volgend autostoeltje

Zet mijn vraag maar hier bij ontwikkeling neer, omdat er hier ook vaker gereageerd wordt dan bij de 2-3 jarigen:

Ik ben erg benieuwd hoe andere ouders dit doen. Mijn dochter is ruim 2.5 jaar oud en met moeite 13 kilo. Mijn zoon is bijna tien maanden. Hij moet dus een dezer dagen uit de maxi cosi naar het volgende stoeltje; die van zijn zus dus. Zij zou dan door moeten naar een volgend stoeltje... maar die zijn eigenlijk vanaf 3.5 of 15 kilo.
Vanwege ons werk hebben we twee auto's en dus ook twee nieuwe stoeltjes nodig. Ik vind het nogal wat om voor een klein jaar 2 stoeltjes te kopen. Hoewel er ook bij staat dat het tot 18 kilo is en dat is ze voorlopig niet.
Ik ben vandaag bij de halfords geweest en deze adviseerde om niet te snel naar een volgende categorie te gaan ivm haar gewicht. Volgende stoeltjes werken met de gewone gordel en deze reageert pas goed bij 15 kilo.
Hoe doen andere ouders dit???
 
Hallo,

Ik had dat zelfde probleem met onze zoon. Wij hebben we het vervolgstoeltje gekocht en nooit problemen gehad. Wij hebben toen de maxi cosi rodi XR gehaald en dat ging prima. Onze zoon was bijna 2,5 toen hij hier in ging.

Groetjes,

Miriam
 
Hoi hoi,

Wij hebben zo'n doorgroei autostoel. Onze meid is erg groot voor haar leeftijd, maar qua gewicht haalt ze het ook niet.
De doorgroeistoel geeft de mogelijkheid om de hoofdsteun gewoon mee te schuiven. Ze zit nu nog gewoon in de gordeltjes van de autostoel. Maar dadelijk kan ze ook met de autogordel in deze stoel zitten.
De stoel was qua prijs niet duurder dan een ander autostoeltje.

Groetjes Anninas
 
Je moet voor de stoeltjes niet als eerste naar het gewicht kijken maar naar de lengte van je kindje. Onze oudste zat met 9 maanden al in de middelste stoel omdat hij met z'n hoofd boven de rand van de maxi cosi uitkwam en dat mag niet. Nu is hij 2 jaar en 4 maanden en zit hij in de laatste stoel van Romer (ben de naam ff kwijt) omdat hij in de tweede stoel wederom met z'n hoofd boven de leuning uitkwam. Hij weegt ook nog geen 15 kg (als ik hem zelf weeg dan weegt hij net geen 14 kg) maar het gaat prima. En anders kan je misschien van iemand een stoeltje lenen tot ze wel goed past?Dat is goedkoper dan er 2 te kopen lijkt mij.
 
Wij hebben ervoor gekozen onze oudste zo lang mogelijk in het kleine stoeltje te houden. Ze is er pas uitgegaan toen ze er met haar hoofd bovenuit groeide. Dit omdat ze in die vijfpiuntsgordel m.i. veiliger zat als in de driepunts van de auto. Dus ik zou zeker overwegen om een stoeltje erbij te regelen. Is het voor dat kleine jaartje misschien mogelijk de stoeltjes uit jullie beider auto's steeds over te zetten? dat zou natuurlijk de mooiste oplossing zijn. En anders idd kijken of je er hier of daar eentje bij kan lenen.
 
Terug
Bovenaan