Voelen jullie je eisprong?

<p>Hoi,</p><p>In mijn vorige eerste cyclus na stoppen pil (van 49 dagen) voelde ik mijn eisprong. Steken en krampen vooral aan de rechterkant, en precies 2 weken daarna ongesteld (daarom weet ik dus dat het toen echt de eisprong was).</p><p>Gisteren heb ik het weer gevoeld, paar uur en weer vooral aan de rechterkant.</p><p>We hebben het een paar uur daar voor leuk gehad, dit is de perfecte timing geweest, toch?</p><p>Voelen jullie ook jullie ovulatie.</p><p>Ik hoop al stiekem dat het raak is, kan ik over 2 weken een test doen of is dat te vroeg.</p><p> </p><p> </p>
 
Jup, ik voel hem ook altijd luid en duidelijk. Kan er die dag amper van lopen zo'n pijn. Je kunt het beste testen op of ná je NOD maar we weten allemaal hoe lastig dat is. Heb je zicht op de lengte van je cyclus? Dan kun je dat aanhouden. Anders zou 14 dagen na je eisprong een mooie richtlijn zijn. Succes!
 
Nee lengte weet ik niet maar die zal nu denk ik 36 dagen zijn gezien ik gister ovulatie heb gehad en je 2 weken daarna je menstruatie krijgt (bij mij vorige keer wel stipt) 
 
Het hoeft niet perse zo te zijn dat je twee weken na je ovulatie je menstruatie krijgt. Dat is theoretisch het verhaaltje, praktijk is vaak anders. 
Ik heb bijvoorbeeld een luteale fase (LF, de dagen tussen eisprong en ongesteld worden waarin als je zwanger zou zijn de eicel zich richting baarmoeder verplaatst en daar gaat innestelen) van 12 dagen. Altijd. Dus zodra mijn eisprong is geweest, word ik 12 dagen erna ongesteld. Gezien je vorige cyclus 14 dagen LF had zou je daar nu ook vanuit kunnen gaan. Dan kun je je NOD uitrekenen. 
Gister ovulatie zou dan betekenen over 13 dagen je NOD.
 
Ik voel het sinds dat mijn cyclus weer op gang is na de bevalling van de eerste. Daarvoor nooit gevoeld. En nu voel ik een uurtje of 4 een erg pijnlijk opgezet gevoel onder in mn buik. Niet specifiek aan een kant, en zeker anders dan krampen. Gewoon pijn in het hele gebied en die is erger dan menstruatie, waar ik verder niet superveel last van had. 
Toen ik zwanger probeerde te raken van de tweede (ziekenhuistraject weer) kon ik altijd merken dat het ergens rond 20-24 uur na een positieve ovulatietest was. En zo wist ik of de IUI op tijd was. 1 keer had ik de pijn al snachts voor de ochtend van de IUI en baalde ik als een stekker! 
Handig is het wel he? Ik duim voor je dat het raak is!
 
Terug
Bovenaan