voelen jullie de baby?

Ik weet niet wat ik moet voelen.. gister voelde ik wel iets, vrij ver onder mn navel ,maar ik weet niet of dit de baby was.. het is mijn eerste en weet niet wat ik dan moet verwachten. ik had gedacht dat het ergens boven mijn navel zou zitten en niet zo laag??

Hoi Mama in spe,
Je baarmoeder zit als het goed is nog tot net onder je navel bij deze termijn, dat betekent dat je de baby dus daaronder zal voelen. Als het hoofdje boven ligt en de baby zet zich beneden af dan kan het dus zijn dat je het ver onder je navel voelt net boven je schaambeen. (ik voel het ook voornamelijk net ter hoogte van schaambeen)En hoe groter je baby wordt, hoe groter en hoger je baarmoeder komt te zitten en deze komt dan ook boven je navel uit en groeit naar voren, dan pas kan je de baby ook hoger voelen!

Dus wat je nu voelt is jullie kleine ukkie!!!!!
Super zeg!!!! Geniet ervan!!!
Als je op bed gaat liggen en je draait wat heen en weer zal je baby wakker worden, ga dan ontspannen liggen en wacht af, grote kans dat je de baby dan voelt.
Niet schrikken als je de baby een paar dagen niet meer voelt, de ruimte om te zwemmen is nu nog zo groot! Pas vanaf 26 weken moet je je baby iedere dag voelen!!!
Liefs Bowi

waaauw gaaf zeg.. haha beetje raar maar ik dacht ow nee ie wil eruit als ie nu al aan die kant zit.. jaaah weet ik veel..ben nu weer gerustgesteld !! ;-) op hoeveel weken zit jij nu Bowi? ik ga vanaf december weer lekker zwemmen in het ottenbad ;-) als ik de 20 weken echo heb gehad 2dec zal ik een stuk minder 'ongerust" zijn denk ik.

Hoi,
Ik ben nu 19 weken en 2 dagen. Ik heb maandag de 20 weken echo! Spannend!
Zwemmen lijkt me ook wel wat, heb het nu nog even te druk met werk, studie de andere 2 kids, dus misschien vanaf februari ofzo!
Groetjes Bowi

Ik voel ook alles onder mijn navel (nu 17 weekjes)
Bij mij is het 3 weken geleden heeeel zachtjes begonnen en na 2 weken wist ik het zeker; dit is mijn kindje!!! Het werd steeds vaker en krachtiger en ondanks het mijn 1e zwangerschap is, is het echt overduidelijk mijn kindje. Mijn man heeft het afgelopen zaterdag voor het eerst gevoelt.
Vorige week woensdag vertelde ik het de gyn en die vond het erg vroeg (logisch!! is het ook!) Toen de echo, ja zegt hij, de placenta ligt achter dus vandaar... haha kon ook eigelijk niet anders!
Heerlijk genieten zeg, soms is het voor mij inmiddels vreemd als hij even stil is ;)
Wat een bofkont ben ik toch!!!

ik voel de baby al sinds 13 weken. erg vroeg hoor moet ik zeggen, maar ik wist precies wat ik moest voelen.
uitleggen kan ik het niet echt. heb ook spastische darmen. daar vind ik het heel erg op lijken hahahaha
tis net alsof er een belletje ontploft in mn buik, alleen nu is het mn darm niet maar de baby :p

ach, nu vinden we het nog leuk. einde zwangerschap komen de topics: au de baby doet me pijn! ik wordt gek van dat geschop! gekneusde ribben en weet ik t hoeveel van die topics ik al voorbij heb zien komen whahahaha

liefs, do

Ik voel de kleine nu een kleine week echt goed. Mijn man heeft de kleine gisteren ook voor het eerst gevoeld dus was weer een bijzonder moment.

@Do, hahaha idd al die topics van ben het zat al dat geschop etc etc hahaha ik ken het.

Geniet ervan.

Liefs RH

Terug
Bovenaan