Voetballer in mijn buik???

Hallo!

Ik ben nu 28 weken zwanger en krijg regelmatig behoorlijke schoppen! Ze hebben mij verteld dat de placenta aan de voorkant ligt en ik daarom de baby misschien niet zo goed zou voelen, maar het tegendeel is waar. Het is soms zo druk van binnen en zulke harde schoppen, dat het ongemakkelijk aanvoelt...

Zijn er meer zwangere die hier 'last' van hebben??? Bij mijn eerste voelde ik veel minder en waren de schopjes nog schattig te noemen!

Groetjes Mammaloes

hallo,

mijn 2e was ook zo'n voetballer!! dus ik herken het wel, nu heb ik ook de placenta voor liggen en voel dit kindje veel minder en het voelt idd als hele "lieve" schopjes!

groetjes susanne

Hoi mammaloes!

Nou, ben mij is het precies hetzelfde. Deze kleine voel ik duidelijk meer en harder dan de eerste! En bij mij ligt deze keer de placenta ook voor. De eerste was ook meer van het duwen tegen de buikwand, deze kleine schopt nu veel meer. Als ik op mijn zij lig, zijn de schoppen behoorlijk hard tegen de matras en dat voelt niet echt lekker. Ben zo benieuwd of het straks -als het kleintje geboren is- een drukker kindje is. We zullen zien. Ach ik ga dat geschop en gefriemel nog wel missen in mijn buik...

Groet,
Mamjan

Ook hier een 2e met veel meer beweging. Ik heb de placenta achter liggen (net als bij toen bij Vera) maar dit kindje is veel bewegelijker. Zie nu ook veel vaker mijn buik echt bewegen.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat het een 2e is?
Ik weet het niet, maar vind het wel erg toevallig.

groetjes Daniela

De tweede (of derde...) heeft idd meer ruimte om te bewegen. Daardoor kunnen ze ook nog langer draaien (fijn voor de baby's die nog in stuit liggen) en dalen ze meestal later in. Bij mij ligt de placenta (net als de eerste keer) aan de voorkant. Het verschil in gevoel is mijns inziens dat ik de vorige keer (toen de placenta aan de achterkant lag) echt bewegingen van voetjes en handjes kon voelen en het nu meer een drukkend gevoel is. Alsof de baby ruimte aan het creeren is haha. Ik zie de buik golvende bewegingen maken, maar kan niet herkennen wat op een bepaalde plek de 'uitstulping' maakt. Bij mij ligt de baby trouwens vaak aan de rechterkant wat een heel scheve aanblik geeft als ik lig. Onze andere kinderen hadden ook voorkeur voor mijn rechterkant.

Wij hadden steeds beweeglijke  baby's in de buik, die daarbuiten heel pittig bleken maar dat kan natuurlijk toeval zijn.  

Ik geniet bewust nog van het gevoel van leven in mijn buik, omdat het hoogstwaarschijnlijk de laatste keer is. Het blijft een onbeschrijflijk gevoel. Zelfs nu de bewegingen minder subtiel worden en behoorlijk wat druk op de blaas en harde buiken veroorzaken.  

Groetjes Sacha  

Bij mij ligt de placenta ook voor.
Tot week 22 voelde ik bijna niets...en ik maar 'klagen' dat ik niets voelde.

Ik haal het nu dus dubbel en dwars in: het schopt niet heel de dag (gelukkig) maar wel flink hard en soms links en rechts tegelijk . Alsof de armen en benen even tegelijk gestrekt gaan.
Ik heb een middenrifbreuk, en doordat het kindje best hoog ligt (te schoppen) momenteel is dat niet fijn voor mijn middenrif/slokdarm.
Verder geniet ik er wel van, 't zal de laatste x zijn (verwachten we ) dat er een kindje in mijn buik mag groeien.
De harde schoppen neem ik graag voor lief.

Liefs Manda 29.2

Hoi meiden,

Ik heb `last` van een kleine kickbokser in mijn buik, zowel de schopjes als de stompen zijn bij mij knalhard! Het is voor mij de eerste, dus vergelijken kan ik niet!
Bij mij is de placenta van voor mee naar boven gedraaid met het groeien van de bm, daar heb ik dan een beetje mazzel mee, doordat mijn ribben het nu minder zwaar te verduren hebben! Wel kan je het goed zien als de kleine weer eens wakker is, want dan gaat mijn buik ale kanten op, met uitstulpingen links en rechts al dan niet van voetjes of handjes die even flink erdoorheen geduwd worden!
Op zich wel grappig, maar ja, op een gegeven moment wordt je ook wel een beetje moe van al dat commentaar! Want als ik ga zitten, moet ik onderuit zakken, want anders heeft meneer-mevrouw niet genoeg ruimte en krijgen mijn ribben er alsnog vanlangs, of stoot ie zo hard tegen mijn blaas dat ik echt moet rennen naar de pot!
Ben benieuwd of het waar is wat ze zeggen, druk in de buik ook druk erbuiten... Weet van mijn moeder dat dat bij mij niet het geval was, ik was in de bm erg druk, maar erbuiten moest ze me wakker kietelen!

Liefs
Sas

Bij mij is het helemaal geen drukte.
Ik voel me kleine af en toe lekker bewegen, maar totaal geen harde trappen of vaak een drukte. Het zijn een beetje de zelfde tijden, wanneer ik het boefje voel. Het is net als mijn eerste. En dat is een heel rustig manneke geworden. Dus misschien weer zo'n rustig kindje????

Groetjes

Terug
Bovenaan