Volgens de gyn kan het dus weer zo lang gaan duren!!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ben vanochtend weer op controle geweest bij de gyn. Oa. keek hij naar de zwangerschapsduur van mijn zoontje Binck. Binck is na 42 weken en 2 dagen geboren.
Dit kan volgens de gyn nu ook weer gebeuren.

Het kindje doet het hartstikke goed in mijn buik en ook met mij gaat alles goed. Super natuurlijk om te horen maar dat betekent wel dat ik dan nog 4 weken moet wachten.

Wel ligt het babytje al helemaal ingedaald en op de echo is haar hoofdje al niet meer te zien. Haar hoofdje ligt al helemaal in het bekken. Ze wordt nu met 40 weken geschat op 7 a 8 pond.

Dit kan evt. een teken zijn dat de bevalling eerder kan beginnen, maar daar gaat de gyn niet vanuit.

Wat vinden jullie hiervan?

Liefs mamabinck.

Verwacht hij echt dat het kindje later komt of waarschuwt hij jou om daar gewoon ook rekening mee te houden? Ik vind het wel raar als hij echt verwacht dat het later wordt want waar baseert hij dat op? Ik hoor overal dat je nergens van uit kan gaan en dat het vaak juist de 1e kind is die langer dan 40 weken blijft zitten (omdat dat alles nog stug is). 2e en 3e kindjes worden eerder te vroeg of op tijd geboren...
En als je kleintje al met 40 weken 8 pond weegt, is dat niet voor hen een reden om juist te gaan inleiden?
Gr,
KC

Poehee kan hij dat zo opmaken omdat  je eerste  ook langer bleef zitten? Tja ik ga er standaard maar van uit dat mijn smurfje later komt maar hoop stiekem van niet natuurlijk. Het lijkt me best een domper om zoiets te horen maar als het nou wel eerder komt dan is het wel een extra grote verrassing natuurlijk.

Ik weet niet of het zo is en waar de gyn dit op kan baseren, ik hoop het alleen niet voor je.

Monique

Hoi, volgens mij kunnen ze er niets van zeggen..... of het moet nog potdicht van beneden zitten.... dan weten ze in iedergeval dat het vandaag niet komt, maar veel verder kunnen ze volgens mij niet kijken. Je hoort vaak zat dat het na een controle toch thuis begint.
Gr Tanja

Hoi JellyBeansMom,

Hij zei het meer als zijnde: rekening houden met.
Ik vroeg hem ook waaraan hij dat kan zien, want zover ik weet, is niets zo onvoorspelbaar als het krijgen van een babytje. Vraag het volgende week wel aan de andere gyn. Ben benieuwd wat zij te vertellen heeft.

Hoi Gizmo,

Dat vond ik dus ook raar. Mijn kindje is al zover ingedaald dat haar hoofdje ver tussen mijn bekken ligt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze zo nog 4 weken blijft liggen. Verder heeft hij niet getoucheerd, dus kan volgens mij ook niets zeggen over de duur van de zwangerschap. Bij mijn zoontje ben ik tweemaal gestript, en toen werd duidelijk verteld dat alles echt pot- en potdicht zat, dus dat ik nergens op hoefde te rekenen.

Vind het vooral een domper en ook een beetje dom om zoiets hardop uit te spreken.
Dit is echt nergens op gebaseerd. Vandaar ook dat ik jullie mening vraag.

We zien het wel.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Dikke knuffel van mamabinck.

Terug
Bovenaan