voldoende voeding

Onze zoon van 17 weken (9 weken te vroeg geboren) drinkt al sinds een week of 4 5 flessen van 135/140 gemiddeld. Hij is nu 5 kilo dus komt niet aan 5 x 150 cc. Tot nu toe groeit hij goed al wordrt het wel wat minder. Nu ongeveer 135 per week. Wij maken ons er dus ook nog niet echt druk om alleen gaat hij nu ook steeds moeizamer drinken. (rommelen met speen en wegdraaien). Ik kan mij dus heel moelijk voorstellen dat hij de komede tijd meer gaat drinken wat volgens de "statistieken" wel zou moeten. We hebben al meerder spenen geprobeerd maar met de small gaat het toch nog steeds het best. (medium kan hij niet bijhouden en 1,2,3 speen werkt ook niet). Iemand met tips?

Immeine is vanaf dag 1 ewen moeilijke eter en at altijd minder dan het boekje zei. Ik maakte me er zo druk om dat ik er bijna depri van werd.

TIP: Als hij al doorslaapt en na minder eten er 's nachts niet van wakker ligt, heeft hij voldoende gegeten. Vaker aanbieden helpt niet. Leg het boekje weg en ga op je goevoel af. Deze periode (4-6mnd) zul je merken dat de groeicurve wat afzakt. Dit is normaal. Laat je niks wijsmaken. Als hij vrolijk is en goed slaapt, niet wakker van liggen dat ie minder eet. Deze face gaan ze meer ontdekken, zoals ver kijken, leren omrollen, dingen pakken en misschien wel een tandje (maar dat kan ook nog 6mnd duren). Hier gaat veel energie in zitten en dan is de aandacht voor eten en groter worden even weg. Na 6mnd gaat het weer wat sneller en passen de kleertjes opeens niet meer.

Succes en maak je geen zorgen. Ze worden echt allemaal groot.

Groetjes, MariskaT en Immeine 59 wk + 3 dg

Terug
Bovenaan