voelt als: zwanger in je uppie

hey dames,

ik ben toch benieuwd of sommigen hetzelfde ervaren.
het verbaasd me zo enorm dat nu ik zwanger ben van de derde ik echt het gevoel heb alleen zwanger te zijn, weet je wel, in mijn uppie.
mensen vragen bijna niet hoe het gaat. bij de eerste kon ik niemand tegen komen zonder een praatje over de zwangerschap. mijn buik had altijd aandacht. bij de eerste en tweede stond de kast vol cadeautjes en kaarten. nu is de kast zo goed als leeg. begrijp me niet verkeerd het gaat me niet alleen om de spulletjes (waar ik wel heel blij van kan worden ;-) maar vooral om de belangstelling die ik nu soms toch echt een beetje mis.
niemand in mijn omgeving heeft gevraagd hoe de termijn bepaling was, daar kan ik toch een beetje verdrietig van worden. of zouden het de hormonen zijn dat ik nu zo loop te klagen, dat kan natuurlijk ook!

nou ja, genieten doe ik ook hoor!

groetjes

Vervelend voor je dat de mensen in jou omgeving niet zo geinterreseerd zijn in jouw zwangerschap, ik heb dat helaas niet. Ik weet dat het fijn is als mensen vragen hoe het gaat en zeker als je een echo of al helemaal een termijnbepaling hebt gehad. Ik zou je echter niet druk maken , doen de mensen om je heen ook niet, geniet van je zwangerschap.

groetjes daisy
16w

bij mij is het ook minder dan bij de eerste zwangerschap.
ik praat er ook niet veel over maar geniet des ter meer.
en vriendin vroeg vorige week hoever ik was en toen ik zei dat ik 18 week heen was, was ze erg verbaasd.

het komt vanzelf wel weer denk ik als we tegen het einde lopen.

groetjes en een fijn weekend.
lenie

Hey hey,

Ik heb precies hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap had ik wel 20 kaarten gekregen met gefeliciteerd zwanger!!! nu 1.
Mensen vragen minder hoe het gaat had van de week de 20 weken echo en ben zo teleurgesteld dat mijn schoonouders niet vragen hoe het was gegaan.....nu nog steeds niet en het was woensdag.
Ik heb ze al foto's doorgemaild van de echo zonder reactie.
Gek toch eigenlijk he dat het allemaal veel minder is terwijl het blijft een wonder.

Ach ja we moeten het er maar mee doen haha!

Liefs Zonnetje
19 weken zwanger

Hi hi!

Ik herken het ook wel hoor! Ben nu zwanger van ons 2e en ondanks dat we hier heel veel moeite voor hebben moeten doen (uiteindelijk IVF) is er toch minder belangstelling als van ons 1e, terwijl tijdens de ziekenhuisbehandelingen iedereen juist wel vroeg hoe het ging.

Nu wij (en inmiddels iedereen) weten dat we een jongetje krijgen gaat het iets beter, maar van mijn schoonvader nog steeds niks gehoord...

Liefs, Nicole

hallo!

Ook ik herken het wel! Heb me er ook wel even erg druk om gemaakt maar probeer het nu maar naast me neer te leggen.
Het is wel vervelend wat het is en blijft inderdaad een wondertje en het blijft altijd spannend hoe het loopt!
Probeer wel lekker te genieten!!

x

Hi, volgens mij krijg je inderdaad bij de eerste altijd de meeste belangstelling. Ik kan me herinneren dat mijn schoonmoeder regelmatig belde om te vragen hoe het ging bij nummer 1 (was ook haar eerste kleinkind). Dat werd veel minder bij alle volgende kinderen. Ook de belangstelling na de geboorte neemt af kan ik je vertellen. Bij nummer 2 en 3 kregen we echt veel minder kraambezoek dan bij nummer 1. Nu ben ik zwanger van nummer 4 en krijgen we zelfs de vraag of we er wel blij mee zijn.... Blijkbaar is het raar om voor een vierde kind te kiezen. Ik trek me er weinig van aan en ben gewoon heel blij met ons vierde wondertje....

ik ben nu zwanger van mn 2de en heb jaja 1 kaart gehad en wel wat kadootjes maar van mn beste vriendinnetjes en mijn ouders.... mn schoonmoeder heeft eht te druk met zichtzelf dus laat ik ook niks meer weten en tja je ziet bij mij ook nog helemaal niks scheelt ook nog denk ik....

ben nu 16 weken en 2 dagen en voel zelf ook nog helemaal niks terwijl ik de eerste met 15 weken voelde....

maar goed ik begin er zelf ook niet echt over mn beste vriendin heeft een kleintje van nu 16 weken en 2 dagen:p dus dat is wel erg leuk en klets ik veel mee wel:D

we gaan ook saampjes met nog een goede vriendin naar de jong gezinnen beurs...

groetjes danielle

Terug
Bovenaan