volgende maand eerste dokterbezoek. wat kan ik verwachten?

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik ben esther, 24 jaar en we gaan voor ons 1e kindje.
Ik heb me een maand of 2 geleden ook al eens voorgesteld hier, maar ben daarna toch weer naar het zwanger worden forum gegaan.
nu hebben mijn vriend en ik besloten volgende maand naar de huisarts te gaan, als ik weer ongi word.
wat kan ik verwachten? ik neem alvast 3 maanden temperatuurlijsten mee. had begrepen dat ze daar na gaan vragen.
maar wie word er eerst onderzocht? de man of de vrouw?
we vinden het wel spannend. we hebben het uitgesteld omdat we allebij een beetje bang voor de uitslag zijn, ookal is dat waarschijnlijk helemaal niet nodig.

we zijn in maart 2005 gestopt met de pil, dus volgende maand 1,5 jaar. mijn cyclussen zijn onregelmatig, varierend van 32 tot 45 dagen.  

groetjes esther

Hoi Esther,
Wij zijn 4 juli naar de gyn geweest en ik kreeg een uitstrijkje en er werden veel vragen gesteld. Ze heeft de templijsten bekeken en ze heeft uitgelegd wat ze allemaal van plan was stap voor stap. Ik heb een follikelmeting gehad. Daar kwam uit dat mijn eitjes niet goed rijpen en krijg nu een paar dagen hormonen. Heb nog geen bloedonderzoek gehad, dat komt nog wel en mijn man krijgt nog een sperma onderzoek. We wachten maar af, verdere stappen heeft ze ook uitgelegd, maar hoop eigenlijk dat het niet zo ver komt en anders zien we het dan wel.
Groetjes

hoi deez,

thanx, ik bergrijp dat niet iedereen een zelfde behandeling krijgt. zal inderdaad ook wel aan je templijst liggen.
ik las net die lijst met meiden die met iui bezig zijn (dat is zaad inspuiten ofzoiets???) en als ik hun achtergrond lees moet ik wel even slikken. er kan nog zoveel dwars zitten!
pfffffff.

hopelijk gaan jou eitjes snel en goed groeien!
en mag er maar gauw een mensje groeien.

groetjes esther

Hoi

Toen we naar de huisarts zijn gegaan ( na 1,5 jaar)had ik ook al de templijsten mee, toen zijn we direkt doorverwezen naar het ziekenhuis.
Daar is mijn man zijn zaad gecontroleerd en ik kreeg een inwendige echo. Dat bleek allemaal goed en toen zijn we weer naar huis gestuurd voor een paar maanden. Toen waren we nog niet zwanger en weer terug en toen kreeg ik een HSG.
Niet lang daarna bleek ik toch spontaan zwanger en inmiddels zijn we de trotse ouders van een 10 weken oude dochter!!!

Succes iedereen met zwanger worden!

Hoi Esther

Wij zijn ook na 1 1/2 jaar naar de ha gegaan. Hij kent me erg goed (kom daar al vanaf mijn jeugd) en weet dus alles over me. Aangezien ik al eens ben onderzocht (had last van een ontsteking die steeds ergens anders zat), mochten wij door naar het ziekenhuis. Mannetje moest zaad inleveren, ik kreeg een inwendige echo, uitstrijkje, bloed onderzoek en heel veel vragen over je cyclus. Al deze uitslagen waren goed en kwam het hcg onderzoek in beeld. Deze heb ik nooit gehad want ik was spontaan zwanger geworden. Helaas is dit niet goed gegaan en eindigde mijn droom binnen 3 maanden met een miskraam (zal je de details besparen) Ik kreeg gelijk hier achteraan weer een miskraam en daarna was mijn lichaam van slag. Met medicijnen probeert men nu via iui of het weer gaat lukken. Ik heb gewoon botte pech gehad

Lydia

Hoi Esther,

Wij zijn na een jaar proberen naar de ha gegaan, deze heeft ons meteen doorverwezen naar een gynocoloog. Als eerste werd het zaad van mijn man onderzocht. Al snel bleek dat het zaad slecht was. Ik heb daarna in een vrij snel tempo alle onderzoeken gehad, bloedonderzoeken, echo's, HSG. Mijn mans zaad is ook nog een keer getest, slecht. Bij mij konden ze eigenlijk niets bijzonders vinden. Ik heb ook 2 rondes Clomid geslikt om te proberen of ik hiermee wel zwanger werd. Hier reageerde mijn lichaam niet op, en ging rustig in zijn eigen tempo eitjes aanmaken, eigenwijs he. Voordat we met IUI zouden starten, heb ik nog een kijkoperatie gehad om alles van binnen eens goed te bekijken en alles uit te sluiten. Hier kwam gelukkig ook niets uit, alles was goed. Ik heb nu 3 x IUI gehad, hormoon gestimuleerd (via injecties), dit is om de kansen van IUI te verhogen. Met de 1ste IUI had ik 5 rijpe eitjes, heb toen een punctie gehad (zelfde als bij IVF) en we hebben er 3 weg laten halen en er zijn er toen 2 gesprongen. Van de 1ste IUI ben ik zwanger geworden, helaas met 7 wkn geeindigd in een miskraam. Vandaag is mijn NOD na de 3de IUI.
Wij zijn nu in totaal 2 jaar bezig.

Kruimel

he meiden,

dankjewel voor de berichtjes!

Ik hoop dat wij ook doorverwezen worden.
een half jaar geleden ben ik met mijn vriend naar spanje geemigreerd, maar ik heb wel een engelse dokter nu.
ik hoop dat ze ons niet nog een half jaar laten proberen, maar we ook een pietsie duidelijk kunnen krijgen.
ik las eergisteren wat jullie allemaal doormaken en vond mezelf ineens een aanstellerd, alhoewel ik dat naar de buitenwereld nooit laat merken, zelfs niet aan mijn vriend.
pffff word er wel een beetje zenuwachtig van, doet dat pijn zo'n inwendige echo?
en wat doen ze als het zaad niet goed is? bij mij kunnen er hormonen gebruikt worden, kan dat bij mannen ook?
wat een vragen he...

groetjes esther

Hee Esther,

Een inwendige echo doet helemaal geen pijn. Ik heb er al ontelbare gehad. Voor een man zijn geen hormomen of andere medicijnen beschikbaar die het zaad verbeteren. Naar aanleiding van de kwaliteit van het zaad wordt een eventuele behandeling voorgesteld!

Ik ben inmiddels 3,5 jaar onderweg en 6 iui's, een miskraam en veel gedoe verder. We zitten nu in de ivf fase. Als je vragen hebt zou ik zeggen  stel ze gerust!!! Je mag als je het leuk vind ook meelezen op mijn weblog welke ik heb bijgehouden. Alles over de onderzoeken en de iui's staat daar beschreven.

http://wensweb.web-log.nl/

gr.inge

Terug
Bovenaan