Voelen jullie je kindje dagelijks??

A

Anoniem

Guest
HI allemaal,
ik ben nu 21 weken zwanger en de eerste keer dat ik de baby voelde was rond de 16 weken.
Nu is het zo dat ik de ene keer de baby vaker op een dag voel als de ander keer....kan dit kloppen of zou het nu juist vaker moeten zijn dat je het kindje kan voelen omdat je nu in een verdere stadium komt van het zwanger zijn.

Vandaag voelde ik de baby juist heeeeeeeeeeeel lichtjes maar toch heb ik een twijfelgevoel of ik nou de baby heb gevoeld of juist niet.....ben zo bang dat het mis kan gaan.

Heb vorige week mijn 20 weken gehad en alles was gelukkig goed....maar ik heb toch op internet reacties van sommigen gelezen waarbij het hartje van het kindje bijv toch niet meer klopte.......en daardoor heb ik nu een angst.....en focus ik me continue op enige beweging van het kindje

Wie herkent dit en heeft dit ook?

gr
FF

Hoi,

Vanaf een week of 30 (dacht ik) moet je je kindje elke dag voelen. Met 21 weken voel je je kindje sowieso niet iedere dag.
Als je trouwens twijfelt kun je natuurlijk altijd morgen de VK bellen en dan vraag je het gewoon wat normaal is.

groetjes Mariska

Ik ben nu 25 weken en 2 dagen.
Ik voel ons kindje ongeveer vanaf de 22 weken iedere dag.
Maar..........
Als je moederkoek aan de bovenkant ligt (dus bij je buikwand) voel je je kindje later.
Dat is mij bij de 20 weken echo verteld.
Ik heb dat ook namelijk.
Heb ons kindje pas bij de 19 weken voor het eerst gevoeld, dus ik denk dat er niets is om je zorgen over te maken.
Doe je dat wel dan even contact opnemen met de verloskundige.
Daar zijn ze tenslotte voor.

Groetjes
Anita

Volgens mijn verloskundige moet je je kindje vanaf 26 weken pas elke dag voelen.
Als je voor die tijd je kindje ineens een hele dag niet voelt, komt dit waarschijnlijk omdat hij/zij net even anders ligt als normaal. Hierdoor komen die stompjes en schopjes dus op een plekje terecht dat jij niet of minder voelt. Bijvoorbeeld schoppen tegen de placenta, die normaal gesproken tegen je buikwand komen.
Je zal vast zien dat je kleintje morgen weer in zijn/haar favoriete positie is gedraaid, en je weer volop schopjes voelt. Zo ging het bij mij in ieder geval!!

Maar zoals altijd, als je het niet vertrouwd, gewoon even de verloskundige bellen en vragen of je mag komen luisteren naar het hartje. Hoe meer je op schoppen focust, des te minder je het vaak voelt, juist door die spanning.

gr. Peet
(37+2 wk)

Hoi FF,

Je hoeft je echt geen zorgen te maken als je je kindje nu een dag of soms zelf drie dagen niet voelt. Ik begrijp je zorgen wel heel goed, ik heb het namelijk ook. Maar volgens mijn vk is het pas na 28 weken van belang dat je je kindje iedere dag voelt. Dus het is helemaal niet vreemd als je het nu een dag of misschien zelfs een paar dagen niet voelt.
Ik ben nu zelf 29 weken zwanger en had vanaf zaterdagnacht tot gisteravond op bed helemaal geen beweging meer gevoelt. Ik heb me ontzettend zorgen lopen maken, omdat ik zaterdagavond naar een concert ben geweest. Gaf me zelf al helemaal de schuld dat het daar door kwam. Maar gisteravond in bed voelde ik eindelijk weer wat geschop of gestomp. Gelukkig maar, want ik maakte me echt zorgen. De schopjes waren overigens wel op een hele andere plaats als waar ik het normaal voel, dus de kans is groot dat het kindje gedraaid is en misschien tegen mijn rugzijde schopte en dat ik het daardoor niet voelde. Dat kan zeker bij de duur van jou zwangerschap ook heel goed het geval zijn. Dan kunnen ze helemaal nog makkelijk draaien!
Als je na een paar dagen nog niets heb gevoeld en je blijft ongerust moet je gewoon de vk bellen. Daar zijn ze voor!

Ik sluit me aan bij bovenstaande dames, hoor. Ik voelde dit kindje al met 13 weken, maar nu is het nog steeds maar 2 x week, ofzo. Zal er maar net aan liggen, hoe het kindje ligt. Het hoeft nog steeds niet dagelijks, en eigenlijk moet je maar zo denken, het kindje is nog niet zo groot, geen wonder dat het jou nog niet bij iedere beweging kan 'stampen'! Dat komt vanzelf...

Groetjes, Karin
19+1 wkn van 2e

'hoiiii
ik voel mijn kindje vanaf een week of 17/18 ...maar pas vanaf 20 weken echt dagelijks!!
als ik rustig aan ga doen , of liggen op bank of bed...dan gaat zij beginnen hahha..
maar het is toch heel afhankelijk van waar je placenta ligt hoor!!
 doei greetz lilian

volgens mijn verloskundige moet je je kindje bij 26 weken wel elke dag voelen maar dit ligt er ook weer aan joe je placenta ligt mijne ligt gelukkig achter waardoor ik het de hele dag onderhand voel!!

als je je ongerust voelt vk gewoon bellen
xbloem

Terug
Bovenaan