voelde ik mijn kindje?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu 14 wkn en 1 dag zwanger. Dus zeg, 3,5 maand...
Ik lees overal dat zwangeren hun kindje rond de 4de á 5de maand beginnen te voelen, maar sommige vrouwen ook al wel eerder.

Ik voelde maandag, eergister en vandaag een soort van 'plopje' in mijn onderbuik..
Kan dit mijn kindje al zijn? Heel stiekem hoop ik van wel natuurlijk...
Maar weet het niet. Ik weet dat zwangeren het gevoel in het  begin  niet herkennen...

Liefss..

Hallo,
Nou dat kan zeker je kindje zijn. Ik heb rond de 12 weken ook zoiets gevoeld en wist het toen niet zeker. Ben nu bijna 20 weken zwanger en weet nu dat wat ik toen heb gevoeld wel degelijk het kindje is geweest. Nu voel ik het dagelijks en het is zo mooi.
Geniet ervan.

Groetjes, Fleur

hoi,ik voelde het ook rond 13/14 weken en ook precies zoals jij het ook omschrijft zo,n plofje ,ik denk wel dat het je kindje is hoor! gefeliciteerd , ik ben inmiddels al 4 maand geleden bevallen van een meisje Marit ,en heel af en toe kom ik nog even neuzen om te zien of ik iemand nog ergens mee kan helpen/advies geven , en ik mis mijn buik!!! groeten Alien &Marit 25 april

hoi hoi,

ik voelde het kindje ook al aan het einde van de 16e week, zat in de auto naar m'n werk en voelde idd een plopje. Je kunt het dan nog niet echt herkennen als zijnde de baby, maar nu ben ik inmiddels 25 weken enne kan je zeggen dat het toen echt wel de baby was, aangezien ik nu hetzelfde gevoel heb alleen veeeeeeeeeeeeel heftiger.

Ik vond het een heel bijzonder momemt en gevoel om je kindje voor het eerst te voelen en ik kon ook niet wachten tot het zo ver was, nu denk ik wel eens; pffffff.....houd eens op met dat getrappel........hahahahahaha

Liefs Marinte en geniet ervan

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en ga mijn kindje steeds beter voelen. De trapjes of duwtjes worden steeds duidelijker en mijn vriend kan het ook voelen. Zo rond week 21, 22 begon ik het echt goed te voelen. Eerst alleen als ik rustig in bed lag, maar al gauw ook overdag. Het verschilt ook per dag. Soms is het heel druk in mijn buik en dan is het de volgende dag weer heel stil. Ik heb rond week 16 overigens voor het eerst heel licht iets gevoeld waarvan ik mijn toen afvroeg of het het kindje was. Dat voelde als 'gerommel'. Nog iets eerder voelde ik trouwens nog iets wat leek op een knappend zeepbelletje.
Het is bij iedereeen verschillend. Sinds de 20 weken echo weet ik dat de placenta bij mij aan de voorwand ligt. Dan schijn je je kindje ook minder goed te voelen.
Ik geniet er in ieder geval heel erg van.

Terug
Bovenaan