voetjes

Hallo,

Ik krijg op dit moment vaak de vraag of mijn jongste zijn voetjes niet te veel naar binnen zet!
Hij loopt vanaf 14mnd en hij zet zijn voetjes met de teentjes naar elkaar toe, met links meer als met rechts, nu zeg ik elke keer dat dat normaal is op deze leeftijd maar na vraag ... zoveel dacht ik laat ik jullie eens vragen of jullie kindjes dit ook doen!
Volgens mij deden de oudste 2 dit ook en die lopen nu allebei met rechte voeten al moet ik de oudste daar soms wel aan helpen herinderen!
Nu dus de vraag:
Draaien jullie kindjes de voeten ook naar binnen?

Gr MJ

Leah loopt nog niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Wel weet ik dat mijn andere dochtertjes enorm naar binnen liepen, het zag er niet uit. Uiteindelijk is het wel allemaal gewoon vanzelf genormaliseerd. De fysiotherapeute (indertijd voor mijn dochtertje van nu 6 jaar die werd behandeld voor het kiss-syndroom) zei toen dat het lang kan duren voordat kinderen hun voet in de normale stand zetten, maar dat het meestal wel helemaal bijtrekt. Zij gaf aan alerter te zijn als een kindje alleen maar op de tenen loopt!

Hee hoi,

Ik krijg ook vaak opmerkingen te horen, toch gaan ze bij mij het ene oor in en het andere eruit. Ons zoontje is nog maar 16 mnd, loopt nog niet los en dan moet meneer z'n voetjes ook nog recht zetten?

Ik ben hierin vrij nuchter en heb het idee dat dit tijd nodig heeft. Qua ontwikkeling maken ze nu al zulke reuze sprongen, ik hou de voetjes gewoon goed in de gaten.

Liefs Lientje

Hoi,

Ook mijn dochter heeft er last van, dus ik heb het eens nagevraagd bij mijn ha.
Baby's worden (dacht ik) geboren met x-benen. Als ze leren staan en lopen krijgen ze   o-benen, met ong 2 jaar worden het weer x-benen en zo gaat het door. Met ongeveer 7 jaar staan de benen recht.
Dat het ene voetje iets naar binnen of juist naar buiten staat, heeft hier dus mee te maken. Mijn ha zei dat als het voetje steeds meer haaks gaat staan dan pas moet je je zorgen maken, maar nogmaals dit hoort er gewoon bij.
Dus laten kletsen het komt goed!

Liefs Reneke

Bij Daniël lag vanaf de geboorte af zijn linkervoetje altijd helemaal naar buiten.
Of hij op zijn rugje in de box lag of in de maxicosi, op zijn ruggetje dan, zijn voetje/ been lag altijd opzij.
Er werd altijd op cb en door huisarts gezegd dat als de voetjes maar helemaal soepel aanvoelen er geen probleem is.
Nu is hij 15 maanden en kan hij lopen, maar vaak loopt hij met zijn rechtervoetje voor en stapt hij er met zijn linkervoetje opzij achteraan, volgens cn en huisarts die het gezien hebben is er niets aan de hand, en groeien ze hier door het groeien overheen.
We letten er wel op, maar jah, als hun zeggen dat het goed is (cb en huisarts is hier wel serieus) dan zal het wel zo zijn.

liefs marina

Hoi,

Ja ik meende idd ook dat dit toch wel vrij normaal was en dat met de x en o benen ben ik ook mee bekend, ik trek me er ook verder niks van aan maar was toch eens benieuwd of jullie kids dit ook hadden, hij heeft het trouwens wel meer als hij zijn schoentjes aan heeft, maar ik doe die alleen aan als we weg gaan of buiten in de tuin als het vochtig/nat is!
Op de tenen lopen doen ze hier gelukkig niet, daar worden bepaalde beenspieren korter van toch??
Maar ja er wordt waarschijnlijk een beetje teveel op dat soort dingen gelet tegenwoordig!

Gr MJ

Terug
Bovenaan