voelen van de kleine

Hoi hoi,

Ik ben nu 19 weken zwanger en de laatste keer bij de vk vroeg ze of ik de kleine al had gevoeld.

Heb de laatste dagen wel af en toen een soort raar gevoel, doet geen pijn,steekt niet..... Maar ja of het de kleine is.... geen idee.

Is er iemand die mij een beetje kan vertellen wat ik zou moeten voelen......
Lijkt me namelijk wel leuk als ik zou weten dat het de kleine is :)

Liefs
Vanessa

De één vind het voelen als plopjes in je buik maar de ander vind weer van niet.
Ik heb een keer gelezen dat je het kan vergelijken als je de buitenkant van je hand tegen je wang legt en dan met je tong tegen je wang prikken. Ik vind dit een goede vergelijking.
Maar ik voelde de kleine pas echt goed met 21 weken. Je weet dan ook echt zeker dat het je kindje is.

Groetjes Peet

Ik voelde de kleine pas met 23 weken.
De vergelijking van peetje24 klopt wel, maar dat was bij mij pas toen de bewegingen krachtiger werden. Ik vond het in het begin voelen alsof er een bubbel (van bellenblaas) tegen je huid kapot ging.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Pauline

Ik voelde onze oudste met 19 weken en de 2e pas met de 20 weken. (zeggen ze dat je de 2e eerder voelt dan de eerste: bij mij niet dus). Ik vind die eerste bewegingen hetzelfde aanvoelen als dat je darmen in de weer zijn. Maar het is wel zo dat als je het voelt je ook zeker weet dat het je baby is. Als je twijfelt zijn het vaak je darmen. Omdat bij mijn 2e zwangerschap het langer duurde heb ik het voelen van de eerste schopjes een beetje geholpen. Toen ik op bed lag heb ik met mijn vingertoppen mijn buik ingedrukt. En ja hoor, daar voelde ik hem! Misschien kun je het eens proberen!
Suc6 en geniet ervan!

Ik voelde het al heel vroeg. Een soort duwend gevoel vanuit de binnenkant naar buiten. Later werden dit kleine plopjes alsof er luchtbelletjes zaten. Het trappen werd na 20 weken elke week sterker en op een gegeven moment kon je zelfs je buik zien bewegen en mijn man kon het met zijn hand gaan voelen.
Ik weet zeker dat je het ook zal voelen als je er echt goed de tijd voor neemt. Als je 's avonds op de bank zit let er dan eens goed op. Voel je iets in buik anders dan anders dan is dat echt de baby hoor.

Geniet ervan!

ook ik voelde deze kleine al heel vroeg. bij 16 weken. tis idd net alsof het je darmen zijn, maar toch voel je het verschil wel.
gisteren heeft mn vriend hem/haar 2 keer voelen schoppen (nu al!!!) nou moet ik er wel bij zeggen dat ik nog geen buikje heb (maar heel klein) en ben van mezelf ook graat mager, dus dan is de kans dat je hem/haar voelt (vanaf de buitenkant) al een stuk groter.
een tip: als je heb gelopen, ga daarna liggen (op bed, bank, grond)
leg je hand op je buik.onder je navel.
(bij mij ligt de beeb vaak helemaal onderin)
je baby "ziet" jouw hand en zal er waarschijnlijk naar toe zwemmen. zo kan je hem/haar voelen. het zij schoppen, het zij draaien. neem er ook echt de tijd voor. blijf gerust een minuut of 10 liggen.
voel je niets? probeer het dan later nog een keer.
veel plezier :D

liefs, do

Heb soms het idee dat ik haar voel, maar met zekerheid kan ik het echt niet zeggen! Raar gevoel in m'n buik dat ik nog niet eerder had, een beetje een zachte tik ofzo? moeilijk uit te leggen!

Ach, als ze het maar goed blijft doen, ben ik allang tevreden :)

Ik ben nu 16wkn5dgn en ben heel benieuwd wanneer ik de kleine kan voelen, als ik dit zo lees kijk ik er echt naar uit. maar ik ben wel bang dat het nog een tijd kan duren, ik heb en een goede vetrol en ik ben diepliggend, mijn baarmoeder ligt dus verder naar achteren. als goed is moet dat elke week rechter gaan staan maar de 1e echo's waren daardoor wel lastiger. Suzannetje ik hoop dat je hem/haar snel voelt

Terug
Bovenaan