voelen

Even een vraag.
Ik ben nu 28 weken zwanger en ik vraag me af wat men nu precies bedoelt met :voel je de baby goed bewegen?
Wat is goed bewegen? De ene baby beweegt toch ook meer dan het andere?
Ik maak me daar best zorgen om want alhoewel ik de baby wel eigenlijk iedere dag voel, zijn het niet altijd hele harde trappen, en eigenlijk bijna altijd onderin mijn buik. Is dit dan wel goed bewegen? Ook ben ik erg kortademig, herkent iemand dit ook? erg vervelend. Was vorige week ook flauw gevallen, gelijk naar de verloskundige geweest en gelukkig was alles goed met de baby , maar ik heb er wel veel stress van, misschien dat de baby daardoor niet zo hard trapt!
 
Hoi,

Ben 30 weken zwanger en bij zijn het ook meer bewegingen die ik voel dan trappen en porren waar je sommige vrouwen wel over hoort.
Mijn VK vroeg toen 'VOEL je het iedere dag?' Toen moest ik met ja antwoorden en zij zei dat ik me dan geen zorgen hoefde te maken.
Het is inderdaad zo dat het ene kindje veel beweeglijker is dan de ander en daardoor kan de één het echt als trappen voelen en de ander slechts als beweging.
Overigens heb ik sinds kort dat ik het kindje langs m'n buik voel 'golven'. Dus dat er voor m'n gevoel echt een heel hoofdje/kontje/ruggetje langs komt glijden. Is weer een heel ander gevoel en gebeurt ook zeker niet iedere dag.

Zou me maar niet al te druk maken hoor. Zo lang je het kindje maar voelt, het hoeven niet allemaal profvoetballertjes te worden!
 
Hoi,

Ik ben nu bijna 35 weken en ik heb mijn baby tot nu toe ook niet ervaren als een schopper maar meer als een beweger. Ik zie wel voetjes en billetjes uitsteken maar echt het harde, driftige en felle trappelen waar je sommigen over hoort heb ik ook nooit meegemaakt. Geeft niet, spaart de ribben.
Misschien zijn het wel heel tevreden kindjes. Ik moet toegeven dat ik me ook wel eens afvraag waarom mijn kindje niet zo hard schopt. Maar bewegen doet het uitstekend en contact maken ook dus waarschijnlijk zit het allemaal wel goed.

Groetjes Linda
 
Hoi,

Ik ben nu 31 weken en heb een heel rustig kindje in mijn buik. Af en toe voel ik het bewegen. Meestal op gezette tijden als ik `s avonds op de bank zit of net in bed lig. Mijn oudste was ook heel rustig in mijn buik. Maar eenmaal geboren! Een woelwatertje dus, was ook erg vlot met alles, dus het zegt niks, als je het maar wel gewoon voelt, het hoeft inderdaad geen profvoetballertje te zijn.

Groetjes Nicole
 
Terug
Bovenaan