volgens mij ben ik zwanger...

Hallo allemaal,

Nou ja, het onderwerp zegt het al, ik geloof dat ik zwanger ben! Ik  ga donderdag testen, dan ben ik een week overtijd.  Dan kan ik ook niet per ongeluk woensdag op mijn moeders verjardag mijn mond voorbijpraten. Ik heb twee miskramen gehad, en die waren allebei heel vroeg (maar wel met kramp en bloedverlies en nabloeden enzo, dus volgens de gyneacoloog was toen ik verder dan ik dacht), maar ben nog nooit echt overtuigend zwanger geweest! En nu voelt het gewoon goed, geen enkel krampje, geen druppie bloed, maar wel borsten die voelen alsof ze dubbelgevouwen zitten...

Na twee miskramen hoef je toch nog geen grotere kans te hebben dat er wat misgaat? Er loopt nog een onderzoek naar de chromosomen van mijn man en mij, maar de gyneacoloog had gezegd dat daar meestal niets uitkomt. Dus voorzichtig, voorzichtig, droom ik alvast een beetje....

Sterkte allemaal,

Liefs,

Zeeuws Meisje

De meeste miskramen zijn domme pech.
En dan heb je inderdaad net als iedere andere vrouw bijiedere zwnagerschap net zoveel kans dat het goed gaat.

Pas als er echt een afwijking is geconstateerd (afwijkende baarmoeder, chromosoomafwijking, etc.etc.) pas dan kan je spreken van een verhoogde kans.

Waarom het dan toch bij sommige vrouwen vaker voorkomt dan bij anderen. Geen idee.

Blijf in ieder geval positief en ik hoop van harte dat je dit keer een goede zwangerschap hebt.

Laat je nog even weten wat er uit de test komt?

Miep

Wat zal jij blij zijn!!! Ik zal voor je meeduimen, die opgezette borsten zijn echt een goed teken!
Je hoeft inderdaad helemaal geen verhoogde kans op een miskraam te hebben, gewoon net als iedereen. Ik heb ook 2 miskramen gehad, en waarschijnlijk hebben we allemaal gewoon domme pech gehad.
Maar hopelijk jij nu niet meer!!!
Laat je het weten als je hebt getest? En als-ie positief is: gewoon blij zijn he!!! Dat is het beste voor een gezonde zwangerschap.
Ik hoop het voor je,
lieve groetjes
Ingrid

hoi,
spannend zeg, ik hoop voor je dat het goed zit.
qua grotere kans op een miskraam als je er al 1 of meer hebt gehad, zei mijn gyn dat je na 1 miskraam een grotere kans hebt op nog een miskraam dan vrouwen die geen miskraam gehad hebben, maar dat de kans op een volgende miskraam nog steeds klein is. Waarschijnlijk waren jouw miskramen dus vette pech en betekent dit absoluut niet dat het nu niet goed kan gaan.

groet,
Patricia

hoi,
spannend zeg, ik hoop voor je dat het goed zit.
qua grotere kans op een miskraam als je er al 1 of meer hebt gehad, zei mijn gyn dat je na 1 miskraam een grotere kans hebt op nog een miskraam dan vrouwen die geen miskraam gehad hebben, maar dat de kans op een volgende miskraam nog steeds klein is. Waarschijnlijk waren jouw miskramen dus vette pech en betekent dit absoluut niet dat het nu niet goed kan gaan.

groet,
Patricia

Hoi Patricia,

Vreemd hoor! Ik heb in december 2006 een miskraam gehad, en volgens mijn gyn is de kans op een miskraam bij een volgende zwangerschap niet groter dan voor vrouwen die nog geen miskraam hebben gehad.

groetjes Jos78

Hallo Zeeuws meisje.

Het is gewoon domme pech dat je miskramen hebt gehad, tuurlijk bestaat er een kansje dat het mis gaat maar die kans heeft elke vrouw. Geniet vooral van je zwangerschap dat is ook wat de arst tegen mij heeft gezegd, maar goed de spanning blijft.
Ik ben benieuwd, succes
Lyanne

quote: Jos78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-02-2007 13:49:42'));

Hoi Patricia,

Vreemd hoor! Ik heb in december 2006 een miskraam gehad, en volgens mijn gyn is de kans op een miskraam bij een volgende zwangerschap niet groter dan voor vrouwen die nog geen miskraam hebben gehad.

groetjes Jos78

Het blijft toch jammer   dat iedere gyn iets anders zegt,vind ik. Als zij gewoon een eenduidige lijn trekken zou er volgens mij veel onzekerheid minder zijn. Maar ja daar hebben we natuurlijk niks aan.

groetjes

Terug
Bovenaan