volgende week dinsdag naar de huisarts

Hallo allemaal,

Net gebeld met mijn huisarts en afgesproken dat ik volgende week even bij haar langs kom om over het niet-zwanger worden te praten.
Bij mijn huisartsen praktijk zit een echtpaar. En dat is op zich wel heeeeel erg fijn. Normaal maakt het me iegenlijk niet zoveel uit. Maar nu heb ik toch voor de vrouw gekozen, ik heb gewoon het idee dat ze me ook emotionele manier beter begrijpt.
Ze was het gelijk met me eens dat we langs wilden komen en heel lief

Ik weet eigenlijk niet wat het bezoek precies inhoud, maar volgens mij is het  puur informatief bedoeld. Ze wilde eerst met me praten voordat ze ons naar de gynacoloog doorstuurd. ik heb zelf ook nog wel een paar vragen, dus dat komt dan volgende week wel aan bod.

Hoe verliep bij jullie het eerste gesprek? En kan de huisarts ook met onderzoeken beginnen? Of doet de gyn dat?

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar wat haar mening is. In het begin vond ik het wel moeilijk om de stap te zetten, maar nu ik het idee me eigen heb gemaakt wil ik er ook wel voor gaan!!

Liefs Belle

Haai Belle        

Het is een enorme drempel om verder te gaan als het niet lukt om zwanger te worden. Ik heb er ook heel lang over getwijfeld. Maar nu ik eenmaal de stap heb genomen baal ik ervan dat ik dat niet eerder heb gedaan.

Mijn gesprek met de huisarts was puur informatief. Hij vroeg, of mijn cyclus regelmatig was en hoe lang we  al probeerden.   Verder geen onderzoeken gehad, alhoewel ik soms wel hoor uit mijn omgeving dat bijv een zaadonderzoek wel eens bij de huisarts gebeurd. Pas bij de gyneacoloog werd ik na een orienterend gesprek inwendig onderzocht. Is niet fijn, maar doet geen pijn. Vervolgens ga je aan de slag met bijv clomid of een andere oplossing.

Het is een heel fijn idee om te weten dat je nu eindelijk hulp hebt en er niet meer alleen voor staat.

Succes!

Tamara24

Hoi Belle,

Toen ik naar de huisarts ging omdat ik al een half jaar niet ongesteld was geworden en niet zwanger was, reageerde hij heel meelevend. Hij stelde een aantal vragen over mijn cyclus etc. en gaf mij een verwijskaart voor de gynaecoloog.
Bij het 1e bezoek aan de gynaecoloog kreeg ik een aantal vragen over cyclus en ev. vruchtbaarheidsproblemen in de familie, een  uitstrijkje en een inwendige echo. Dit om te kijken hoe de eileiders, eierstokken en baarmoeder er uit zien. Verder heb ikbtoen ook bloed moeten laten prikken, op verschillende hormonen en ze kijken dan ook of je geen chlamydia hebt.

Suc6!!!

gr Jackje

Hoi belle
Toen ik naar de huisarts ging (heb een vrouwelijke arts) was zij zwanger dus ze begreep me volkomen.
het was een informatief gesprek over hoe me cyclus was
ze zei dat ik moest tempraturen want als de gyn erom vroeg had ik het al gedaan
mijn man moest zijn zaad inleveren. en ik kreeg een inwendig onderzoek.

veel succes en het is echt goed om te weten dat er schot in zit anders slijt je jaar naar jaar en ben je nog niet zwanger
groetjes sabine

Hoi Belle,

Goed van je dat je al gebeld hebt.
Bij mij ging het toen allemaal anders maar oten ik uit eindelijk toch bij de gyn terecht kwam hadden we eerst een gesprek  over mijn cyclus en over geboorte problemen in de familie en over de temperatuurcurve en inderdaad jaja ze vroegen ook een paaar vragen aan mijn man: rook je?... drink  je?.....zo ja dan moet  je  als  je het ziekenhuis uitloopt je laatste sigaret roken...nou zegt mijn man toen dat lukt me niet hoor....nou dat hoefde ook niet maar ja ze zeggen het toch maar even....hahhahaa.....En toen zijn we door gestuurd(zelfde zieknhuis hoor) naar de fertiliteitsarts en die deed toen allerlei onderzoeken met mij en ook bij mijn man...kijken of de ballen wel in gedaald zijn en of de plasbuis en zo wel open is en of er geen bulten zitten in de "leiders"....en na een half jaar hadden we alle onderzoeken gehad en nu moeten we af en toe er nog naar toe om te kijken of mijn eisprong nog wel normaal is......heb dostinex er voor gekregen(was iets aan de  lage kant met de hormonen).....en misschien binnenkort glomid maar ja dat zien we wel......

