Voergoeding HA voeding

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Weten jullie of de Hypoallergeen voeding vergoed word>? Mijn zoontje krijgt dit omdat hij een verhoogde kans op allergie/ eczeem heeft omdat mijn partner als baby heftige eczeem had.

groetjes

Heyyy,

ik spreek weleens met iemand op MSN, en haar zoontje heeft ook speciale voeding nodig. Weet trouwens niet ofdat dat dezelfde voeding is hoor.
Maar zij zei destijds dat ze dat wel vergoed kregen!!

Ik hoop het voor je, want die voeding is niet echt bepaald goekoop.

Groetjes Debby.

Hoi
Ik weet niet of hetzelfde geld voor hypoallergeen voeding, maar hier krijg ik pepti vergoed. Je moet alleen wel een artsen verklaring hebben dat je kindje overgevoelig is voor koemelk eiwitten. Je krijgt t niet zomaar omdat er overgevoeligheid in de familie zit.

Ik heb het vergoed gekregen met een (simpele handgeschreven) verklaring van  mijn homeopaat, waarin stond dat zei heeft vast gesteld door middel van de ... test dat mijn dochtertje koemelk allergie heeft. (geef wel BV, maar heb op de opvang voor de  zekerheid zo'n pak staan, omdat ze niet altijd haar fles leeg drinkt...)
Voor een artsenverklaring moet je so'n eleminatie test volgen van een paar weken. Anderen kunnen je vast meer vertellen.
Ik weet alleen niet of de HA voeding ook vergoed wordt, en dat was geloof ik je vraag :)

Gr Evelien

hoi,

bij ons wordt de koemelkvrije voeding vergoed omdat levi  een bewezen koemelkallergie heeft. Volgens mij wordt het alleen vergoed als het een bewezen allergie is en dan helpt volgens mij de hypoallergene voeding ook niet omdat daar ook nog koemelk in zit. Vraag het anders even na bij je verzekering.

groetjes chimene

Hoi hoi,

IK heb het ook nagevraagd aangezien ik zelf erg veel allergieen heb. Het wordt vergoed als het is bewezen dat je kindje inderdaad allergieen heeft en dan maakt het niet zo veel uit waarvoor of als je al een kindje hebt welke allergieen heeft. Het maakt dan verder niet meer uit welke voeding je vergoed wilt hebben (HA, pepti of andere allergie voorkomende/vrije producten)
Maar je kan het natuurlijk gewoon proberen vergoed te krijgen maar ik geef je weinig kans als de enige rede is dat je man het heeft.

Succes rachel

Ik krijg de pepti vergoed maar er is wel bewezen koemelkallergie

Terug
Bovenaan