Voetenzak Maxicosi of niet?

Hallo

ik heb een vraagje aangezien onze ukkie`s geboren worden in juni heb ik gelezen dat je voor de maxicosi geen voetenzak nodig hebt.
maar nu vraag ik me af is een wieg dekentje oid ook voldoende?
aangezien wij ook met de maxicosi  kleine stukjes gaan  wandelen ( ik heb steunen besteld voor op de kinderwagen )

en voor de kinderwagen wat gebruiken jullie daarvoor?

gr Nikita

Hoi,

Ons kindje wordt eind mei gehaald(ben te smal) en wij hebben ook geen voetenzak. Bij de 1ste ook nooit gehad. Zo'n los dekentje is prima hoor.
Wat ik wel nog even wil zeggen is dat de maxicosi voornamelijk is bedoeld om je kindje veilig in de auto te vervoeren en niet om mee te wandelen. De kromming waar je kindje in ligt is niet echt goed voor het ruggetje, maar wel de veiligste houding i.v.m een botsing.
Er is geloof ik een richtlijn dat je kindje niet langer dan een half uur tot 3 kwartier in de maxicosi mag liggen. Ikzelf heb voor de mutsy kinderwagen gekozen met een speciaal autostoeltje wat ook vlak kan. Dus in de auto in de kromme stand en zodra we eruit zijn kan ik de maxicosi plat zetten. Dit stoeltje is alleen van Mutsy.
Soms zie ik weleens ouders door de stad gaan met een baby in de maxicosi en die kom je na een uur nog tegen. Wel zo makkelijk tijdens het winkelen, want je hoeft je wagenbak niet mee te nemen, maar slecht voor het ruggetje.

Succes met je keuze.

Evelien mv Dylan en 31 wk zwanger

Hoi Nikita,

Ik zou geen voetenzak kopen. Wij hebben deze bij de eerste (geboren in februari) wel gekocht, maar we hebben er niet heel lang gebruik van gemaakt en alleen maar omdat het soms redelijk fris was. In juni is de temperatuur een heel stuk hoger en als het dan een keer wat fris is kun je er altijd een dekentjes overheen leggen.

Groeten,
Karin

Hoi Nikita,

Wij hebben ook geen voetenzak, onze dochter is van februari en toen heb ik hem ook nooit gehad dus zal ik hem nu ook niet gaan aanschaffen een lekker fleece dekentje is warm genoeg.
Nu ging in nooit wandelen met de maxicosi ook niet in de stad, ik gebruikte dan gewoon de wagenbak.

Misschien dat ik dat nu iets vaker zal doen omdat die maxicosi makkelijker is met 2 kinderen, maar zoals ze al zeiden, is het inderdaad beter om je kindje niet al te lang in die houding te laten zitten, maar volgens mij mag het wel langer als 45-60 minuten maar dat is natuurlijk wel op te zoeken op het internet.

Succes groetjes mirella

Wij hebben van onze eerste nog een voetenzak, zij is van september. Maar zo rond november, december vond ik het toch wel erg lekker. Een dekentje kan ook, maar in zo'n voetenzak liggen ze heel lekker in ook met hun hoofdje. Omdat je die kleintjes vaak eerder een vestje aandoet dan een dikke winterjas, vond ik het in de winter wel fijn.

En onze kindjes komen in juni, maar ze zitten zeker een maand of 9 a 10 in de Maxi-cosi kan ik me herinneren. Dus da's ook wel een aantal maanden in de winter.

Kun je hem niet van iemand lenen of anders zou ik eens via marktplaats o.i.d. kijken.

Groet,

Cy2009

Mijn dochter is van november, maar voor haar heb ik ook nooit een trappelzak gebruikt in de maxi cosi ik had gewoon een jasje en een wikkeldoek en dat was prima want de maxi cosi wordt toch voornamelijk gebruikt voor in de auto en daar vriest het (als je kachel het doet dan hihi) toch niet.. Heb toen wel toen me dochter na 3 maanden niet meer in de kinderwagen wilde liggen (ze kon niets zien de muts) wel een trappelzak voor de buggy gekocht, en dat was IDEAAL!!! Ze is nu 2 en als het koud was gebruikte ik die trappelzak in de buggy, dus dat is wel aan te raden maar voor de maxi cosi niet echt nee.

Gebruikte trouwens voor in de wandelwagen zelf een dekentje die ik speciaal voor de wandelwagen had gekocht en een fleecedeken erboven als het echt koud was.

Succes met je keuze

Groetjes Claudia

Hoi,

Bij mijn dochter (augustus) heb ik er geen gehad,d aar gebruikte ik in de koude maanden de zak van de wandelwagen, maar die steekt echt ver uit en was daardoor niet praktisch. Voor dit kindje komt er wel een voetenzak voor de maxicosi, zeker vanaf oktober is het zo makkelijk, je laat hem er gewoon in zitten en in de auto rits je hem los en buiten weer lekker dicht. Geen gedoe met dikke jasjes.
Dus hier wel een voetenzak. Zo zie je maar hoe mensen kunnen verschillen.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan