Voel nog (steeds) niks!

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,
Ik ben nu 21 weken zwanger en ik voel nog steeds niks...
Ik heb wel een behoorlijke buik al (en 2x het hartje gehoord) maar toch maak ik me btje zorgen. Ik moet pas 1 december weer naar de vk (dat duurt me veeeels te lang!) Zijn er meer meiden/vrouwen die ook niks voelde bij ongeveer  21 weken? Of dat je het pas later voelde? (enne...wat zou je eigenlijk de 1e x moeten voelen?)

Groetjes Loesje  

Hoi Loesje,

Bij mijn eerste voelde ik haar pas met 22 weken. Het leek alsof er belletjes tegen mijn buikwand werden geschoten(althans zo vergelijk ik het) Nu ben ik 20+4 zwanger van de 2e en voelde ik het al met 17 weken(hoor je vaker bij een 2e of meerdere zw.schap). Op dit moment voel ik het heel duidelijk maar dat komt ook omdat bij dit kindje de placenta achter ligt en bij mijn dochter lag die voor. Weet jij waar jou placenta ligt?? Als hij voor ligt is het niet zo gek dat je nog niets voelt, je kindje moet dan heel hard trappelen wil het door de placenta en buikwand voelbaar zijn en dat duurt gewoon iets langer. Wat je gaat voelen is voor iedereen wisselend, de een verklaard het als belletjes de ander als plopjes.

Maak je maar niet teveel zorgen over een paar dagen/weken voel je het zeker!!

Groetjes Odette

Hoi Loesje,

maak je geen zorgen. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn dochter al met 17 weken. Ik ben nu opnieuw zwanger 18 wkn en 3 dgn en ik voel ook nog niets, terwijl ze zeggen dat je bij een tweede of volgende zwangerschap eerder de kindsbewegingen voelt, niet dus. Het kan zijn dat je placenta aan de voorkant ligt en dat je daardoor niets voelt, het kan ook zijn dat je gewoon een rustig kindje hebt. Wacht nog maar even, over een maandje of twee wordt je af en toe helemaal blauw geschopt.
Ik ben nu in verwachting van een tweeling en ben benieuwd hoe het voelt als er twee liggen te schoppen, maar ik heb nog even geduld.
Ik zou zeggen, geniet van je zwangerschap en heb nog even geduld.

groetjes Breleigh  

Ik voelde die kleine pas met zo'n 23/24 weken. Tenminste toen wist ik echt zeker dat het die kleine was. Bij mij zit de placenta aan de voorkant, dus dan zit er een aardige buffer tussen voordat je het echt gaat voelen.

Dames/meiden, bedankt voor jullie reactie! Ik maak me nu niet meer zo'n zorgen (nog wel een beetje natuurlijk) Gisteren voelde ik een soort blobje....heel kort maar wel heel duidelijk dus dat stelde me ook al wat gerust. Volgende week naar de vk en dan zal ik het gelijk vragen van de placenta (waar die van mij zit) (ik had geen idee dat die ook voor kon zitten!) Nouw, ik ga lekker me best doen om te genieten van me buik(je)!

Loesje

Dat blobje zou best wel eens een schopje geweest kunnen zijn. Het voelde bij mij in ieder geval wel als een soort ontploffend belletje.
Ondertussen is de kracht van die kleine zoveel toegenomen, dat het niet meer als belletjes voelt en soms zelfs echt als een stevige por, maar in het begin lijkt het volgens mij vaak op ontploffende gasbelletjes.

Terug
Bovenaan