Volgens mij...

A

Anoniem

Guest
... hebben we een geslaagde eerste ovulatietestronde gehad. 2 juni had ik een positieve test en druk aan het klussen geweest natuurlijk. In tussen tijd ben ik wel door gegaan met temperaturen en mijn temp is normaal gebleven. Is niet omhoog gegaan zoals gebeurt na een eisprong. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het dan normaal dat je temp dan niet omhoog gaat. Zal het dan toch raak zijn? Ik moet (liever niet) dinsdag ongi worden. Als dit niet gebeurt, gaan we op vaderdag testen (als ik het zolang volhoudt). Pfff...... wat duurt wachten lang zeg!

Hoi Westie, dat is toch vreemd, want je temp MOET omgaan na de eisprong ongeveer 24 uur erna een 0,3-0,5 graden en hoog blijven . Als je zwanger bent blijft hij hoog en word je niet ongi, als je niet zwanger bent zakt je temp weer op ongeveer de dag dat je ongi begint. Dus ik vraag me af of die ovu test wel goed is geweest. Test je met ochtendurine? Want die slaan vaak positief uit terwijl het niet zo is. En tempen moet je in bed 's morgens doen nog voor je eruit gaat, Hopelijk heb je hier wat aan. Ik hoop natuurlijk voor je dat je gauw zwanger bent. Succes!! liefs, Anna

Ik heb de ovutest 's avonds gedaan en ik temp me altijd 's ochtends. Tis idd vreemd, maar alles gaat vreemd bij mij. hihi.
Ik heb de eisprong gevoeld op 2 juni en positief getest 's avonds. En dus hard geklust.
Maar mijn cyclus loopt sowieso raar hoor. Tis wel regelmatig, maar we hebben altijd op de verkeerde momenten geklust. Ik heb niet rond de 14e dag mijn eisprong. Tis in ieder geval erg vreemd allemaal.
Ik voel me ook erg anders als anders. Opgeblazen gevoel, moe. Maar ik weet heel goed dat mijn lijf me voor de gek kan houden. Nou ja, we wachten nog maar een weekje af. Hopelijk is het snel dinsdag en word ik niet ongi. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt voor je reactie.

Hoi Westie,

Je schrijft dat je in de ochtend je ei hebt gevoelt en in de avond positief getest hebt. Dan denk ik dat je niet je ei hebt gevoeld. De ovulatietest geeft nl positief aan als je LH zijn piek heeft bereikt. Pas 24 tot 36 uur daarna springt je ei en zie je je temperatuur verannderen. Als het goed is dan...

Misschien dat je je toch hebt vergist?

Om even terug te komen op jouw vraag, was de ovulatietest daarvoor (voor de positieve) al licht gekleurd? Ik heb nl ook wel eens gehad dat de test fout was en onterecht positief aan gaf. Zeker als bij jou je temp laag blijft is dit een mogelijkheid.
Als ik jou was zou ik doorgaan met de ovulatietesten tot je temp omhoog gaat en kijken wat de testen aangeven. Of tot je ongi natuurlijk...

Succes! Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over je cyclus!

Liefs Daisy

Even over je temperatuur: temp je altijd op een vast tijdstip voordat je op staat 's morgens? Dus voordat je naar de wc bent geweest... anders is temperaturen niet betrouwbaar!

Op aanraden van de ha temp ik 's ochtends voordat ik het bed uitstap. Dus idd ook voordat ik geplast heb, maar volgens de ha maakt dat niet veel uit. De tests doe ik 's avonds rond 2100 uur.
We wachten deze week maar af of ik wel of niet ongi wordt. Zo ja, dan gaan we na die periode wel weer opnieuw beginnen met testen en dan zien we wel verder. Maar eigenlijk hoop ik stiekem toch wel dat het raak is geweest deze keer.

Terug
Bovenaan