voelen

Ik ben nu 26 weken zwanger en voel de baby alleen maar onderin een beetje kriebelen, heel af en toe krijg ik bij de navel een schopje. vlgs. de verloskundige lag de baby met het hoofdje naar beneden en voel ik denk ik alleen de handjes kriebelen. Eerst voelde ik hem veel meer schoppen. Ik voel me de laatste tijd ook helemaal niet fit heb ontzettende pijn in mijn liezen. Ik maak me echt zorgen dat er met de baby iets aan de hand is. Elke keer als de verloskundige zo'n vraag stel krijg ik altijd een vaag antwoord waar ik eigenlijk niets mee kan
 
Ik adviseer je toch als je je onzeker voelt naar de vk te gaan. Als je dan zo'n vaag antwoord krijgt moet je dat gewoon aan haar melden. Zij is namelijk degene die je gerust moet stellen. Wat je evt. ook kunt is naar de h'arts gaan.

merel
 
Hoi Hillie,
Ik vind dat jij een duidelijke uitleg van je VK dient te krijgen. Ik zou wat dat betreft op je strepen staan. Het gaat om jou kindje wat er in de buik zit. Heb wel gehoord dat kindjes in die periode nog heel erg kunnen draaien en dan ook met het hoofdje naar je rug toe. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Misschien als jezelf niet zo assertief bent, kun je vragen of je man eens kan bellen of mee kan gaan.
Lieffs Tanja en heel veel succes meid
 
ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, de een voelt zijn kindje nou eenmaal meer en vaker dan de ander. Mijn dochertje heeft nooit erg veel bewogen in mijn buik, was altijd erg rustig, de verhalen van zere ribben van het schoppen, die ken ik echt niet hoor. Op een gegeven moment moest ik van mijn verloskundige gaan bijhouden hoe vaak ik haar voelde bewegen omdat dat volgens mij helemaal niet zo veel was, maar wat bleek: ze bewoog best vaak maar ik was er blijkbaar zo aan gewend geraakt dat ik het niet eens meer voelde.

gr sandra
 
Hoi Hillie,

Ik ben ook 26 weken zwanger en verwacht een tweeling. Het ene kindje voel ik best vaak, maar het andere kindje nauwelijks. Dat komt doordat die met de armpjes en beentjes naar het midden van mijn buik ligt. Daar is niet zo veel om tegen aan te schoppen, dus dat voel ik ook niet.
Daarnaast ligt de placenta aan de voorkant van mijn buik en dat dempt de boel ook een beetje.
Tenslotte: ivm de tweeling ben ik in het zhs onder controle en krijg regelmatig een echo. Hierop zie ik beide kindjes echt goed bewegen, maar zelfs op het moment dat ik het zie, voel ik het meestal niet.

Bewegingen richting je rug voel je trouwens ook niet, dus misschien ligt bij jou je kindje wel met z'n ruggetje tegen je buik aan.
Ik zou me niet teveel zorgen erover maken waar je je kindje voelt, zolang je het maar voelt.

Het schiet al lekker op, vind je ook niet? Nog 14 weekjes en we zijn moeder (alleen de zomer nog even zien door te komen :)
 
hoi ik herken je probleem ik had ook onderin mijn buik veel meer leven als boven in mijn buik ook voor de zekerheid een echo gehad of de baby echt wel met zijn hoofdje naar beneden lag.dat was gelukkig zo. ben 7-4-04 bevallen van een gezonde zoon en hij is heeeel druk met zijn handjes en rustig met zijn beentjes dus dat leven onderin mijn buik waren gewoon de drukke handjes die in de weer waren en hij is nog steeds druk met zijn handjes en je kan precies aan hem zien hoe hij ook in mijn buik in de weer was. ik begrijp heel goed dt je je zorgen maakt dat deed ik ook behoorlijk. maar wees gerust op een echo kunnen ze heel veel zien dus als er wat geweest zou zijn zou je dat wel weten. heeel veel succes.
p.s. probeerje niet al te veel zorgen te maken.
tygo was altijd heel rustig in mijn buik, op eengegeven moment voelde ik hem zo weinig dat ze me de volgende dag naar het ziekenhuis zou sturen voor een ecg maar niet nodig geweest die nacht braken mijn vliezen en begon de bevalling 11 dagen eerder dat was dus achteraf de reden dat hij zo rustig was.
 
Terug
Bovenaan