voelen??

hallo,ik ben bijna 22 weken zwanger nu maar vroeg me af hoe vaak voelen jullie de baby bewegen?? Ik voel het helemaal niet echt vaak meestal sávonds pas en dan ook nog maar heel af en toe.
 
Hoi anniek,

Ik ben nu 25 wkn zwanger en voel hem nu pas eigenlijk sinds een paar dagen de hele dag door.
Het ligt er ook net aan hoe druk je het die dag hebt gehad en op welke plaats je placenta ligt.
Maar maak je maar niet te veel zorgen, je voelt hem in ieder geval wel!!

Groetjes
 
Hoi Anniek,

Ik ben momenteel ruim 37 weken zwanger en het heeft bij mij tot ongeveer de 30 weken geduurd voordat ik de baby echt iedere dag wel een keertje voelde. De eerste keer was toen ik 19 weken en 3 dagen was. Ik kan je wel vertellen dat ik behoorlijk onzeker ben geweest in die tijd, omdat als ik het kindje een dag of 2 niet gevoeld had, dacht dat er iets mis was. Ik hoop dat die onzekerheid jou bespaard blijft. Het is overigens heel normaal dat je het kindje niet elke dag voelt, tenzij je op het laatst loopt. Als het kindje zich rustig houdt is het vaak een groeispurt aan het doormaken.

Hoe verder je zwanger bent hoe sterker de bewegingen worden en hoe anders ze ook worden. In het begin was het meer gekietel en licht getik. Nu is het vaak een golvende beweging van de ene kan van mijn buik naar de andere. Momenteel (dit bleek gisteren bij de VK) ligt ons kindje op zijn rug en dat houdt in dat de bewegingen ook rustiger zijn. Normaal gesproken voel ik het kindje alleen als ikzelf ook rustig ben, dus b.v. op bed lig en ontspannen ben. Jouw bewegingen zorgen er ook voor dat jouw kindje lekker kan slapen. Vandaar.

Ik hoop dat je je kindje snel wat vaker zult voelen, want het is en blijft een wonder.

Groet Fonske.
 
Ha Anniek,

Het maakt niet uit als je baby nog niet zo vaak voelt en zeker bij je 1ste zwangerschap niet. Dat komt echt wel. Waarschijnlijk over een paar weekjes weet de baby van geen ophouden. Als je echt onzeker bent bel dan even je verloskundige.

Veel liefs en succes verder
 
Hoi Anniek,

Ik ben ook 22 weken zwanger, en verwacht een tweeling. Ik voel sinds kort de kindjes nu dagelijks, maar vooral 's avonds als ik rustig ben. Ik heb ergens gelezen dat in deze fase van de zwangerschap de baby('s) 3 uur per dag wakker zijn en de rest slapen. En hij/zij slaapt het best als jij druk bezig bent (je wiegt 'm als het ware in slaap) en wordt wakker als jij rustig bent. Dus maak je geen zorgen, 't is normaal. Waarschijnlijk wensen we allebei over een tijdje dat onze ukkies 't wat rustiger aan zouden doen met onze buik :)
 
Ik voel het de hele dag door, al vanaf het moment dat ik het voor het eerst voelde. Ik vind het nog steeds heel leuk hoor, maar wat jij hebt lijkt me heerlijk rustig... er is in elk geval niets mis, als je hem nou echt ineens een paar dagen helemaal niet meer voelt terwijl je hem normaal gesproken iedere dag voelt, moet je aan de bel trekken, maar weinig of onregelmatig bewegen is geen reden om je zorgen te maken.
 
Ik voel de kleine sinds een week elke dag. Daarvoor heel afentoe. Mijn placenta ligt voor maar aan de zijkanten is het toch vrij en daar voel ik hem het meest schoppen en slaan. Ik ben morgen (vandaag eigenlijk want het is al na middernacht) 22 weken.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan