volgen van het kindje

men zegt dat je het kindje kunt laten volgen als je met je hand de buik wrijft.het kindje zou dan reageren op deze beweging door zelf naar je hand toe te komen of te schoppen.nu 35 weken zwanger is mij dat nog niet gelukt.hebben anderen hier ervaring mee dat het kindje dit wel of juist ook niet doet.
groetjes
 

Hay Peggy,

ik ben nu 30w en 3d zwanger en heb idd ook gehoord dat je baby je volgt wanneer je je hand op bv je rechterkant vd buik legt. Maar ook bij mij is dit nog niet gelukt hoor. Denk ook niet dat dat altijd zo moet zijn. Althans, ik maak me er niet druk om eigenlijk. Voel de baby goed verders namelijk.

Nou, doei doei,

groetjes Cody
 
Hoi!

Bij mijn vorige zwangerschap is het wel gelukt. Was erg leuk. Ik drukte een beetje mijn buik in tot ik een reactie kreeg (erg handig als je al weet dat hij/zij wakker is, hoef je hem niet wakker te maken) en ging dan naar de andere kant toe van mijn buik, drukte daar een beetje en wachtte dan tot ik een reactie kreeg. Houd er wel rekening mee dat je kleine nog wat traag van begrip is dus er wat langer over doet om te reageren.

En soms lukte het ook niet hoor, dan had hij geen zin ofzo.

groetjes Renske
 
De ene keer doet ie het wel en de andere keer weer niet. Nu ik tegen het einde aanloop lijkt hij/zij vaker op mijn handen te reageren. Ik merk wel dat de baby vaak sterk reageert op de handen van mijn man. Ook de kat blijkt erg interessant te zijn. Wanneer deze spinnend bij me ligt reageert de kleine ook maar weer heel anders dan op handen. De handen van een vreemde vind ie maar niks!

Jinny (39+5)
 
dat die kleine naar je hand zou zwemmen is mij ook ng nooit gelukt. Wel voel ik nu steeds aan een kant voetjes. Als ik daar licht duw, dan schopt ie soms tegen mijn hand terug. Maar lang niet altijd   en soms duw ik en dan duwt hij niet terug, maar trekt zijn voetjes juist in.
Wel is het gek dat iedere keer als ik iemand wil laten voelen, dat hij zich dan helemaal stil houdt. Onbegrijpelijk wondertje.
groetjes
greet
 
het kan zijn dat je placenta aan de voorkant ligt en je het dan moeiloijker kan voelen, ook kan het erg moeilijk zijn bij 35w omdat je kind dan al zo groot is en het weinig beweegingsruimte heeft...als je het maar gewoonlijk wel voelt is er niets aan de hand
enjoy!
 
Ik ben helaas nog niet zover dat het kindje al te voelen is. Vind ik wel jammer, maar dat komt vanzelf. Ik vond het wel eng toen de misselijkheid voorbij was, toen had ik ineens het gevoel alsof er niks aan de hand was.
Maar goed, mijn buik groeit goed, dus het zal wel goed zitten

groetjes barbara

 
Volgens mijj zwangerschap boek "veilig zwanger", is het bewezen dat het kindje niet reageerd op aanrakingen van de buik.
Er schijnen testen geweest te zijn ondere vele zwangere vrouwen en hun haptonoom. Terwijl hun de buik betasten werd er ook een echo gemaakt, daar uit bleek dat de kindjes niet reageerde op de aanrakingen.
Wel schijnt het kindje vanaf een bepaalde leeftijd licht en donker te kunnen onderscheiden, dus misschien een lamp erop???
Ik laat mijn kindje in ieder geval met rust.

Gr. Ris
 
Terug
Bovenaan