volgens mij zit ik in een herfstdip ofzo

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, hebben jullie ook dat jullie niet vooruit te branden zijn? Ik heb er de laatste week zo'n last van, dat ik mezelf niet meer herken. Ik baal echt van mezelf. We hebben wel erg veel aan ons hoofd gehad, en nu nog steeds, dus ik denk dat ik gewoon 'n stapje terug moet. Ik word op het moment van morgen tot avond geleefd,en als ik dan eens tijd voor mezelf heb, wil ik eigenlijk zoveel doen, dat ik uiteindelijk overal aan gedacht heb, maar niks gedaan. Is echt balen hoor. We hebben het druk in de zaak nu met voorbereidingen op de kerst, en kerstshow voor de eerste keer, daar gaat heel veel tijd in zitten, ook hebben we afgelopen weekend 2 dagen proeverijen gehad tot 3 uur in de nacht, is onze vaste oppasmoeder enstig ziek, en komt dus voorlopig niet meer, en onze hulp in de zaak heeft haar studie afgerond, en heeft nu een goede baan, (dus dit jaar moeten we zonder haar) Ook is mijn oom 3 weken geleden overwacht overleden op 58 jarige leeftijd. Op school moet nu heel veel gebeuren. Vanmiddag ben ik weer computerjuf, gisteravond vergadering van de ouderver. Maandag weer vergadering van de carnavals groep op school, en ga zo maar door.Het is iedere avond voor een rede wel laat, maar uitslapen komt er maar niet van. Ben 2 weken geleden ook bij een dietiste geweest voor de eerste keer, daar wil ik graag iets mee doen, want mijn kilo's raak ik niet kwijt. Thijs krijgt nu alleen de ochtend nog borstvoeding, dus die periode is ook bijna voorbij. Het zal wel allemaal goed komen hoor, maar er ligt nu zo'n hoge berg voor onze voeten,hihi. Tijd voor een weekendje helemaal niks ofzo. groetjes Wendy

Heej Wendy,
Balen zeg! Ik herken het wel, hoor, dat er zoveel op je af komt dat je even nergens toe komt. Soms kan het je allemaal even teveel worden. Goed idee om een stapje terug proberen te nemen en lekker een weekendje weg te boeken, als je weet dat je tijd krijgt om bij te tanken is de drukke periode misschien wat beter door te komen. Ik ga volgende week een weekendje weg met mijn zus en daar kijk ik erg naar uit. Zal man en kind wel missen, maar het idee dat we een paar dagen rustig kunnen genieten (en bijslapen, haha) is ook heerlijk.
Veel sterkte in deze drukke tijden en zorg goed voor jezelf!
Groetjes Laura mv Thom

Hoi Wendy

Meid, ik word al moe als ik je mailtje lees............. Dit heeft volgens mij niks te maken met een herfstdip, maar wel met iets teveel hooi op je vork...?

Drie kinderen, een zaak, een zieke oppasmoeder, borstvoeding geven, actief op school. Geen wonder dat je een beetje aan het einde van je latijn bent. Wel erg goed dat je bij de dietiste bent geweest. Lekker in je vel zitten zorgt ook voor energie en op die manier ben je toch ook voor jezelf bezig!

Maar nogmaals: schakel wat extra hulp in als het lukt (of even tijdelijk niet op school meehelpt bijvoorbeeld), want op deze manier trek je het niet zo heel lang meer lijkt me en daar is natuurlijk niemand bij gebaat!

Sterkte en liefs
Susan

Vervelend hoor,als je zo geleefd wordt.
Ik weet er alles van,en vraag me af of het door het weer komt dat ik zo moe ben of gewoon door mijn leefwijze.
Ik zou zeggen,tijd voor een weekendje weg en dan.....helemaal niks doen,heerlijk!
Groetjes Tanja

ik deel dezelfde mening als Susan, als ik al je bezigheden zie dan vraag ik me echt af hoe je dat volhoudt!!!

eigen zaak en 3 kids is heel zwaar, dat je hulp in de zaak en je oppasmoeder weg/ziek is dat maakt het helemaal zwaar, maar dat verander je zo weinig aan.
Je kan natuurlijk wel bezigheden op school minderen, en zetten jullie nog een advertentie voor een nieuwe hulp? en kun je misschien tijdelijk een andere oppas regelen (want hoe vangen jullie het nu op)?

Vind het supergoed dat je daarnaast ook aan jezelf werkt, daar ga je idd lekkerder van in je vel zitten!

Als laatste sluit ik me ook aan bij een weekendje zonder alles en iedereen te plannen, maar ik betwijfel of het voor jullie (op redelijk korte termijn) haalbaar is?

Liefs en veel suc6! Jenneke

Dames, bedankt voor de lieve woorden!! Het gaat inderdaad niet zoals ik graag zou willen.   Maar ik MOET hier gewoon doorheen. Onze oppas heeft dinsdag te horen gekregen dat ze longkanker heeft. De kids weten dit nog niet, dus ik kan me gewoon niet uitpraten zoals ik zou willen. Komend weekend ga ik heel rustig aan doen, ik merk gewoon aan mezelf dat er niet veel meer bij kan,en dat vind ik niet leuk. bedankt Wendy

Ik ben bang dat de enige oplossing op dit moment is dat je toch wat minder hooi op je vork neemt, zoals al door iemand anders gezegd. Je loopt gewoon even over en om te voorkomen dat het straks escaleert, moet je voor jezelf even op een rijtje zetten wat echt belangrijk is.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan