volgende behandeling

Nou even een update:
Hier weer door naar de volgende ronde, echt superbalen! Net de gyn gesproken. Gelukkig heeft hij eindelijk groen licht gegeven om over te stappen naar een andere behandeling (na een jaar clomid waren we daar wel aan toe). We moeten nu die menopur nemen, waar ik al eerder over schreef en dan iets met spuiten. 13 december hoor ik meer. Ondertussen onze laatste ronde Clomid. Wie weet...
Heel veel succes allemaal!

Spannend Ilse, wat voor behandeling wordt dat dan? Ivf? Ik ben benieuwd. Ik snap wel dat je er na zolang wachten wel klaar mee bent, ik vind het eigenlijk best verbazingwekkend dat ze je dat zolang laten proberen. Succes in ieder geval.

@ mamace: Ja ik vond het ook erg lang maar misschien komt het omdat we al een kindje hebben op de natuurlijke manier. We gaan nog niet naar ivf, eerst weer een eisprong-opwekker (menopur) maar een sterkere dan Clomid, waarbij je moet spuiten en dagelijks opgevolgd wordt. Volgens mij is dat wat je hier al bij veel meiden leest met pregnyl enz.

Waarom geen IUI als ik vragen mag? Hoe was het zaad van je man eigenlijk? Sorry dat ik me er zo mee bemoei hoor, maar je had toch een redelijk regelmatige cyclus met de Clomid? Als je een ei hebt, lijkt me dat je ook zwanger kunt worden en als dat dan niet gebeurt, heeft een andere ei-opwekker dan wel zin? Wij hebben ook een dochter op een natuurlijke manier gekregen, maar bij ons gaan ze veel makkelijker naar de volgende stap. Er werd mij door de gyn gezegd: als het niet lukt gaan we gewoon een handje helpen met iui/ivf/icsi. Heel relaxed eigenlijk. Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik je het hemd van je lijf vraag, anders moet je het gewoon zeggen hoor ;)

@mamace
Ja ik weet het eigenlijk ook niet. Ik heb net een HSG gehad, mijn man krijgt morgen een zaadonderzoek. Daarna hebben we een afspraak bij de gyn waar hij de mogelijkheden uit zou leggen dus ik ben benieuwd.Het is wel zo dat mijn man voor zijn werk vaak in het buitenland is dus van de 12 rondes Clomid die we gehad hebben (ik mocht het doorslikken om mijn cyclus regelmatig te houden) is hij er maar 6 of 7 aanwezig geweest. Eigenlijk moet je dus een half jaar Clomid rekenen.

Enfin, we horen het wel. Wij verhuizen in het voorjaar ook nog naar Duitsland. Behandelingen die langer dan 3 maanden duren (incl intakegesprekken etc) om op te starten gaan dus ook niet. Dat is erg balen. Want dan moeten we in Duitsland weer een nieuwe gyn zoeken en wie weet begint die dan weer eerst een paar stappen terug. Maar goed, hopelijk lukt het dus nog wel voor die tijd. Let's hope, en voor ons allemaal ;)))

Heel veel succes Ilse77!
Werd inderdaad tijd voor een andere stap ik ben net begonnen met IUI..alleen die dosis sloeg nog niet aan dat is in het begin even zoeken, momenteel wacht ik tot ik ongesteld word en dan mag ik gelijk met een hogere dosis beginnen te injecteren...al met al spannend ik hoop dat deze laatste ronde toch nog geluk brengt...ik zat ook een jaar aan de clomid dus dat was voor mij ook niet de oplossing ;-)

Goodluck! xx

Hoi Annemarie, heeeeeel veel succes ermee want je weet nooit hè!!! Je zult niet de eerste zijn die in afwachting van een volgende stap toch zwanger blijkt ;)))

En ja we houden de moed erin, ik werd 3 dagen geleden ongesteld. Woog heel zwaar deze keer omdat het 3 dagen te laat kwam en dan ga je toch hopen. Maar we hebben de schok weer verwerkt en op naar de volgende ronde. Hopen dat dit de onze wordt!

Terug
Bovenaan