voel nog helemaal niets

beste meiden, ik zit met een probleem ik ben 16 weken zwanger en sinds een week heb ik het gevoel dat mijn baby niet meer leeft,de weken hiervoor had ik iedre keer een soort gekietel in mijn buik, ik heb 5 april een afspraak bij de verloskundige maar ik ben erg zenuwachtig heeft iemand hier ervaring mee? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.









 
hoi,
ik had hetzelfde als jou, waarschijnlijk waren dat toch me darmen of toch de kleine maar ben 20 weken en voel echt nog niks heb 16 maart een echo gehad en alles was goed

groetjes bianca
 
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik dat idee ook wel eens gehad. Toch bleek iedere x weer, dat er niets aan de hand was. Gewoon angst. En met 16 weken is de baby nog best klein.

Als je toch nog geruststelling nodig hebt: waarschijnlijk mag je zo bij de verloskundige naar binnen lopen en luisteren ze even.

 
Het kindje is uiteraard nog erg klein, maar als je eerst wel regelmatig beweging voelt en daarna niet meer, dan word je erg onzeker. Vraag gewoon aan de vk of ze het hartje even wil laten horen.
 
Is het je eerste kindje? Dan is 16 weken toch nog erg vroeg om je kindje te voelen en is het op zich niet vreemd als je die kleine nu een tijdje niet voelt. Je hebt het zelfs over de weken hiervoor... ik zou me niet teveel zorgen maken en inderdaad aan de vk even vragen of je het hartje mag horen.

Succes!
 
Ik denk ook dat het nog best wel vroeg is om het kindje te voelen en het kindje heeft nog zoveel ruimte dat je het ook nog niet vaak voelt. Ik zou je maar geen zorgen maken want zodra je stopt met piekeren wordt je vaak verrast met een schopje.

Sterkte
 
Ik ben zwanger van de tweede (25 weken).
Ik voelde omstreeks 15-17 weken de eerste beweginkjes (de vorige zwangerschap pas vanaf week 21).
Maar die bewegingkjes voel je nog niet iedere dag, en het kan ook een week duren voordat je het weer voelt. De verloskundige maakt zich pas zorgen als deze situatie zich voordoet vanaf een week of 23-24. Dan zou je, wanneer je je baby regelmatig voelt bewegen ook iedere dag moeten voelen.
Ik zou je dus geen zorgen maken. Het is inderdaad heel vroeg dat je je baby voelt bewegen, zeker bij een eerste zwangerschap.
Ben je toch onzeker, bel voor de zekerheid de verloskundige. Wie weet kun je even langs komen om het hartje te beluisteren.
Succes.
 
Terug
Bovenaan