voel mij niet zo lekker....

Voel mij niet zo lekker.
Ik heb al vanaf 5 weken dat ik als ik moe ben erg beroerd voel misselijk etc en ik moet veel kleine hapjes tussen door eten anders word ik ook beroerd.

Gisterenavond heb ik moeten overgeven. Heb alles eruit moeten gooien (sorry voor de details) maar vandaag weer gewoon gegeten maar blijf mij heel licht en raar voelen in mijn hoofd heb het gevoel dat ik flauw val. Soms word het ook zwart voor mijn ogen. En niet bij het opstaan maar ook gewoon als ik zit.

Normaal eet ik overdag 4 boterhammen en een koek en een stukje fruit in de avond gewoon avond eten.

Nu eet ik overdag 6 boterhammen, 2 liga, 2 keer fruit, warme maaltijd en sávonds ook nog of fruit of liga en/of iets lekkers en nog heb ik het gevoel dat ik niet genoeg heb gehad.

Had ook moeten werken maar heb mij ziek gemeld want durfde het niet. Werk in de ouderenzorg en in de avonddienst sta je alleen dus kan op niemand terug vallen. Nu maandag maar even naar de dokter want dit is toch niet goed.

Moest het even kwijt, aangezien er niet veel weten dat ik zwanger ben is het ook lastig. donderdag hebben we de echo en dan gaan we het bekent maken.

Heb je je bloeddruk al eens na laten kijken? Want het flauwe gevoel zou misschien door een lage bloeddruk kunnen komen. Of te lage suikerspiegel.
Kan ook gewoon vermoeidheid zijn. Toen ik zwanger was van de eerste sliep ik 16 uur op een dag en was nog moe. Toen was ik ook vaak licht in mijn hoofd.
Zou in ieder geval even naar de dokter gaan inderdaad.

Dat zwart voor de ogen en bijna flauwvallen had ik ook bij de eerste zwangerschap. Dat kwam inderdaad door te lage bloeddruk. Drop eten helpt, ik zorgde dat ik altijd wat bij me had. Sterke!

Lage bloeddruk, laag ijzergehalte en lage bloedsuikers zijn de meest bekende oorzaken van het (bijna) flauwvallen.

Ook ik werk in de ouderenzorg (demente mensen) En heb bij mijn vorige zwangerschap last gehad van lage bloeddruk (90/50) en laag hb (6.4) Bij de bevalling zelfs 5.0
Ik heb in het begin van de zwangerschap dan ook vaak op mijn werk bouillon moeten drinken en drop eten om weer beetje bij mijn positieven te komen. Floradix (zijn tabletjes en die zitten vol vitaminen voor zwangerschap) met wat sinaasappelsap innemen zijn ook dingen die je kunt proberen om jezelf weer een beetje beter te laten voelen.

Hè, wat vevelend... Neem anders even contact op met je verloskundige of huisarts of gynaecoloog (weet niet bij wie je onder behandeling staat) en laat even onderzoeken waar het van komt. En doe vooral heel rustig aan. Het gaat nu even om jou en om het wondertje in je buik, of niet dan...?

ik ga maandag naar de huisarts die bel ik en vraag of ik bij hem moet zijn of bij de verloskundige.

Maar het is een heel vervelend gevoel dat je zo licht in je hoofd bent en af en toe zwart voor je ogen word ookal zit je gewoon op de bank.

Jeetje wat lastig! Maar wel een klein beetje herkenbaar. Ik heb het ook als ik snel van houding verander, het is voor mij nog te doen. Ik hoop vooor jou dat ze morgen wat goede tips hebben.
De tips van bouliion en dropjes kan ik alleen maar beamen. Sterkte ermee!

ben bij de huisarts geweest en alles was goed, HB, bloedsuiker, bloeddruk. Het hoort dus allemaal bij de zwangerschap.

Ik moest het kalm aan doen en met een beetje geluk was het met 2 weken over. Dus daar gaan we maar van uit :)

Terug
Bovenaan