Voetbalkamer

A

Anoniem

Guest
Hallo, op het moment ben ik 23 weken zwanger van de 2e.
Onze zoon van 18 maanden  krijgt dadelijk een andere kamer en we willen graag iets   van voetbal doen. Nu willen we graag een muur met voetbalthema maken(hij is gek van voetballen). Ik heb gehoord van wallpapers, maar er maar 1 kunnen vinden van voetbal, hier staat een goal op met een bal. Heeft er iemand andere ideeen of iets waar ik wat mee kan doen. Vinden het ook leuk als het een voetballer is met de bal aan de voet. De kleine krijgt de babykamer, hier hoeven we verder niets aan te doen,is grenen met geel/oranje kan dus voor jongen en meisje.

Groeten Nicole

hoi,

heb je anders wel eens gedacht aan een muurschildering???

weet niet of je dat iets vind

wij laten het op de babykamer doen

veel succes

groetjes moekje

Hoi Moekje.

Waar kan ik hier informatie over vinden van wie dat doet of dat ik het evt. zelf kan doen.
Wat voor een muurschildering laten jullie maken?
Ik wil het wel zelf proberen, maar wil dan wat informatie over hoe ik het het beste kan doen.

Bedankt,
Groeten Nicole

Je kan het zelf doen. Zoek een goed voorbeeld van wat je wilt maken. Verdeel dat in evenredige stukjes (bijv. 1 bij 1 cm., ligt aan de grote van de afbeelding) door er met potlood lijnen op te zetten. Deel de muur ook in stukjes in (bijv. 10 bij 10 cm). Zo vergroot je de tekening.  
Veel succes.
Groetjes V.

wij hebben sterretjes op de muur geschilderd, gewoon uit dik karton een vorm snijden, figuur overtrekken op de muur en inkleuren.

als je een plaatje wil uitvergroten kan dat nog makkelijker dan hier eerder beschreven is. Tenminste, ik vind zelf dat ik een makkelijkere manier heb:

stap 1: maak een  foto van de tekening / plaatje die je wil uitvergroten
stap 2: projecteer de tekening op de muur (met digitale foto, kun je met een beamer op de muur projecteren, met gewone ouderwetse foto kun je een dia maken van de foto (bijv. bij de hema) en met een dia projector op de muur projecteren.
stap 3: trek de contouren en lijnen over (alleen hier wordt het wat lastig want je moet niet zelf  IN de lichtstraal gaan staan)
stap 4: inkleuren (inplakken met resten behang kan ook een heel grappig effect geveb)

het is dan wel het makkelijkste om een tekening te gebruiken met duidelijke contouren (vb een nijntje tekening of zo) omdat dat het makkelijkste over te trekken is. Landschappen zijn dus stukken moeilijker, ook wat betreft inkleuren, maar kan wel heel mooi zijn!

succes,
Janneke

Hallo
Bedankt voor de reacties en de nuttige tips. Ik ga het toch zelf proberen. We gaan het weekend beginnen om de kamer te slopen en dan langzaam op te knappen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten Nicole

Terug
Bovenaan