Voldoende drinken en eten?

Hallo ouders,Ik zit met een vraagje. Mijn dochter van 8 mnden krijgt het volgende te eten en drinken op een dag:
8.00uur:200ml opvlgmelk of de borst
11.30uur: pap van 200ml opvlgmelk
14.00uur: 1 potje fruit
17.00uur: 1 groente potje
19.00uur: 180ml pap van opvlgmelk
13.30uur: 200ml opvlgmelk met 3 scheppen rijsteblmpap.
Nu hoorde ik dat ze veelte weinig tussendoor drinkt aan melk en sap. Ze wil maar niet aan de diksap of ander sap.Dus iedere dag krijgt ze alleen wat ik boven omschreef en niet meer. Ik wissel af tussen de borst en fles per dag omdat ik de bv aan het afbouwen ben. Ik wil ermee stoppen.Maar wat moet ik haar nog meer geven? Ik vind al dat ze zoveel eet en drinkt of is dat niet zo? Aan de liga wil ze ook niet omdat het te droog is dus dat tussendoortje valt ook al weg....Wie weet er tips en wie weet of ze voldoende eet en drinkt voor haar 8 maanden? Ze huilt nooit en ze plast en poept heeeeeeel veel op een dag! Dus dat zit wel goed. Bedankt alvast.
 
Hoi, mijn dochtertje is ook bijna 8 maanden en volgens het schema van het cb zou ze aan 500/600cc opvolgmelk echt genoeg hebben.
ze krijgt het volgende;
6.30u 200cc melk
10.30u fruit
12.00uur brood + 200cc melk
15.00uur fles melk (er zit 200cc in, ze drinkt deze fles naar behoefte)
16.30u/17.00u groente+soms toetje
18.00/18.30u fles 200cc
ook zij wil niets anders drinken.Zolang ze dat doet krijgt ze van ons lekker 4 flessen en drinkt ze naar behoefte.Zou me geen zorgen maken hoor als je kindje tevreden is en voldoende natte luiers heeft!
 
Mijn dochter van 8,5 mnd krijgt volgende op een dag:
8.30 200ml melk (van helft maak ik pap
voor haar op een bordje)
10.30 fruit
12.30 broodje met beleg en 160ml melk
17.00 warme eeten en Danoontje of
yoghurt
20.00 200ml melk+2 schepjes Bambix

Soms krijgt ze tussendoor wat drinken (diksap, water, thee- ze lust alles) en af en toe babyliga, babyrijstwafel of soepstengel.
Zo als je ziet mijn kindje krijgt maar drie flesjes per dag en ze eet maar half potje groente of fruit per keer, maar ze weegt toch 8500gr, is 69cm lang, poept en plast genoeg en is zeer tevreden en vrolijk. Elke kind is anders en ik denk dat je moet kijken waaraan je kind genoeg krijgt(tuurlijk houdend in de gaten de voedingsadvis voor bepalde leeftijd).
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
Hallo,

Hier zei het consultatie buro ook dat ze tussen de 500 en 600 cc melk per dag nodig hebben en eventueel een sapje (maar zo te horen lukt dat bij jullie kids niet zo goed).
Ik zou me ook geen zorgen maken, zolang ze plast, poept en goed te pas is, de sapjes komen later wel. (Ik werk op een kinderdagverblijf en maak dit ook regelmatig mee, maar uiteindelijk gaan ze over op een sapje).

Ikzelf heb ook een dochter van 8,5 maand en dat is een echte nathals om het maar zo te zeggen (net haar vader lol)
Haar schema is als volgt:
* 8.00u 200cc melk met 7 schepjes pap
* 10.30u flinke fruithap + flesje dixap (zoveel ze lust, de ene keer helemaal de andere keer een klein beetje).
* 12.30u 1 boterhammetje + 180 cc melk
* 15.00u flesje dixap (zoveel ze lust) en een liga of nijntje - koekje
18.30u groente + bakje yoghurt
En als ze dorst heeft eventueel nog een flesje melk.

Meestal drinkt ze de flesjes dixap helemaal leeg (150cc) en als ik tussendoor merk dat ze dorst heeft krijgt ze gewoon meer.

Groetjes van Mieke
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook bijna 8 maanden en heeft hetzelfde schema, het enige wat ze tussendoor drinkt is water en soms slappe thee. Zou me niet echt zorgen maken, als je kindje goed groeit en tevreden is !!!
 
Mijn zoontje van bijna 8 maanden drinkt zelfs nog veel minder dan dat!
8u: 210ml
11.30u: fruit
15u: 210ml
17u: groenten
20u: potje pudding, yoghurt of vanille- of chocolademelk zoveel hij wil (meestal maar 120ml!)
Hij drinkt dan nog 1 sapje op 2 dagen, dus ook niet bijster veel. Ik denk dan ook dat je kindje wel genoeg krijgt hoor, zeker als ze genoeg plast!
 
Misschien kan je door het fruithapje wat vruchtensap doen?
Dus wat (vers) fruit pureren en daar dan sap doorheen.
Zo krijgt hij toch wat meer vocht binnen.
 
Terug
Bovenaan