voelen van het kindje? placenta aan de voorkant

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben nu bijna 21 weken zwanger. Ik voel het kindje nog niet, de echoscopiste zij dat de placenta aan de voorkant lag (vandaar dat ik het dus nog niet voel). Wie weet wanneer ik het dan wel zou kunnen voelen? Of ga ik het helemaal niet voelen bewegen? Ik maak me er gewoon zorgen over.  Alvast bedankt

groetjes Wies

Hoi Wies,

Maak je maar geen zorgen hoor, het komt vanzelf.

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar ik voelde al met 18,5 wk de 1ste plopjes. Het is ook best een tijd bij kleine plopjes gebleven en ook hele periodes dat ik bijna niets voelde terwijl we bij de 21 wkn echo toch echt van alles zagen spartelen.
Op een gegeven moment, ik denk zo ongeveer vanaf 25 wkn voelde ik ook echt ledematen voorbij schuiven.
Op het allerlaatst geeft het ook wel weer voordeel dat je placenta een hoop bewegingen tegenhoudt. Ik  kan nu nog steeds lekker genieten van het gespartel in mijn buik  terwijl een hele hoop vrouwen het aan het eind zat worden omdat het pijn gaat doen of omdat de kleine de hele nacht bezig is met moeders wakker houden.

Dus wacht maar, jou kleintje laat zich binnenkort ook voelen.

Kruimel

Bij mij precies hetzelfde verhaal!
Ik ben nu 25,2 weken en nu voel
ik idd al ledematen voorbij komen!
Terwijl bij mijn andere 2 ik het al veel
eerder voelde,dat was wel ff wennen,zo
heeft mijn man het nog maar 2x echt
duidelijk gevoeld!
Geduld je gaat het echt wel 'goed' voelen!
Grtz An

hoi, precies  wat de anderen al zeggen rustig afwachten je gaat hem/haar echt wel voelen, mijn eerste voelde ik pas bij de 21 weken en nu de 2e voelde ik pas rond de 22 weken dus het gaat echt gebeuren, en liefst willen we natuurlijk allemaal dat we de kleintjes snel voelen maar ook nu al hebben ze een eigen willetje en als je placenta aan de voorkant ligt helpt ook niet mee. nog ff geduld meis.

groetjes & liefs linda

Hey meiden,

bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. De eerste bewegingen voelde ik met 18 weken en 2 dagen. Heel grappig, want ik zat er juist over te lezen toen ik ineens een plopje voelde! Sindsdien heb ik de baby iedere dag gevoeld. Volgens de echoscopist, die met 16 weken zei dat de placenta aan de voorkant lag, moest ik zo rond de 20 weken een keer wat voelen. Bij mij was het dus iets eerder, maar het kan ook iets later. Nu hoef ik gelukkig niet zo lang meer, kan namelijk niet meer wachten!!!

Liefs, Linda
37 weken + 3 dagen

Terug
Bovenaan