In ieder geval heel veel geluk bij je huisarts en hopen dat ie je gauw doorverwijst...

Liefs Truida

Goed zo Belle,

Ik vond het zelf ook heel moeilijk om naar de huisarts te gaan. Ik was bang dat hij zo zou reageren van "je hebt er toch al een, waar maak je je druk om." Maar toen ik daar kwam en mijn verhaal vertelde, kreeg ik direct een verwijzing naar de gynacoloog. En toen ging het allemaal heel snel.

De maand daarop zat ik al bij de gynacoloog en werd er via een inwendige echo gekeken of er eitjes rijpten, dit was goed te zien, in iedere eierstok nog wel. Toen moest ik 3 dagen daarna weer een keer om via de inwendige echo te kijken wanneer mijn eisprong zou zijn. Weer een aantal dagen later terug voor een samenlevingstest (waar ik helaas niet veel wijzer van ben geworden). Weer een aantal dagen later terug, werd mijn bloed geprikt om te kijken of ik genoeg progesteron had voor een goede innesteling (mits bevruchting had plaatsgevonden (meer dan voldoende volgens de gynacoloog). Mijn man moest toen tegelijkertijd zijn zaad inleveren (waren er ook meer dan voldoende). En zo hadden we in een maand tijd de gynacoloog veel gezien.

Dit was 3 maanden geleden. Omdat er niets bijzonders uitgekomen is, wilde ze nog een aantal maanden wachten voor verdere onderzoeken, omdat een natuurlijke zwangerschap eerder te verwachten is zonder ingrepen van de gynacoloog dan met??? Nu moet ik over 2 weken terug naar het ziekenhuis voor een baarmoederfoto. Dan gaan ze kijken of er geen verklevingen of iets dergelijks zijn.

Al met al kan het dus allemaal vrij snel gaan.

Succes,
groetjes Jannie

Hallo Belle,

Vast een lekker gevoel nu je de "grote" stap hebt gezet. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de verhalen hierboven. Toen ik naar de huisarts ging werd ik direct doorgestuurd maar hij zei wel dat hij in principe de testen die de gyneacoloog deed ook kon doen. Hij vond het voor mij prettiger om direct door te gaan naar de gyn of zou hij bang zijn geweest voor het extra werk haha . Ach nee hoor het is een schat van een man. Ik was al een hele tijd heeeeel onregelmatig ongesteld dus hij vermoedde al dat ik waarschijnlijk direct met clomid moest beginnen. Waarom nog een paar maanden wachten als het proces al kan beginnen nietwaar.

Bij de gyneacoloog kregen we eerst het praatje over familie, ziektes e.d., daarna ging het allemaal heel erg snel want ik kreeg direct een inwendige echo, uitstrijkje, hij keek ook of er vocht uit mn borsten kwam, bloed prikken en ik moest een temperatuurcurve bij gaan houden. Mijn vriend moest een potje zaad wegbrengen naar het ziekenhuis. De volgende afspraak kregen we te horen dat alles oké was en moesten we de week daarop terugkomen voor een samenlevingstest. Dat was erg leuk, je ziet dan de kikkervisjes rondzwemmen. Oké het was wel erg raar om bijna op commando sex te hebben maar gelukkig konden we dat heeeeel vroeg in de morgen doen dus het viel in principe wel mee. Het laatste onderzoek dat ik had was de baarmoederfoto en die was ook goed. Dat is een vervelend onderzoek maar gelukkig duurt die nog geen 10 minuten alles bij elkaar.

Succes dinsdag!

Liefs
patricia

Bedankt voor al jullie reacties,

Ik vind het toch wel heel wat hoor als ik dat zo lees: Al die onderzoeken.
Niet dat ik er tegenop zie, maar ik deel toch wel af en te de mening van mijn mannetje: Toch niet echt het romantische idee wat je hebt bij een kindje maken.......
Het:   waarom-kan-het-niet-gewoon-normaal gevoel

Maar ik heb ook wel het idee dat dit de grootste stap is en dat je vanzelf in de rest rolt.

Ik laat snel weten hoe het was!
Allemaal trusten (voor straks) en heel veel succes!
Liefs Belle

Terug
Bovenaan