Voelen?!

Lieve allemaal,

Ik ben 14 weken in verwachting van ons eerste wonder. Ben nu ziek en lig heerlijk in bed en af en toe voel ik iets in me buik en dan denk het zal toch niet? En ja hoor dan voel ik de kleine. als ik dan mijn hand op me buik leg zit er een kleine bult op mijn buik. Is dat niet een beetje erg vroeg? Speelt mijn gewicht mee? Ik ben maar 52 kilo?
Graag jullie bevindingen op dit gebied, alvast bedankt.
Melissa
 
normaal is het tussen 16-27 weken dat je het voor het eerst voelt maar er zijn altijd uitzonderingen
en je bent mager, dus meer kans denk ik dan.
ik voelde wel bij 20 weken maar die bult is er nu met 38,5 nog niet. ik heb een dikkere buik en placenta voor dus die bult komt er denk ik niet meer.

geniet er lekker van
 
He
is erg vroeg maar zou kunnen.zeker omdat je zo licht bent.maar denk dat die bult je groeiende baarmoeder is.dat kan echt de baby nog niet zijn!!ik voel nu met 23a24 weken pas echt bultjes van de baby.maar je merk gelijk wanneer het je baby is.
maar je kan natuurlijk al wel bubbeltjes en plopjes voelen.
geniet ervan!!!
liefs jootje
 
Hoi, het kan inderdaad dat je het al voelt, zou wel vroeg zijn, maar kan idd. ook met je bouw te maken hebben.

De bult die je voelt is ws. je baarmoeder, ongeveer ter grootte van een sinaasappel denk ik? Dan is dat, hij kan soms ook wat harder worden, dus dan voel je hem nog beter.

Geniet ervan!
 
Je kan zeker leven voelen. Bij mijn eerste twee was het rond de 14 weken en bij de derde zelfs met 12 weken exact. Het kindje is alleen nog zo klein en ook licht, dat je nog geen bult kan voelen van het kindje zelf. Dat zal inderdaad je baarmoeder wel zijn. Maar geniet van het leven, het is iets moois!
 
Hoi,

Bij mijn eerste was ik 18 weken toen ik haar voelde voor het eerst.
Ben nu 13+1 weken en ik heb ook al 2 weken het idee dat ik de kleine al voel.
Ikzelf ben een heeeeeeel stuk zwaarder, dus denk niet dat het met je gewicht te maken heeft.
Denk eerder dat het te maken heeft, waar je baarmoeder ligt.
Die bult is inderdaad je baarmoeder die je voelt, nog geen voetjes enzo.
Geniet ervan!

Liefs Reneke
 
Hoi,
dat kan echt wel hoor, ik voelde de kleine de vorige zwangerschap pas bij 16 weken omdat ik niet wist hoe het voelde. Nu weet ik het wel en voel ik hem ook al bewegen en ik ben pas 11,5 week zwanger. Het zijn echt niet mijn darmen zoals iemand stelde dat weet ik zeker!
geniet ervan!
 
Hey, had ik ook met 14 weken en het is mn eerste dus lang getwijfeld omdat het niet 'zou kunnen'.
Ik woog 57 bij start zwangerschap, dunne buikwand en de placenta ligt achter - per week voelde het weer net wat anders. Het begon alsof mn schaamhaar kriebelde, knappend luchtbelletjes tot het echt een beetje zachtjes aan t duwen was, erg leuk! Helemaal als je straks je buik van buiten ziet bewegen (en nu 37,5 komt het voetje regelmatig voorbij schuiven als een bult) geniet er maar van!
De bult is denk ik ook je baarmoeder trouwens
 
Terug
Bovenaan