voelen wannner kindje dwars ligt of in stuit

hoi

Mijn vraag is eigenlijk kan je voelen wanner je baby zo ligt of niet,ik ben zwanger van de tweede en de kleine is echt zo druk ,voelt echt als explosies in mijn buik,en heb het af en toe ook erg benauwd,net gisterenavond had ik het niet meer zeg kon me zelf geen houding vinden.mischien is het wel omdat ik toch al best grote buik heb of zo maar het is af en toe ook een heel groot golfslagbad in mijn buik.vorige keer bij de vk lag ie goed maar ben zo bang dat ie gedraaid is of dwars ligt.weet niet of je dat kan voelen.in gewicht ben ik 13 kilo aangekomen met 30 weken maar mijn buik is echt super.ben zo bang dat ie eerder gaat komen,omdat ik ook al flinke druk beneden heb zeg maar.dus wie kan me helpen?het begint echt zwaar te worden en moet nog 10 weken mits die eerder komt natuurlijk.ben het ook al flink beu aan het worden maar zal niet de enige zijn. maar goed heb weer effe geklaagd dindsdag sowieso bloed laten prikken en 26 sept naar vk. kijk wel even hoe het verder gaat,krijg ook last van mijn onderrug. gr wendy 29,4 wk

Hoi,

De ene keer kan ik het wel voelen en de andere keer is het echt een mistry voor me...
Ik ben ook al aardig aangekomen; al 15 kilo!
Dus voor mij wordt het ook al aardig zwaar.... De explosies ken ik ook maar al te goed en die druk ook! Had het bij mijn eerste niet, maar nu
Vooral als ik opsta (vooral van de grond) of omdraai in bed voel ik die druk; mn botten rond mn bekken zijn ook erg gevoelig; net alsof ik daarbeneden uit elkaar wordt getrokken... Volgens de vk isdat normaal bij een tweede...
Ach het aftellen is in ieder geval begonnen, nog ff doorbijten (en toch stiekum genieten van al dat gedraai en geschop in mn buik)

Liefs Nika

hoi

Ja je voelt denk ik rpecies hetzelfde,echt een rotgevoel he dit is in principe mijn derde zwangerschap dus het zal daar wel aan liggen denk ik.het is allemaal als eens opgerekt denk ik ,maar ja kan niet wachten tot het zover is hoor ben het echt beu aan het worden.gr wendy

hoi,

het verschil tussen dwars op lengteliggen dat voel ik echt heel goed. Onze beeb heeft 2 weken geleden geprobeerd zichzelf dwars te krijgen in mijn buik... Nou ik heb ligggen huilen van de pijn. Ik dacht echt dat ik uit elkaar gescheurd werd. Daar was dus duidelijk geen ruimte meer voor. Waar het hoofdje en de billlen liggen kan ik ook niet voelen.Voel boven en onderin wel een harde bol, maar of het nou billen of een hoofdje is??? Geen idee....

liefs gridje

Of je kunt voelen dat je kind in een stuit ligt weet ik niet...
Wel weet ik dat ons kindje 1st verticaal lag en nu horizontaal in een rondje rondom de navel heen zeg maar.
Dat hij of zij ging verplaatsen heb ik geweten ook.
Alsof ie er ter plekke uit ging komen boven mijn navel, jeetje mineetje wat lomp was dat.
Nu ligt ie dus met het hoofdje naar beneden, schuinerboven het ruggetje en de billetjes schuin boven   de andere kant van mijn navel met de voetjes aan de zijkant.
Mijn grote angst is dat het kindje wél in een stuit blijkt te liggen maar dat de vk dat niet op tijd signaleerd, want ik ken nu al 2 mensen bij wie dat dus wél het geval was. Ook zij hadden het gevoel dat het kind niet goed lag en toch zei de vk en de gyn dat het kind wél goed lag.
Bij mij extra controle dus want wil hier wel 100% zeker van zijn!!!!!!!

Gr. G.

Ik kan het ook niet voelen hoor!! Wacht dus elke keer maar weer trouw af wat de VK zegt.
3 weken geleden lag ze nog over dwars en ik dacht dat het nu nog zo was maar kreeg   vanochtend te horen dat ze aan mijn rechterzijde lag en met d'r hoofdje naar beneden. Ideale positie dus maar durf me er nog niet op te verheugen want ze is zo ontzettend bewegelijk.
Spannend dus maar weer elke keer bij de VK!!

Mams79

Ik voel het meestal ook goed, onze kleine ligt al tijdtje met de koppie naar beneden dus ik weet dat de harde bobel wat ik voel boven in mijn buik zijn de billen. Ik voel ook afentoe ook de voetjes, ik kan die bijna vastpaken. Mijn buik heb laatste tijd rare vormen een keer hele grote bobel recht en dan weer links en dan hele grote punt.

Leuk zo spelen met de kleine in de buik,

groetjes

ja je buik kan inderdaad lekker golven,ik zit aan de kassa en zodra ik dus zit begint ie alle kanten op te schuiven,deed mijn dochter ook altijd,wel grappig zeg ik altijd savonds zo lekker gewerkt samen met mama.en collegas kunnen het nu ook goed zien   vinden ze wel leuk.misschien domme vraag he maar als je alst van je bekken krijg waar voel je dat precies halverwege je bil of eronder,heb nu naast rugpijn ook last van pijn halverwege bil,kan niet zolang lopen lijk wel een oud wijf haha. gr wendy

Terug
Bovenaan