Voelen bewegen

Ik ben 17 weken en denk dat ik mijn kindje begin te voelen. Maar zoals ze al in alle boeken zeggen is dat bij de eerste soms moeilijk te herkennen. Misschien kunnen de dames die hier ervaring mee hebben mij vertellen of het inderdaad mijn kindje is of dat ik het inbeeld:
Soms voel ik in mijn buik een soort duwtje. Het voelt aan zoals wanneer iemand op een blauwe plek bij je duwt. Echt super kort en daarna is het meteen weer weg. Ik heb ook bandenpijn gehad, maar dit is totaal anders van aard. En daarstraks, ik moest al heel nodig plassen maar moest nog even iets afmaken, voelde ik een soort "stroomschokje" door mijn blaas gaan en moest toen echt rennen.

Is dit inbeelding of kan dit bewegen zijn?
 
hallo es,ja hoor het kan best dat je de kleine al voelt.het zijn net kleine plopjes in je buik.ik ben zelf in de veertiende week en voel de kleine ook al.dus geniet ervan.groetjes dec moed gea.
 
Een van de eerste dingen die ik voelde was ook mijn blaas. Dat ik ineens een of twee seconden heel erg moest en toen was het weg en zo ging dat de hele tijd. Inmiddels weet ik dat dit betekent dat hij op mijn blaas drukt/schopt. Verder voelde het bij mij als lucht in mijn darmen, plopjes inderdaad. Hoe verder je komt hoe meer je het leert herkennen.

groetjes, Jane 27 weken
 
Hoi Es, het is heel goed mogelijk dat je je baby al gevoeld hebt. Ik voelde mijn baby bij 18 weken. Waarschijnlijk ligt je placenta achter je baby en dus niet tussen de baby en je buikwand. Want als je baby onder je buikwand ligt dan kun je het al snel voelen. Zelfs mijn man voelde het een paar weken later al en dat was ook al vroeg.
Geniet er maar lekker van, je gaat het steeds beter voelen.
 
wat jij voelde met plassen kan het inderdaad heel goed zijn,je voelt je kleintje nl heel laag in je buik!!
makkelijk te verwarren met je darmen...dat voelt bijna net zo!
 
Terug
Bovenaan