Voelen jullie wat waar zit...

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

Had eigenijk wel eens graag geweten of jullie voelen hoe de baby ligt en wat waar ligt?
Ik kan het maar niet snappen he :d
Als ze beweegt zie ik soms wel rare dingen hoor,dan steekt er zo iets uit men buik en je ziet hem dan echt bewegen en is echt wel lachen soms,dan denk ik van tgoh wat steekt ze nu weer uit.
Maar zou echt niet weten als ik men hand op men buik leg of zo en ze komt er tegen,dat het een handje is of zo,weten jullie dit wel bij jullie?
Liefs orchideke

Ik weet het alleen omdat ik weet dat ze in stuit ligt. Dat heeft de VK en de gyn geconstateerd. Toen wist ik dus dat het geschuif bovenaan het hoofdje is. Maar beneden aan de zijkant  liggen de voetjes en handjes vlakbij elkaar (onvolkomen stuit) en daar kan ik ook geen verschil uit opmaken. Je vraagt je soms af wat ze daarbinnen allemaal doen he, haha.

Bij mij dus hetzelfde als bij Mommy 75. Ik had al wel een vermoeden dat beeb in een onvolkomen stuit lag, maar bij 32 weken dus ook het bewijs d.m.v. een echo.
Bij mij ligt beeb met het kontje naar beneden, beentjes rechts en hoofdje links. Ik voel dus de meeste actie rechts en ook veel links.
's Avonds ook beurse ribben aan de rechterkant van het getrappel haha.
Bij onze dochter had ik dus echt geen idee. Ik wist ook helemaal niet wat of ik zag als ik weer eens iets zag uitstulpen.
Ik vind het toch wel ontzettend mooi hoor, zo'n klein mensje dat in je buik groeit en beweegt.

Miriam (35 wkn)

Hoi,

soms heb ik wel een idee wat ik voel; als het een snelle, harde beweging is waarbij ik het gevoel heb dat iets kleins me van binnen een stomp geeft (ook duidelijk van buiten te zien) dan is het volgens mij een voetje.
Wanneer het meer een beetje "kriebelt" dan lijkt het op een handje.
Verder voel ik mn beeb heel vaak omdraaien; dat geeft echt zo'n plop in je buik, als je staat is dat bijna een onprettig gevoel (vind het nu nog wel prettig want vind het fijn om mn beeb te voelen).
Maar hou hij/zij echt ligt vind ik nog moeilijk; volgens mij ligt ie vaak van links naar  rechts gestrekt (dus niet op z'n kop of rechtop), maar waar nou het hoofd en waar de billen zitten  .
Wel weet ik dat dit kindje (in verhouding met mn zoontje) heel laag zit; echt net boven mn schaambeen, maar dit schijnt normaal te zijn bij een tweede.

Ik weet nog van mn zoontje dat je op een gegeven moment echt dat punt kontje kan voelen; dat vond ik altijd zo schattig, dan ging ik lekker over dat uitgestoken kontje vrijven!

Ach nog een paar weekjes wachten en dan  kunnen we  steeds meer van  dat kindje in  onze buik ontdekken...

Liefs Nika

Ja het voelt soms raar, zo dacht ik in het begin dat de voeten het hoofd was ofzo... totdat ik bij de echo duidelijk gevraagd om nou eens met een pop voor te doen hoe hij lag, dat was wel verhelderend...

Ik vind hem dus wel grote voeten hebben want die zie je dus vaak helemaal uitsteken aan mijn rechterkant aan mijn bovenkant (vaak beetje links) daar ligt zijn puntkont haha en zo met zijn ruggetje naar beneden..

hihi ja ik kan mijn kleine dus over haar kopje aaien omdat ze in stuit ligt, dat vind ik wel apart want mijn vorige lag wel in de goede houding en dan gaat het niet. Ik doe dat ook regelmatig, ik kan heel goed voelen waar het hoofdje zit en dan wrijf ik daar en meestal gaat ze dan ook bewegen :)

Ik vind het ook heel moeilijk om te zeggen wat het is wat ik voel. Ik heb het idee dat de hardere porren die ik krijg van de voetjes komen, maar ik zou er ook helemaal naast kunnen zitten hoor!
Af en toe lig ik wel helemaal dubbel van het lachen omdat mijn buik de vreemdste vormen krijgt. Dan heb ik echt aan de rechterkant helemaal een grote bult zitten. Maf gezicht en gevoel!

Groetjes Rinszz

Terug
Bovenaan