voetballende dames?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,
Ik vroeg me af of er nog meer dames hier aan voetbal doen?
Ben nu ruim 6 weken zwanger en ik speel dus voetbal.
de trainingen wil ik sowiso mee door gaan maar de wedstrijden wil ik binnekort denk ik wel mee stoppen omdat het toch wat risicovoller is. moet er niet aan denken dat er een bal in mijn maag geschoten wordt of dat ik er hard op terrecht kom.
meer meiden ervaring hiermee
liefs sam

Ik volleybalde, dat is geen contactsport natuurlijk, maar ik ben toch na een aantal weken gestopt, want ik werd zo voorzichtig! Voetbal is een contactsport, ik zou toch even stoppen met wedstrijden als ik jou was. Trainen kun je best lang, zolang je je goed voelt, maar in de wedstrijd gebeurt er soms zoveel in een halve tel.

Groetjes,
Lotje 123

geen voetbal, maar toen ik zwanger werd van de oudste speelde ik nog basketbal... best een contactsport dus.
Met wedstrijden ben ik gestopt na 9 of 10 weken zw.schap... tot 12 weken zit 'alles' nog achter je schaambeen, daarna wordt het gewoon 'gevaarlijker' want een bal of een elleboog, je moet er niet aan denken.

Ben toen ik gestopt met trainen, eigenlijk om dezelfde redenen. Wij trainden toch om wedstrijden te kunnen spelen (en winnen) en dan gaat het ook op de trainingen soms hard tegen hard. Veel wedstrijdsituaties worden geoefend etc etc... ik hield mezelf in en was daardoor geen echte sparringpartner meer en andere hielden rekening met mij en gingen dus ook niet vol uit. Heel aardig van ze, maar dan bereid je niet lekker voor... ben afentoe nog gekomen en schoot ik wel nog even mee in de warming up, maar verder niet.
Kreeg ook vrij snel last van losse banden... en dan overal en met name enkels merkte ik dat als ik sprong voor een schot ik niet stabiel terecht kwam... tja om nou zwanger te zijn en een gekneusde enkel oid te hebben...

Merkte ook vlak voor ik besloot er voor dan maar helemaal me te stoppen ik met name nog bezig was met dat kindje in mijn buik 'zou het er geen last van hebben' etc etc naarmate ik die 12 weken grens naderde.... speelt ook niet echt geconcentreerd.

groetjes,
Marije

Ik voetbalde dus wel. Wilde graag vorig seizoen afmaken (tot ongeveer 12 weken). Maar doordat ik zo moe was kon ik 's avonds na het werk de training niet meer opbrengen en op zondag speelden we meestal 's ochtends en was ik dus misselijk. Ben dus eigenlijk al vrij vroeg gestopt met 7 of 8 weken, maar dat was meer omdat het gewoon niet meer lukte (gelukkig hadden we die periode ook veel aflastingen).... Je moet doen wat je zelf het  prettigste vind. Bij mij in het elftal heeft er nog 1 tot ongeveer 3 1/2 maand doorgespeeld, maar een ander is direct gestopt zodra ze wist dat ze zwanger was... Volgens mij kan je tot 12 weken nog redelijk veilig sporten ook voetbal. Ik merkte zelf dat ik voorzichter ging spelen, dus minder snel slidings maken en   minder hard een duel inging  en soms  zelfs  uit de weg ging. Niet handig voor een verdediger, voor het team was het dus ook beter dat ik stopte, ze hadden niet zoveel meer aan me.... Vond het wel moeilijk om die beslissing te nemen, heb altijd een hekel gehad langs de lijn te moeten staan. Maar ben gisteren naar de eerste wedstrijd wezen kijken en nu heb ik er ook niet zoveel behoefte meer aan (ben 28 weken inmiddels).

Succes met je beslissing....

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil ook om fit te blijven gewoon blijven trainen, wel op een wat lager pitje op den duur. de wedstrijden denk ik tot 12 weken maar misschien stop ik daar wel wat eerder mee ja. ik ben ook een verdediger en merk wel dat ik dat in gedachten hou tijdens de wedstrijd, geen slidings en niet in muurtjes meer!!

hier ook een voetballende dame.

bij mij en mijn zusje werd gezegt dat je tot rond de 12 weken mocht blijven voetballen.
het kindje zit goed beschermd.
maar luister wel naar je eigen lichaam, mijn zus heeft zelfs langer door gevoetbalt.
ik moest helaas eerder stoppen vanwege mijn zwangerschap ben namelijk zwanger van een tweeling en groeide erg hard, en had veel last.

succes met het maken van een beslissing, en geniet van je zwangerschap.

groetjes Naomie
26 wkn zwanger

Terug
Bovenaan