Volgens de dokters kon het niet, maar wonderen bestaan wel

Hallo allemaal,

Om maar meteen van wal te steken, ik 2001 raakte ik volkomen onverwachts zwanger en op drie december hebben wij onze zoon  gekregen. De zwangerschap was fantastich en zonder grote problemen. Omdat er in mijn familie ooit een keer een kindje geboren is met een waterhoofdje mocht ik iedere zoveel weken naar groningen voor uitgebreid echoscopisch onderzoek. Vaak echo's gehad, wat een luxe he? Omdat het ons geweldig  leek om er vrij snel nog een tweede bij te krijgen zijn we eigenlijk meteen door gegaan. Vreemd genoeg, dit wou niet lukken en na twee jaar zijn we in die malle medische molen terrecht gekomen. Het zaad van mijn man bleek van zeer slechte kwaliteit en zelf voor ICSI was het moeilijk. Toch zijn we ook in die molen gestapt. Dat is allemaal op niks uitgelopen. drie maanden terug zijn we verhuisd en voor de verhuizing heb ik alle babyspullen maar verkocht. Het zou immers bij ons toch niet gaan lukken. Maar de laatste tijd ik voelde me zo raar. Mijn lichaam zei dat ik zwanger was, maar mijn verstand zei dat dat natuurlijk niet zo was want volgens de dokters was dat onmogelijk. Dus maar niet gestest, omdat als het natuurlijk niet zo is wil je ook niet teleurgesteld worden. Na een paar weken kreeg ik steeds meer last, last van mijn borsten, kon niet meer op mijn buik slapen.... tijd om toch een test te kopen. en wat denk je.... POSITIEF !!!! Ik heb geen idee hoe ver ik nu heen ben. Volgende week moet ik voor de eerste keer naar de verloskundige en de 20ste voor een termijnbepalende echo. Ik zie dit als mijn laatste kans, Hopen dat alles goed gaat !!!
Zijn er nog meer ouders die dit hebben meegemaakt, zie je nou wel, WONDEREN BESTAAN WEL !!

Natasja

hey hey

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD!!! echt een wonder!
tegen mijn schoonouders werd ook gezegd dat ze nooit kinderen zouden krijgen, toen was ook de techniek van icsi, ivf enzo allemaal nog niet zo ver, maar ze hebben wel 2 gezonde kinderen op de wereld gezet, waaronder mijn vriend. wij zijn nu inmiddels alweer 2 jaar bezig voor een eerste kindje en gaan deze maand beginnen met iui, spannende tijden dus, ik hou me steeds aan het positieve verhaal vast van mijn schoonouders ( ze zijn inmiddels beide overleden, dus ik kan ze niks meer vragen helaas) maar hoop dat het bij ons ook snel mag gebeuren, wachten duurd best lang als je zo graag wilt! maar voor jouw ook best een spannende tijd, ik hoop dat alles goed blijft gaan. geniet er in ieder geva lekker van!!

groetjes danielle

Hoi natasja,

Ik hoor niet op dit forum thuis maar lees af en toe weleens mee. Gefeliciteerd en idd de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik hoor het steeds vaker om me heen. Mensen die onvruchtbaar verklaard zijn en alles naast zich neerleggen worden spontaan zwanger.

Ik heb dit verhaal als eens eerder verteld maar ik kan het niet vaak genoeg herhalen denk ik want het is een mooi verhaal, een vrouw uit mijn dorp was 10 jaar bezig met zwanger worden. alle medische molens doorlopen en echt de wanhoop nabij. Toen ze uiteindelijk besloten dat het niet ging lukken en het bijltje er bij neergooide werd ze spontaan zwanger. Ze hadden het opgegeven en waren echt met hele andere dingen bezig en de rust was wedergekeerd in hun huis en leven. Zo zie je maar weer he.

Geniet van je zwangerschap.

Groetjes Petra

Ja ik denk dat het bij ons ook zo was. Voor de verhuizing bijna alles verkocht en dan ben je druk met en in je nieuwe huis en dan gebeurd het zo spontaan. Misschien komt het door de rust en misschien dat je dan pas eigenlijk accepteerd dat er niet meer komen. Er zijn ook wel menden geweest die tegen mij zeiden; ach ja, wees blij je hebt een gezonde zoon. En aan de ene kant is dat ook wel zo, maar aan de andere kant... hett gemis en het verdriet is niet veel anders. Ik ben er ook echt dolgelukkig mee, maar ik ben me ook bewust dat er nog van alles mis kan gaan. 20 september heb ik de eerste echo, en als ik dan heb gezien en gehoord dat alles oke is dan pas kan ik er volop van gaan genieten.....

Voor iedereen die druk bezig is, ik hoop dat het voor jullie ook snel gaat lukken!!

Natasja

Terug
Bovenaan