volgend jaar waarschijnlijk mijn baan kwijt door de gemeente

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden   ,

Ik moet dit even kwijt.
Ik kwam net van mijn leidster vandaan en we hadden een gesprek over wat er in de kranten stond van het WMO.
De gemeente Bergen op Zoom vind dat stichting tante louise en Vivensis ( waar ik werk ) te veel hv 2 ers heeft en dat het te duur is.
Ik zal het even uitleggen.
Ik ben een hv2 er , dat wil zeggen dat ik in redelijk zware tot hele zware gezinnen terrecht kom om het huishouden draaiende te krijgen en te houden.
Hv 1 zijn dus mensen die lichte gezinnen krijgen zoals bejaarden die zelf nog steeds heel actief zijn , maar niet alles kunnen.
Nu vind dus de gemeente dat ook de zwaardere gezinnen hv 1 kunnen hebben.
Een gezin valt bij mij deze week al af , omdat de gemeente deze beslissing heeft gemaakt.
Wij , H2 ers,zijn dus te duur aan het worden voor de gemeente.
Het vervelende is ook nog dat er niet veel nieuwe gezinnen komen voor hv 2.
Ik vroeg aan mijn leidster of ik nog terug mocht komen na mijn zwangerschapsverlof , want mijn contract loopt af in Maart en ik heb tot juni verlof.
Ze zegt dat vind ik moeilijk.
We weten niet wat de gemeente verder gaat doen en wat p&o gaat doen.
Ze wil   me wel houden , maar zij heeft niet de eindbeslissing.
Ik werk 21 uur in de week en dat is tegenover de rest van de collega's veel.
Ik heb 1 gezin waar ik vanaf volgende week 4 halve dagen zit ,omdat mevrouw terminaal is.
Als zij wegvalt dan is er al een probleem.
Ze zei dat ze nog wel gezinnen heeft waar nu hv1 zit , maar waar eigenlijk hv2 in hoort dus dat is nog wel te redden , maar over volgend jaar weet ze niks te zeggen.
Ik hoop zo dat ik mag blijven.
Ik heb het erg naar mijn zin daar en ik zie het niet zitten om weer in de ww terrecht te komen   i.v.m lagere inkomsten en weer te moeten solliciteren.
Ik heb nogal pech gehad met banen en ik zit nu bijna 2 jaar in de zorg dat bevalt me prima.
Ik heb eerst bij zorgthuys gewerkt als huishoudelijk medewerkster , maar toen was ik ook zwanger en liep mijn contract af op het moment dat mijn verlof inging.
Plus ze gingen fuseren
Dus ik moest vertrekken.
Nu werk ik 1 jaar bij Vivensis en dat bevalt me prima.
Ik ga volgend jaar mee naar de sollicitatie voor de opleiding die ik wil gaan doen  dus ik hoop dat dat doorgaat en dat ik er doorheen kom.
Dan ben ik verzekerd van werk en een opleiding.
Ik ben nu 25 en dan 26 .
Het wordt voor mij steeds lastiger om werk te vinden en ik wil heel graag een opleiding gaan volgen tot verzorgende niveau 3.
Als ik het niet via Vivensis kan gaan doen dan ga ik het proberen om het via het CWI te doen.
Het is allemaal nog koffiedik kijken , maar ik zit er wel mee.
Dit vond ik niet zo leuk om te horen.
Ik heb in december nog een gesprek met mijn leidster over mijn contract en dan hoop ik wel te horen of ik mag blijven of niet.
Ik wordt er zo onzeker van.
Als ik de ww in moet dan dalen we weer met de inkomsten waardoor we niet goed rond kunnen komen en dan zie ik het echt somber in.
Sommige mensen die zeggen dan wie dan leeft , wie dan zorgt , maar we hebben dan wel 2 bloedjes van kinderen.
Als de gemeente eens wist wat ze het personeel aandeden dan zouden ze dit niet doen , maar draait altijd om geld.
Ik moet nu afwachten hoe het verder gaat.
Ik heb tot volgend jaar juni gewoon mijn inkomsten en daarna weet niemand.
Sorry meiden dat het zo'n lang verhaal is geworden , maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Jessica

Hoi jessica,

Bah, wat naar allemaal.
Het verhaal over je inkomsten begrijp ik zo goed.
Mijn man was tot vorige week werkplaats chef, heeft ie 2,5 jaar gedaan.
Nu kreeg hij te horen van zijn baas dat de werkplaats chef niet meer nodig is dus dat hij sinds deze week weer de bouw op moet.
Dat betekend €600,00 minder loon per maand.
Kom daar dan maar eens mee rond.
Ik vind dit ook heel moeilijk omdat je nu niets extra meer kunt doen, en ja alles tegenover elkaar af moet wegen.

Meid, veel sterkte hiermee, ik hoop dat je mag blijven.
Veel succes nog met je zwangerschap.

groetjes Jantine

Terug
Bovenaan