voelen

Hallo,ik ben bijna 26 weken zwanger,en vroeg me af hoevaak en op welke manier jullie rond deze tijd van zwangerschap de baby voelen bewegen,ik heb het idee dat ik haar steeds minder of te weinig voel.mijn vorige zwangerschap was een vroeggeboorte dus daar kan ik het helaas niet mee vergelijken omdat zij dus ook stil was gaan liggen.dus vandaar de vraag hoe vaak per dag voelen jullie het ongeveer en op welke manier???
liefs suzanne
 
hoi suzanne

soms voel ik m / r ook minder dan anders, volgens mij omdat t dan bijvoorbeeld met de voeten naar mijn rug ligt of zo.
ik heb vier of vijf vaste momenten op een dag. maar ben 31 weken, met 26 hoeft het nog niet zo veel voelbaar te zijn (28 weken).

groei ze! lies
 
Inmiddels ben ik al bevallen, maar toen ik zwanger was waren er dagen dat ik de baby de hele dag constant voelde, maar ook dat ik niets voelde totdat ik s avonds in bed lag. Dan was ik de hele dag zo druk geweest dat de baby dan al t ware wordt gewiegd. Pas als je dan zelf rustig bent en het wiegen houdt op, gaat de baby bewegen.
Als je het niet vertrouwt of denkt dat de baby te weinig beweegt, ga je toch even langs de verloskundige? Zij kan je altijd geruststellen en luisteren of alles goed is. Je kunt beter voor niets gaan, toch?
Succes en geniet van je zwangerschap!
 
Ik ben ook 26 weken en merk dat de baby op sommige dagen actiever lijkt dan op andere. Ik voel hem wel minstens op twee momenten van de dag elke dag, maar sommige dagen is hij veel meer ' aanwezig' dan andere dagen. Vannacht bijvoorbeeld was ie errug wakker, hij schopte er vrolijk op los (dat was voor het eerst dat ik hem echt 's nachts goed voelde en lang ook).

groetjes, Jane
 
hoi, ik voel t ook heel verschillend, ben nu 25w/3d en ik voel de baby met name s avonds of als ik in bad lig, maar overdag soms wel of vaak en soms bijna niet, ligt er denk ik ook aan hoe actief of alert je zlef op zo'n moment bent en de baby schijn je beter te voelen met rust, dat gata bij mij dus wel op, het schijnt dat je overdag met bewegen de aby in slaap wiegt en dus dan weinig voelt.
 
Terug
Bovenaan