Hoi Anniek,
Ik ben momenteel ruim 37 weken zwanger en het heeft bij mij tot ongeveer de 30 weken geduurd voordat ik de baby echt iedere dag wel een keertje voelde. De eerste keer was toen ik 19 weken en 3 dagen was. Ik kan je wel vertellen dat ik behoorlijk onzeker ben geweest in die tijd, omdat als ik het kindje een dag of 2 niet gevoeld had, dacht dat er iets mis was. Ik hoop dat die onzekerheid jou bespaard blijft. Het is overigens heel normaal dat je het kindje niet elke dag voelt, tenzij je op het laatst loopt. Als het kindje zich rustig houdt is het vaak een groeispurt aan het doormaken.
Hoe verder je zwanger bent hoe sterker de bewegingen worden en hoe anders ze ook worden. In het begin was het meer gekietel en licht getik. Nu is het vaak een golvende beweging van de ene kan van mijn buik naar de andere. Momenteel (dit bleek gisteren bij de VK) ligt ons kindje op zijn rug en dat houdt in dat de bewegingen ook rustiger zijn. Normaal gesproken voel ik het kindje alleen als ikzelf ook rustig ben, dus b.v. op bed lig en ontspannen ben. Jouw bewegingen zorgen er ook voor dat jouw kindje lekker kan slapen. Vandaar.
Ik hoop dat je je kindje snel wat vaker zult voelen, want het is en blijft een wonder.
Groet Fonske.