dan krijg ik een dikke kus en knuffel en zegt ie; Ik hou van jou!
Nog steeds breekt mijn hart in zulke situaties, maar ik denk dat er nog wel ergere momenten gaan komen (als hij 16 is ofzo, helemaal als zijn karakter zo op die van mij blijft lijken ;-) )

Maar ik begrijp je gevoel! En huil maar lekker een eind raak, is goed voor je!

Groetjes Kirsten

Bedankt voor jullie lieve woorden ! Doet me goed. Ik heb net 3 weken vakantie gehad, dus ben heel veel bij haar geweest, en dan juist zo'n 1e werkdag weer gebeurd er dit. Misschien had ze me idd gemist, haha, daar houden we het maar op!

Bianca

Terug
Bovenaan