voelt ineens anders

Hallo,

Ik voel sinds een week of anderhalf mijn kindje ineens heel laag (bij het schaambeen) maar tegelijkertijd voel ik hem ook wel eens heel erg hoog (bij mijn ribben). Ik voel ineens heel erg veel leven, veel meer dan anders (mijn placenta ligt aan de voorkant en ik had het idee dat ik de baby minder voelde dan gemiddeld, nu niet meer dus). Ook heb ik ineens afentoe wat steekjes in mijn buik en vandaag ook een beetje een vervelend gevoel. Ik dacht dat het was omdat ik niet goed naar het toilet kon, maar ben toch kunnen gaan en heb toch afentoe een vaag krampachtig gevoel in de buik. Is echt heel vaag, maar dit is gewoon anders, nieuw. Ik neem aan dat het is omdat ie nu wat groter wordt? Ik ben nu 30 weken en 3 dagen. Ik maak me geen grote zorgen ofzo, maar het is ineens zo anders. Ik voel me ook de hele dag al onrustig en raar(hormonen misschien). Herkent iemand dit?

groetjes, Jane
 
Hoi Jane,

Dat je je bebie nu laag en hoog voelt, is denk ik, omdat 'ie nu met zijn koppie in je bekkie ligt.
Dan kan 'ie met z'n handjes en elleboogjes beneden goed kicken en boven juist goed met z'n knietjes en voetjes!
Zo is 't tenminste bij mij!

Dat rare gevoel weet ik niet, hoor...
Veel liefs
 
Heb ik ook last van sinds de baby is ingedaald, af en toe zulke erge steken dat ik niet kan blijven staan.
Ik had hetzelfde met mijn vorige en het kan geen kwaad, er komt gewoon veel druk op je blaas te staan en als ze dan ook nog bewegen!!!! Ik werd er in het begin ook zenuwachtig van maar je went eraan.

Dit in mijn geval, ik weet niet of jij hetzelfde hebt als ik maar ik herken het wel.

Sterkte
 
hoi, ik ben ook 30 wk en de laatse week heb ik hier ook last van, voel echt veel geschop en beweging op verschillende plekken, zowel hoog als laag en heb ook regelmatig zo'n vervelend gevoel, volgens mij is t allemaal heel gewoon... en t kunnen trouwens ook oefen/voorweeen zijn..
sterkte gr fie
 
heey jane!!
hoe ist met je?
ik denk ook dat je babytje met zijn koppie in je bekken ligt en dat leven dat je voelt zijn misschien zijn voetjes tegen je ribben (au au).

en die steekjes zijn misschien het oprekken van de banden. ik heb gehoord dat je kindje de laatste maand enorm hard kan gaan groeien...vraag het voor de zekerheid maar eens na bij je gyn.

en die zenuwachtigheid herken ik ook wel hoor...dat heb ik ook vaker, dat ik me op een of andere manier heel onrustig voel. heb dan ook een snelle hartslag enz. hormonen misschien jah...

trouwens ik heb de echo gehad bij de babyview. en het is een MEISJE!! leuk he?
nou ik hoor nog wel van je...
liefs van sandy
 
Hoi Sandy,

Harstikke leuk zeg, dat je een meisje krijgt :) Is het niet geweldig om te weten wat voor geslacht je kind is?
Ze maken mooie echo's by babyview he, ik heb die DVD wel 10 keer gekeken toen ik hem net in huis had.

Ik geloof ook dat mijn baby hard aan het groeien is. Ik heb telkens zo'n gevoel alsof ie te vroeg gaat komen, is verder nergens op gebaseerd en het zou me niets verbazen als het niet gebeurd. Maar het is gewoon zo'n gevoel, het zullen de hormonen wel zijn. Ik hoef nog maar drie weken te werken en dan ga ik al met zwangerschapsverlof, gaat snel he.

Nou ik ga eff lekker douchen en straks de bevalling (of bevallingsverhalen of hoe het heet) kijken.

groetjes, Jane
 
Hoi,
Ik heb dat ook hoor. Ik ben nu 31 weken en 5 dagen en ik voel heel duidelijk dat het hoofdje steeds dieper zakt. Ook voel ik het ´s nachts heel duidelijk aan de rechterkant liggen en vannacht werd ik wakker van de pijn in mijn zij. Ik werd er helemaal misselijk van, gelukkig na een rondje lopen zakte het weg en ben ik maar weer gaan liggen. Nu wel voortaan op mijn linkerzij dus.
Ook ik heb heel sterk het idee dat het eerder komt dat de datum. Maar ja, net als wat jij zei; het is nergens op gebaseerd en misschien is de wens wel vader van de gedachte. We wachten het rustig af. Meer kan je toch niet doen. Succes ermee en groetjes Paula10
 
Terug
Bovenaan